loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. باقری در تماس تلفنی با وزیر خارجه امارات:  کشورهای اسلامی برای توقف جنگ غزه تمامی ابزارهای در دسترس را به کار گیرند ۱۴۰۳/۰۳/۲۸ علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌

طاهر مهدوی بازدید : 1 سه شنبه 29 خرداد 1403 نظرات (0)
.
باقری در تماس تلفنی با وزیر خارجه امارات: 
کشورهای اسلامی برای توقف جنگ غزه
تمامی ابزارهای در دسترس را به کار گیرند
۱۴۰۳/۰۳/۲۸
‫گفت‌وگوی تلفنی علی باقری و وزیر خارجه امارات | سایت انتخاب‬‎

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی پیرامون موضوعات مورد علاقه طرفین و آخرین تحولات غزه رایزنی کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه با تبریک عید سعید قربان به دولت و ملت امارات متحده عربی، با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم غزه و فلسطین بیان کرد: لازم است کشورهای اسلامی برای توقف سریع‌تر نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و کمک‌رسانی به مردم مظلوم این منطقه تمامی ابزارهای در دسترس را به ‌کار گیرند.
شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ضمن تبریک متقابل عید قربان به دولت و ملت ایران، مجددا شهادت دکتر رئیسی، رئیس‌جمهور و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه را تسلیت گفت.
شیخ عبدالله بن‌زاید آل‌نهیان با اشاره به نشست اردن پیرامون موضوع فلسطین، ارسال کمک‌های بشردوستانه و اقدامات مؤثر برای توقف حملات رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: امارات در تلاش برای توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه همه تلاش خود را انجام می‌دهد و این موضوع وظیفه انسانی ماست.
تاکید باقری بر اقدام مشترک 
کشورهای اسلامی برای فشار بر توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان
علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه در تماسی تلفنی امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین وضعیت جنگ غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
باقری با تاکید بر اراده جمهوری اسلامی ایران در کمک به افغانستان برای گذر از چالش‌ها و پیشرفت هر چه بیشتر این کشور، بر آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف و تداوم کمک به مردم افغانستان تاکید 
کرد.
وی همچنین با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و ابتکار حقوقی آفریقای جنوبی در شکایت از این رژیم نزد دادگاه لاهه و اقدام شماری از کشورهای جهان از جمله کشورهای آمریکای لاتین در قطع رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی در فشار بر این رژیم برای توقف جنایاتش علیه فلسطینیان به ویژه در قالب سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز در این تماس تلفنی با تبریک متقابل عید سعید قربان، به روابط خوب میان ایران و افغانستان اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دوجانبه بین تهران و کابل در زمینه‌های مختلف بیش از پیش گسترش یابد.
دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه
علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در شبکه ایکس نوشت: در ملاقات با ایگور خوایف نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه، با اشاره به آثار ثبات‌زدای حضور برخی بازیگران فرامنطقه‌ای در قفقاز، مواضع و ملاحظات ایران در مورد منطقه را تشریح کردم.
وی تصریح کرد: هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر ایران، روسیه و سایر دولت‌های منطقه برای حفظ صلح و ثبات در قفقاز ضروری 
است.

وزارت امور خارجه:
بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد

‫وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران‬‎

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ مشترک سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران را پوچ و بی‌اعتبار و دربرگیرنده ادعاهای خلاف واقع دانست و آن را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت بیانیه سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه افزود: همان‌گونه که بارها اعلام شده است، برنامه هسته‌ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و دفاعی ایران ندارد.
در این بیانیه همچنین آمده است: طنز تلخ ماجرا این است که کشورهایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده داشته و خود مسئول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می‌کنند.
وزارت امور خارجه در این بیانیه افزود: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود بوده و طرح‌ها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد.
در بیانیه وزارت امور خارجه تأکید شده است: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران واکنشی نیست، بلکه 
بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های نادرست غربی‌ها در این خصوص مانند دیگر خطاهای آنها راه به جایی نخواهد برد.
وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفت وگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه و شکست‌‌خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسائل و موضوعات همه طرف‌ها است.

 

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به پیام بایدن به مناسبت عید قربان:
 آمریکا امپراتوری دروغ است

‫وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص  سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان‬‎

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به پیام رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت عید قربان درباره تلاش این کشور برای پایان دادن به جنگ در غزه، ایالات متحده را «امپراتوری دروغ» خواند.
پیام جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به مناسبت عید قربان در این خصوص که «آمریکا در تلاش برای پایان دادن به جنگ غزه است» واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را به همراه داشت. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به این پیام، از آمریکا به عنوان «امپراتوری دروغ» نام برد. جو بایدن 
رئیس‌جمهور آمریکا که کشورش از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه از جمله تامین‌کنندگان تسلیحات برای این رژیم بوده، در این پیام عنوان کرده است «اعتقاد راسخ دارم که پیشنهاد آتش‌بسی که اسرائیل به حماس ارائه کرد، بهترین راه برای پایان دادن به خشونت و جنگ است.» جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد که اسرائیل پیشنهاد جدیدی برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارائه شده و از طرفین خواست که این فرصت را از دست ندهند و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟