loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. انتقاد امیرعبداللهیان از نمایش‌های سیاسی  شورای وزیران اتحادیه اروپا به بهانه حقوق بشر    ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «س

طاهر مهدوی بازدید : 14 پنجشنبه 24 آذر 1401 نظرات (0)

.

انتقاد امیرعبداللهیان از نمایش‌های سیاسی 

شورای وزیران اتحادیه اروپا به بهانه حقوق بشر

   ۱۴۰۱/۰۹/۲۳

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «سایمون کاوونی» وزیر امور خارجه ایرلند تلفنی گفت‌وگو کردند. مناسبات دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی دو وزیر خارجه بود. وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی از برخی نمایش‌های سیاسی شورای وزیران اتحادیه اروپا، به بهانه حقوق بشر انتقاد کرد. رئیس ‌دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سؤال همتای ایرلندی، ضمن تشکر از تلاش‌های قبلی ایرلند در مسیر گفت‌وگو برای رفع تحریم‌ها گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن آمادگی برای یک توافق خوب، پایدار و قوی، دیپلماسی را مسیر درست می‌داند، اما از خطوط قرمز خود که همان تامین منافع مردم است، عقب نخواهد نشست. وزیر خارجه ایرلند در این گفت‌وگوی تلفنی، با اشاره به سفر سال گذشته خود به تهران، دیدگاه‌های این کشور در قبال مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و مباحث در دستورکار روابط دو کشور را مطرح کرد.
رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و بلژیک
در تماس تلفنی خانم «حاجا لحبیب» وزیر امور خارجه بلژیک با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، دو طرف درباره مهم‌ترین تحولات  دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.
امیرعبداللهیان در این تماس تلفنی روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و بلژیک را دستمایه مناسبی برای تداوم تعامل و گفت‌وگوهای سازنده بین دو کشور خواند. 
وزیر امور خارجه ایران از توسعه همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بر پایه احترام و منافع متقابل استقبال کرد.
وزیر خارجه بلژیک نیز با اشاره به اهمیت سابقه مناسبات دو کشور و نقش جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: تداوم تماس‌های ما و آگاهی از واقعیت‌های ایران می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد درک صحیح از تحولات داشته باشد.
وزرای خارجه دو کشور مهم‌ترین موارد در دستور کار روابط دوجانبه و از جمله مسائل کنسولی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟