loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده درگذشت    ۱۴۰۲/۰۱/۲۵   عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده، بامداد جمعه 25 فروردین 1402 به‌دلیل عوارض ناشی از

طاهر مهدوی بازدید : 15 شنبه 26 فروردین 1402 نظرات (0)
.
عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده درگذشت   
۱۴۰۲/۰۱/۲۵
روزنامه ۱۹دی - عماد افروغ درگذشت - صاحب‌خبر
 
عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده، بامداد جمعه 25 فروردین 1402 به‌دلیل عوارض ناشی از بیماری سرطان درگذشت.
دکتر عماد افروغ، جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده کشورمان، دقایقی پس از اذان صبح آخرین شب قدر ماه مبارک رمضان، دیده از جهان فرو بست.
افروغ که متولد سال ۱۳۳۵ شیراز بود در سال ۱۳۶۵ از دانشگاه همان شهر، کارشناسی جامعه‌شناسی و در سال ۱۳۶۹ از همین دانشگاه کارشناسی ارشد را گرفت و دکتری جامعه‌شناسی را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۶ دریافت کرد.
او در سال ۱۳۷۳ به‌عنوان دانشجوی نمونه کشور در مقطع دکتری شناخته شد و از سال ۱۳۷۶ به مدت ۶ سال عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس بود. از سال ۱۳۸۲ به‌عنوان عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیتش را آغاز کرد و تا روزهای آخر عمرش، مدیریت گروه علم و دین این پژوهشگاه را برعهده داشت.
او در مجلس هفتم شورای اسلامی، ریاست کمیسیون فرهنگی این مجلس را نیز عهده‌دار بود.
به گفته فرزند آن مرحوم، دکتر عماد افروغ به‌دلیل ارادت ویژه‌ای که به مولای متقیان علی علیه‌السلام داشت، در واپسین سال‌های عمرش مشغول پژوهش روی نهج‌البلاغه بود، اما بسیاری از کارهای او به‌دلیل بیماری و مرگش، ناتمام ماند.
روزنامه کیهان این ضایعه را به خانواده آن مرحوم و همچنین همکارانش در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تسلیت عرض می‌نماید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟