loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در مراسم عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) رئیسی: جاهلیت مدرن جامعه بشری را در نادانی نگه می‌دارد   ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ آیت‌الله سید ابراهیم

طاهر مهدوی بازدید : 18 سه شنبه 22 فروردین 1402 نظرات (0)
.
در مراسم عزاداری شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزاده صالح(ع)
رئیسی: جاهلیت مدرن جامعه بشری را در نادانی نگه می‌دارد  
۱۴۰۲/۰۱/۲۱

فارس - رئیسی: جاهلیت مدرن جامعه بشری را در نادانی نگه می‌دارد - صاحب‌خبر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امامزاده صالح‌(ع) تهران، با تسلیت ایام ضربت خوردن مولای متقیان امیرمومنان علی‌(ع)، بر توجه و استفاده همگان و به‌ویژه جوانان از فرصت شب‌های مبارک قدر در مسیر بندگی و اطاعت از خدای متعال تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه شب قدر شبی بسیار مهم و با عظمت بوده و باید از آن در راستای افزایش معرفت و شناخت بهره‌مند گردید، اظهار داشت: خداوند متعال این شب را برای امت پیامبر قرار داد که بتوانند ره صدساله و ره یک عمر را در یک شب طی کنند و هیچ کس حق ندارد با اعتقاد به لیلهًْ‌القدر در زندگی دچار یأس و ناامیدی باشد.
رئیسی مرحله بعدی برای بهره‌مندی کامل از فیوضات شب قدر را طلب محبت خدا و اولیای الهی دانست و افزود: بعد از اینکه معرفت در دل انسان جای گرفت عشق و دلدادگی به خدا و پیامبر و ائمه در دل جاری خواهد شد و نتیجه تحقق این دو در بروز عمل صالح در انسان است و انسان با عمل صالح است که به حیات طیبه و جایگاه خلیفه الهی می‌رسد دکتر رئیسی با بیان اینکه همه بندگان در معرض آزمایش و امتحان الهی قرار دارند، افزود: انسانی که در مسیر کمال قرار دارد باید امتحان شود و به قله برسد و در این مسیر باید فکر، اخلاق و عمل خود را با هم تطبیق دهد.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: موضوعی که امروز مستکبران و جاهلیت مدرن می‌خواهد به جوامع بشری القا کند آن است که در جهل باقی مانده و مردم قدرت تعقل و تحلیل نداشته باشند؛ دوست‌شناس و دشمن‌شناس نباشند و راه را از بیراهه تشخیص ندهند و اجازه نمی‌دهند مردم آگاهی‌های اصلی را پیدا کنند.
رئیسی تاکید کرد: امروز برای تعالی در زندگی فردی و اجتماعی یک راه بیشتر نداریم و آن پیشروی در اخلاق، عمل، جامعه‌‌سازی قرآنی و کنار گذاشتن بدی‌ها، کاستی‌ها، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض، فساد و زشتی‌ها است.
رئیس‌جمهور همچنین نهاد خانواده را رکن اساسی جامعه و بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: امروز کشور‌های غربی دچار مشکل به هم ریختن نظام خانواده شدند، از این رو بد‌ترین و زشت‌‌ترین اخلاقیات را به‌عنوان شاخص تمدن معرفی می‌کنند.
پس از سخنرانی رئیس‌جمهور، مداح اهل‌بیت(علیهم‌السلام) محمدحسین پویانفر به مراسم قرآن به سر و عزاداری شب ضربت خوردن حضرت امیرالمؤمینن(علیه‌السلام) پرداخت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟