loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیر حاجیلو: نگرانی دشمنان ما صادرات تجهیزات نظامی ایران است    ۱۴۰۲/۰۱/۳۰ فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان روزی نگران این بودند، جمهوری

طاهر مهدوی بازدید : 22 پنجشنبه 31 فروردین 1402 نظرات (0)

.

امیر حاجیلو:

نگرانی دشمنان ما صادرات تجهیزات نظامی ایران است

   ۱۴۰۲/۰۱/۳۰

حاجیلو: هیچگونه همه‌گیری در داخل پادگان‌های نزاجا نداشته‌ایم
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان روزی نگران این بودند، جمهوری اسلامی ایران نتواند از خارج تجهیزات خریداری کند اما امروز نگرانی آنها این است که ما نتوانیم تجهیزات خود را صادر کنیم.
امیر علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با فارس با‌اشاره به افزایش قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش گفت: ما امروزه در نیروی زمینی ارتش یگان‌های مکانیزه هجومی، واکنش سریع و متحرک هجومی داریم که ۹۵ الی ۱۰۰ درصد قدرت تحرک دارند. البته برای برخی یگان‌ها مانند یگان‌های واکنش سریع، ۱۵ درصد هم مازاد بر ۱۰۰ درصد یعنی تا ۱۱۵ درصد قدرت تحرک دیده شده است که برای استمرار آمادرسانی و لجستیک هستند.
وی ادامه داد: ساختاری در نیروی زمینی ارتش به عنوان یگان متحرک هجومی تعریف شد که بتواند به صورت چابک در مسافت‌های متفاوت جابه‌جا و در صحنه عملیات وارد شده و موثر باشد.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش افزود: تغییرات مورد‌اشاره مانند تغییر سازمان و ارتقای تحرک شامل همه مجموعه نیروی زمینی ارتش بود. به علاوه اینکه، عمر عملیاتی تعدادی از تجهیزات در حال پایان بود و باید جایگزین می‌شدند که این کار نیز با موفقیت انجام شد. در این باره، مقام معظم رهبری هم‌اشاره کردند که این کار بدون تکیه بر کمک‌های دولتی محقق شده است.
آمریکایی‌ها در برخی بخش‌ها از تجربیات ما الگو برداری کرده‌اند
امیر حاجیلو در پاسخ به اینکه این تغییرات در چه مدت انجام شده است؟ اظهار داشت: این تغییرات در مدت ۴ تا ۵ سال گذشته و ناظر بر تجربه داعش رخ داده است. البته‌اشرافیت ما بر ساختارها و سازمان‌های کشورهای متخاصم با ما مانند آمریکا و ایادی آنها تعریف شده پاسخگوی آنان باشد.
وی اضافه کرد: اکنون در برخی از بخش‌ها شاهد هستیم که آمریکایی‌ها از تجربیات ما الگوبرداری کرده‌اند؛ مانند حوزه متحرک هجومی.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش گفت: باید گفت: امروز مجموعه نیروی زمینی ارتش به اقتدار خوبی رسیده و پیشرفت‌های ما بالاتر از آن چیزی است که نمایش داده می‌شود. پایگاه پهپادی 313 یکی از نمونه‌های پیشرفت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران که تا آن زمان رونمایی نشده بود. البته پیشرفت‌های ما در این زمینه فراتر از آن چیزی است که نمایش داده شد.
امیر حاجیلو با بیان اینکه تنوع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است، گفت: با این حال جمهوری اسلامی ایران به حول و قوه الهی جزیره امن و ثبات است.
مقابله سخت با ایران اسلامی به ذهن دشمنان هم خطور نمی‌کند
وی تصریح کرد: دشمنان ما از توانمندی‌های ما در حوزه دفاعی و نظامی آگاه هستند و بحث مقابله سخت با جمهوری اسلامی ایران را در ذهن خود هم پرورش نمی‌دهند. آنها در طول 44 سال گذشته در میدان رو در رویی با ما همواره شکست را تجربه کردند که اغتشاشات اخیر و شکست آنها در این میدان نیز شاهد مثال دیگری از این موضوع است. باید گفت که دشمنان به علت فوق هنگامی که توطئه‌های بعدی را طراحی می‌کنند با استفاده از تجربیات شکست‌های گذشته این توطئه‌ها را پیچیده‌تر و متنوع‌تر طراحی می‌کنند. عمده تمرکز دشمنان در طراحی توطئه‌ها علیه کشورمان بر روی افرادی است که سواد رسانه‌ای ندارند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش افزود: می‌توان به جرات گفت که همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه پاسداران و فرماندهی کل انتظامی از قدرت بالای بازدارندگی پایدار برخوردار بوده و این موضوع برای دشمنان ما آشکار است.
امیر حاجیلو گفت: اکنون بیشترین نگرانی آمریکا از قدرت جمهوری اسلامی ایران است. رئیس‌جمهور آمریکا باید به طور سالانه یک گزارش امنیتی را ارائه کنند منتها برخی آن را ارائه می‌کنند و برخی دیگر خیر. آخرین گزارشی که فرمانده سنتکام به پنتاگون ارسال کرده، گفته بود که جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توان نظامی از دست ما خارج شده است.
وی خاطرنشان کرد: قدرت نظامی ما در همه حوزه‌ها همچون انواع کلاس‌های زیردریایی‌ها، ناوشکن‌ها، شناورهای تندرو، پدافند هوایی و سایر زمینه‌ها پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم. این پیشرفت‌ها در حالی صورت گرفت که ما در گذشته از طریق مهندسی معکوس تجهیزات خود را طراحی و تولید می‌کردیم اما امروز همه تجهیزات مورد نیاز خود را داخل کشورمان طراحی و تولید می‌کنند.
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: دشمنان روزی نگران این بودند، جمهوری اسلامی ایران نتواند از خارج تجهیزات خریداری کند اما امروز نگرانی آنها این است که ما نتوانیم تجهیزات خود را صادر کنیم.
وی در پاسخ به سؤالی درخصوص پیشرفت‌های حوزه پهپادی اظهار داشت: ما در حوزه پهپادی پیشرفت‌های بسیار قابلی داریم و پیشرفت‌های ما در این حوزه خیره‌کننده است. به جرات می‌توانم بگویم که پیشرفت‌های 10 روز گذشته ما با پیشرفت‌های 10 روز آینده در حوزه پهپادی قابل قیاس نیست. این پیشرفت‌ها دشمنان ما را نگران کرده است البته هیچ‌کس نباید از این پیشرفت‌ها نگران باشد چون پیشرفت‌ها و دستاوردهای ما برای هیچ کسی تهدید نیست و فقط برای دفاع از خودمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟