loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت تاکید کرد: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت بانک‌ها با جدیت دنبال شود  ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز چهارشن

طاهر مهدوی بازدید : 52 پنجشنبه 07 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت تاکید کرد:
اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه برداشت
بانک‌ها با جدیت دنبال شود 
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد: اهتمام مسئولان مربوطه برای تسریع در  تکمیل شبکه ملی اطلاعات / تلاش برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان در  زمینه انرژی و آب -

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر درباره اهمیت تعامل و هماهنگی قوای سه‌گانه گفت: همدلی و هماهنگی نه فقط در میان قوای سه‌گانه که باید در تمام سطوح و اجزای نظام حکمرانی کشور سرلوحه عمل قرار گیرد.
رئیس‌جمهور با تاکید مضاعف بر اهمیت همگرایی و هم‌افزایی در سطح قوه مجریه، افزود: وجود تفاوت نظر در سطوح کارشناسی امری طبیعی است اما این نظرات در موضوعات مختلف باید در جلسات تخصصی مطرح شود و پس از مباحثات و گفت‌وگوهای نخبگانی، نهایتا در حوزه تصمیم‌‌سازی و اجرا، شاهد اجماع و اتفاق نظر باشیم و آنچه به‌عنوان نتیجه نهایی و در عمل در معرض نگاه و قضاوت مردم قرار می‌گیرد، باید نشان‌دهنده وحدت اجزا و انسجام تصمیمات کلیت قوه مجریه باشد.
رئیسی در ادامه به موضوع اصلاحات نظام بانکی پرداخت و با تاکید بر لزوم اصلاح ناترازی بانک‌ها، گفت: اقدامات بانک مرکزی برای جلوگیری از اضافه‌برداشت بانک‌ها، تصمیم خوبی بوده و این رویه باید با جدیت دنبال شود. باید در وهله اول به بانک‌هایی که اضافه‌برداشت دارند، اخطار داده شده و در مرحله بعدی با قاطعیت با این موضوع برخورد شود.
اهمیت تقویت بخش حقوقی در دستگاه‌های اجرایی، محور بعدیِ سخنان رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت بود که آیت‌الله رئیسی پایبندی کامل به قوانین و مقررات کشور و اجرای دقیق آنها را از مهم‌ترین شروط اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات در سطوح مختلف دستگاه اجرایی دانست و بر استفاده از دانش و تجربه متخصصان حقوق، به منظور بهبود عملکرد و ارتقای کیفیت تصمیمات دولت و پیشگیری از بروز اشکالات حقوقی و قانونی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین بار دیگر بر اهمیت اطلاع‌رسانی شایسته و موثر اقدامات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در گروی اطلاع‌رسانی صادقانه، دقیق و موثر پیشرفت‌ها و اقدامات اجزای مختلف دولت است و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سطوح مختلف باید به این مسئله اهتمام داشته باشند.
تاکید ضرورت تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تامین امنیت پایدار
آیت‌الله رئیسی همچنین دیروز در بیست‌وششمین همایش سراسری فرماندهان، معاونین، روسا و مدیران فراجا در سالن کوثر ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های مجموعه پلیس کشور، مجموعه فراجا را مجری قوانین مجلس، بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش و آرامش مردم و رفاه عمومی و ضابط قوه قضائیه دانست و بر تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها با فراجا در تامین امنیت پایدار تاکید کرد.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش «مهربانی، تدبیر و اقتدار» را ۳ ویژگی ضروری برای فراجا دانست و اظهار داشت: پلیس باید در برابر اشرار، مجرمین، قانون‌شکنان و متجاوزین به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.
رئیسی با اشاره به اهمیت مردمی‌‌سازی پلیس و مشارکت مردم در پیشبرد مأموریت‌های نیروی انتظامی، رضایت الهی را در گرو خدمت خالصانه به مردم و جلب رضایت آنها دانست و تصریح کرد: اعتماد ارکان نظام و آحاد جامعه به فراجا سرمایه بزرگی است که ضرورت دارد فراجا برای افزایش این سرمایه بزرگ تلاش کرده و اجازه ندهد این اعتبار و اعتماد کاسته شود.
رئیس‌جمهور توجه به قانون و قانونگرایی را از ارکان اصلی و مورد اتفاق نظر و اجماع همگانی دانست و تصریح کرد: رمز موفقیت پلیس در انجام مأموریت‌هایش نیز توجه به اجرای قانون و قانون‌مداری است.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش پیش‌بینی و پیشگیری را از مسائل مهم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: پیشگیری از جرم یعنی شناسایی و مقابله با علل و عوامل وقوع جرم و این مهم فقط مأموریت نیروی انتظامی نیست، بلکه همه دستگاه‌ها مکلف هستند بسترهای وقوع جرم را در حوزه ماموریتی خود شناسایی و برای رفع آنها اقدام کنند.
رئیس‌جمهور ارزش‌های موجود در آداب، سنن و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را از سرمایه‌های ارزشمند در مصون‌‌سازی جامعه در برابر جرایم و ناهنجاری‌ها دانست و بر ایجاد ساختارها و سازوکارهای مناسب، برای تقویت این ارزش‌ها و ترویج سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی تاکید کرد.
آیت‌الله رئیسی از نیروی انتظامی به عنوان پیشگامان انتظام و امنیت یاد کرد و اظهار داشت: دشمنان با آشوب‌آفرینی تلاش کردند فضای جامعه را ملتهب کنند، اما ملت و نیروهای امنیتی و انتظامی با حضور هوشیارانه و مقتدر در صحنه آنها را ناکام گذاشتند؛ حفظ این هوشمندی برای تداوم خنثی‌‌سازی فتنه‌ها و توطئه‌ها ضروری است.
رئیسی اظهار داشت: امروز امنیت اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی جامعه مورد تهدید دشمن قرار دارد و نیروی انتظامی در برابر این ناهنجاری‌ها و کسانی که می‌خواهند ناامنی ایجاد کنند، نقش بازدارندگی دارد که لازمه و مقدمه این نقش‌آفرینی، صیانت از سلامت سازمانی است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اهمیت «توجه به تحول‌گرایی در برنامه‌ها و اقدامات» و «زمان‌شناسی» افزود: برخورد نیروی انتظامی با تخلفات درون‌سازمانی و برنتابیدن جزئی‌ترین تخلفات، نه‌تنها موجب تضعیف پلیس نمی‌شود، بلکه سبب تقویت سازمان و افزایش اعتبار اجتماعی آن می‌شود.
آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش حمایت دولت از نیروی انتظامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنها را مورد توجه قرار دهد.
بررسی اصلاح ساختار بودجه بر مبنای چالش‌های اساسی ‌شانزده‌گانه 
دیروز همچنین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور دیگر اعضا تشکیل شد.
در این جلسه که به اصلاح ساختار بودجه اختصاص داشت، چالش‌های اساسی بودجه کشور در ۱۶ محور از جمله بهره‌وری، منابع واقعی در برآوردهای بودجه، مولد بودن دارایی‌های دولت، نظارت در اجرای بودجه، استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های استان‌ها و نظام بازنشستگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرح‌های کارشناسی دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان‌ برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و نیز پیش‌نویس تدوین‌شده درخصوص اصلاحات ساختاری بودجه از سوی دبیرخانه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی ارائه شد.
عسکری آزاد  به‌عنوان دستیار رئیس‌جمهور منصوب شد
آیت‌الله رئیسی همچنین در حکمی دکتر محمود عسکری آزاد را به‌عنوان دستیار رئیس‌جمهور منصوب کرد.
عسکری آزاد دارای مدرک دکترای مدیریت سیستم‌ها بوده و علاوه‌بر تدریس در دانشگاه علامه، معاونت وزارت رفاه و تامین اجتماعی، معاونت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و قائم‌مقامی سازمان امور اداری و استخدامی را در کارنامه خود دارد.

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟