loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی در بابلسر و شهید جانی بِت اوشانا در تهران تشییع شد  قدرشناسی باشکوه مردم از دو شهید وحدت و امنیت   ۱۴۰۲/۰۲/۰۸ روز جمعه 8 اردیبهشت ماه‌، کشور شا

طاهر مهدوی بازدید : 15 شنبه 09 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
پیکر آیت‌الله شهید سلیمانی در بابلسر و شهید جانی بِت اوشانا در تهران تشییع شد
 قدرشناسی باشکوه مردم از دو شهید وحدت و امنیت
  ۱۴۰۲/۰۲/۰۸

پیکر شهید «جانی بت اوشانا» بر دستان مردم پایتخت تشییع شد | خبرگزاری فارس

بدرقه باشکوه پیکر مطهر آیت الله سلیمانی در بابلسر - خبرگزاری مهر | اخبار  ایران و جهان | Mehr News Agency

روز جمعه 8 اردیبهشت ماه‌، کشور شاهد دو رویداد عظیم و باشکوه بود. دو پیکر مطهر بر روی دستان ملت شهید پرور ایران تشییع و به آرامگاه ابدی‌شان سپرده شدند که یکی عامل وحدت و دیگری مدافع امنیت کشور بود.
در تهران پس از اقامه نمازجمعه در مصلای دانشگاه تهران‌، پیکر شهید دفاع مقدس «جانی‌بت اوشانا» بر روی دستان هم‌میهنان قرار گرفت و در خیابان‌های اطراف دانشگاه تشییع شد.
 شهید «جانی بِت اوشانا » از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که در راه حراست از آب و خاک و ناموس کشور عزیزمان به عنوان سرباز تیپ 55 هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت نمود و در عملیات بدر (1363) به شهادت رسید.
پیکر مطهر این سرباز وطن پس از شهادت مفقود ماند تا اینکه پس از ۳۹ سال کشف و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد و به آغوش هم‌کیشان و هم‌وطنان خود بازگشت.
تشییع شهدا‌، باطل‌کننده تبلیغات سوء دشمنان
تشییع پیکر شهید «جانی‌بت اوشانا» دارای برکات بسیاری بود. نخست آنکه رایحه دل‌انگیز شهادت را دوباره در فضای کشور جاری ساخت و نشان داد امنیت امروز ما و استحکام نظام اسلامی مرهون مجاهدت رشیدمردانی است که در گذشته‌ای نه چندان دور از دل‌بستگی‌های مادی گذشتند و گام در عرصه خطیر جهاد نهادند.
دوم آنکه حضور اقشار مختلف مردم فارغ از سن و قومیت و پوشش و مذهب، بار دیگر ثابت کرد ملت شریف ایران برای شهادت به عنوان مفهومی برآمده از نگاه الهی و توحیدی‌، ارزش فراوانی قائل است و این مقام را همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس بود، تعظیم و تکریم می‌کند.
و این برخلاف القائات شیاطینی است که سعی دارند وانمود کنند ملت ایران از ارزش‌های انقلابی بازگشته و آن روحیات دیگر در قلب‌های آحاد جامعه وجود ندارد و یا در نسل جوان کمرنگ شده است.
حضور موثر اقلیت‌های مذهبی در دفاع از خاک میهن
سومین برکت مراسم باشکوه روز جمعه نیز آن بود که نام و یاد شهدای اقلیت‌های مذهبی که متاسفانه بعضا نسبت به شهدای دیگر محجور مانده‌اند زنده شد و تشییع پرشور و باشکوه شهید آشوری نشان داد ملت ایران در پاسداشت مدافعان امنیت و تمامیت ارضی تفاوتی میان مذاهب گوناگون قائل نیست.
 اقلیت‌های مذهبی به ویژه جمعیت ارامنه و آشوری در دوران دفاع مقدس حضور فعالانه و ثمربخشی داشتند. به نحوی که رهبر معظم انقلاب هرساله با خانواده این شهدا دیدار و صمیمانه گفت‌وگو می‌کنند. ایشان در یکی از این دیدارها فرمودند: «اقلیت مسیحی‌، هم ارامنه و هم آشوری سربلند بیرون آمدند در انقلاب و جنگ. به عنوان یک ایرانی وفادار عاقل بصیر شجاع.»
 اقلیت‌های مسیحی،کلیمی و زرتشتی هر کدام در جنگ تحمیلی هشت ساله شهدا، جانبازان و آزادگانی را تقدیم میهن عزیزمان نموده‌اند که به نقل از مجید اوحدیان، روایتگر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سال 98‌، تعداد شهدای مسیحی 94 تن‌، شهدای کلیمی 11 تن و شهدای زرتشتی به 42 تن می‌رسد.
گفتنی است پیکر شهید «جانی‌بت اوشانا» پس از تشییع در تهران، به کلیسای حضرت یوسف مسیحیان منتقل و پس از برگزاری آیین ویژه اقلیت‌های مذهبی به اسلامشهر منتقل گردید و در آنجا نیز مورد استقبال باشکوه مردم قرار گرفت تا در نهایت در آرامستان ارامنه اسلامشهر به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر عالمی ساده زیست و خدمتگزار
اما روز گذشته حماسه حضور ملت ایران در پاسداشت شخصیت‌های ماندگار خود در نقطه دیگری نیز رقم خورد. پیکر مطهر آیت‌الله سلیمانی، عالمی از سلسله علمای گرانقدر تشیع بر روی دست‌های مردم شریف ایران در قائمشهر، بابلسر و سوادکوه تشییع شد.
این عالم فرزانه که به مدت 17 سال نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بود‌، هفته گذشته در بابلسر مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و به شهادت رسید. 
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی از ابتدای انقلاب اسلامی دارای مسئولیت‌های مختلفی در خدمت به مردم و اجرای فرامین ولی فقیه بودند که از جمله می‌توان به مسئولیت امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان، امامت جمعه و عضو شوراى ائمه جمعه استان مازندران و نماینده ولی ‏فقیه در دانشگاه ‏هاى ملى استان‏‌هاى مازندران و گلستان، عضو هیئت امنای دانشگاه زاهدان و علوم دریایی چابهار و امامت جمعه‏ بابلسر‌اشاره کرد. 
ایشان در دوران خدمت خود در سیستان و بلوچستان اهتمام زیادی به حفظ وحدت شیعه و سنی داشت و هیچ گاه سخنان تفرقه انگیز و وحدت شکن بر زبان نیاورد.
گره‌گشایی از کار مردم تا لحظه شهادت
آیت‌الله سلیمانی در میان مردم دارای حسن شهرت و متصف به صفات حسنه‌ای چون تواضع، پاکدستی، خوش‌رویی با مردم و وفاداری به انقلاب بودند. چنانچه به نقل از معاون وزیر کشور، هنگامی که در سال 91 ماموریت ایشان در استان سیستان و بلوچستان تمام شده بود و بنا بود از آنجا مراجعت کنند، مردم استان اصرار فراوانی بر ماندن ایشان داشتند و به همین دلیل رهبر انقلاب ماموریت ایشان را تمدید کردند.
همچنین برخلاف شایعات مغرضانه‌ای که در فضای مجازی ترویج شد‌، ایشان عالمی ساده‌زیست و به دور از‌اشرافی‌گری بود. چنانچه به روایت امام جمعه بابل، علت مراجعه ایشان به بانک‌، پرداخت مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان دستمزد کارگری بود که در منزل ایشان تعمیراتی را انجام داده بود و ایشان شخصا و بدون محافظ جهت انجام این کار به بانک مراجعه نموده بود.
 به گفته حجت‌الاسلام درخشنده، معاون فرهنگی آموزشی پژوهشی تبلیغات اسلامی مازندران‌، بررسی آخرین مکالمه آیت‌الله سلیمانی نشان می‌دهد ایشان در حال گفت‌وگو با یکی از مدیران برای گره‌گشایی از کار یکی از مومنان بوده است که ناجوانمردانه مورد ترور قرار می‌گیرد.
تحلیل کج و معوج مدعیان اصلاحات از ترور آیت‌الله سلیمانی
اما پس از ترور ناجوانمردانه آیت‌الله سلیمانی‌، در فضای مجازی شایعاتی در راستای ترور شخصیت ایشان منتشر شد که هیچ کدام صحت نداشته و ندارد. مدیر امور شعب بانک ملی مازندران درباره شایعه وجود مبلغی نجومی در حساب ایشان اظهار داشت که آیت‌الله سلیمانی دارای مبلغی جزئی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود بوده است.
همچنین پس از آنکه برخی مسئولان اظهار داشتند انگیزه ضارب‌، تروریستی نبوده و خصومت شخصی نیز با آیت‌الله سلیمانی نداشته است، شماری از فعالان رسانه‌ای وابسته به رسانه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاحات در نوشته‌های خود چنین القا نمودند که قتل ایشان ناشی از افزایش خشونت در جامعه به ویژه علیه طردشدگان اجتماعی است.
خلاصه حرف مدعیان اصلاحات که آن را در میان انبوهی از تحلیل‌های به ظاهر علمی روانشناسی و جامعه‌شناسی پیچیده‌اند این است که قشر روحانیت در نظر مردم ایران، منفور و طردشده است و مردم آن را باعث و بانی مشکلات خودشان می‌دانند.
این سخن جدا از آنکه خود موجب نفرت‌پراکنی علیه روحانیت می‌شود، در صدد تجویز این نسخه است که روحانیون نباید در امور سیاسی و اجتماعی دخالت کنند. چرا که ممکن است مشکلات مختلف در این حوزه‌ها به نام آنان نوشته شود.
باید از قلم به دستانی که این مطالب را می‌نویسند سؤال نمود آیا عقلانی است که به خاطر ضعف فهم و درک یک نفر یا اقلیتی از مردم که ممکن است همه مشکلات را به پای روحانیت بنویسند، همه روحانیون از امور اجتماعی کناره‌گیری کرده و مانند برخی دیگر از ادیان فقط در مسجد و محراب به سر برده و رسالت اجتماعی خود را در هدایت افراد و پیاده‌‌سازی احکام الهی نادیده بگیرند؟
در حقیقت کسانی مدعی این مطالب‌اند که خود به‌اشکال مختلف در تخریب چهره روحانیت می‌کوشند. چنانچه رئیس‌دولت اصلاحات یک روز قبل از ترور آیت‌الله سلیمانی در گفت‌وگویی که بازتاب فراوانی داشت، ادعا کرده بود ما به دنبال «حکومت آخوندی» نبودیم!
به هر صورت تشییع باشکوه پیکر این عالم خدمتگزار به انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف مازندران نشان داد ملت ایران علی‌رغم تبلیغات سوء معاندان و منافقان علاقه و ارادت زیادی نسبت به روحانیت مسلمان دارد. چنانچه تشییع علمای روحانیت در شهرهای مختلف قابل مقایسه با هیچ یک از اقشار نیست.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟