loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. روایت وزیر امور خارجه از درخواست سعودی‌ها  برای گفت‌و‌گو با ایران     ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی به زبان عربی نوشت: «در ک

طاهر مهدوی بازدید : 16 چهارشنبه 30 آذر 1401 نظرات (0)

.

روایت وزیر امور خارجه از درخواست سعودی‌ها  برای گفت‌و‌گو با ایران

    ۱۴۰۱/۰۹/۳۰

حسین امیرعبداللهیان

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در توئیتی به زبان عربی نوشت: «در کنفرانس بغداد ۲ در اردن شرکت کردم تا بر حمایتمان از عراق تاکید کنیم. در حاشیه نشست، فرصتی نیز جهت صحبت دوستانه با برخی از همتایانم از جمله وزیران خارجه عمان، قطر، عراق، کویت و عربستان مهیا شد و وزیر سعودی به من از آمادگی کشورش برای ادامه گفت‌وگو با ایران خبر داد.»
پیش از این امیرعبداللهیان در حاشیه مجمع گفت‌وگوی تهران گفته بود: همواره از گفت‌وگو و همکاری با کشورهای منطقه از جمله حوزه خلیج‌فارس استقبال کردیم. 
وی افزود: این طرف سعودی است که باید تصمیم بگیرد چگونه رویکرد سازنده در قبال جمهوری اسلامی ایران را دنبال خواهد کرد.
مداخله فرانسه در امور داخلی ایران را غیرقابل قبول دانستم
حسین امیرعبداللهیان همچنین در صفحه شخصی خود در توئیتر درباره گفت وگو با وزیر امور خارجه فرانسه، نوشت: در حاشیه کنفرانس بغداد ۲، مداخله فرانسه در امور داخلی ایران را غیر قابل قبول دانستم.
وزیر امور خارجه در ادامه این مطلب آورده است: مواضع فرانسه مورد گفت‌و‌گو بود. توافق داریم که مسیر دیالوگ و دیپلماسی مرجح است. جمهوری اسلامی ایران، قوی و مستحکم است.
امیر عبداللهیان همچنین در جریان دیدار خود با پادشاه اردن ضمن تسلیم پیام کتبی آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان به ملک عبدالله دوم‌، به تشریح زمینه‌های همکاری مشترک سیاسی و اقتصادی دو کشور پرداخت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گسترش روابط سیاسی و توسعه مراودات اقتصادی و تجاری با اردن اعلام کرد.
در این ملاقات که ولیعهد، نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه و برخی مسئولان امنیتی اردن نیز حضور داشتند، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن با اشاره به نگاه توأم با احترام مردم اردن به ایرانیان، خواستار آغاز فصل جدیدی از روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای میان دو کشور شد و سرنوشت محتوم کشورهای مسلمان منطقه را در همکاری و مشارکت در ایجاد ثبات و امنیت متقابل دانست.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟