loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. حکم اعدام 2 نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم در زاهدان اجرا شد   ۱۴۰۱/۰۸/۱۸   حکم اعدام دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به اتهام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی، تیر&z

طاهر مهدوی بازدید : 35 پنجشنبه 19 آبان 1401 نظرات (0)
.
حکم اعدام 2 نفر از اعضای
گروهک تروریستی جیش الظلم در زاهدان اجرا شد
  ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
 
اعدام یکی از سرکرده‌های وابسته به گروه جیش العدل در سیستان و بلوچستان
حکم اعدام دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به اتهام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی، تیر‌اندازی به سمت نیروهای انتظامی و به شهادت رساندن چهار نفر از پرسنل مرزبانی استان سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، روز سه شنبه دو نفر از اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم به نام‌های «راشد بلوچ» فرزند افضل و «اسحاق آسکانی» فرزند دلاور به جرم انجام اقدامات تروریستی، ایجاد ناامنی و تیراندازی به نیروهای انتظامی که به شهادت چهار نفر از نیروهای مرزبانی و مجروح شدن تعدادی دیگر از پرسنل فراجا منجر شده بود اعدام شدند.
بر اساس مستندات پرونده، این دو فرد در سال ۹۵ طی چند عملیات تروریستی در منطقه مرزی جبروک و ریدیک استان سیستان و بلوچستان، چهارنفر از نیروهای مرزبانی فراجا را به شهادت رسانده و تعدادی را مجروح کرده بودند و در سال ۹۶ در حالی که در مناطق مرزی شرق کشور در حال جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات یگان‌های نظامی و انتظامی بودند دستگیر می‌شوند.
نامبردگان پس از دستگیری و در مراحل مختلف تحقیقات پرونده، با ذکر جزئیات نحوه و چگونگی عضویت در گروهک تروریستی جیش الظلم و عملیات‌های تروریستی که در آن مشارکت داشتند را بدون هیچ‌گونه تناقضی بیان کرده و به آن اذعان نموده بودند، لذا با توجه به اقاریر متعدد متهمین در کلیه مراحل تحقیقات مقدماتی، گزارش ضابطان و مستندات موجود در پرونده و صورتجلسه باز‌سازی صحنه جرم، دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان آنها را بابت انجام اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی و همچنین تیراندازی و به شهادت رساندن چهار نفر از پرسنل مرزبانی و مصدوم نمودن تعداد دیگری از پرسنل فراجا به اعدام محکوم نمود.
رای مذکور پس از ابلاغ به نامبردگان و وکلایشان و تقاضای فرجام خواهی آنان، برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان عالی با توجه به مدارک و محتویات پرونده و اظهارات و اقرارات متهمین فرجام خواهی متهمین را وارد ندانسته و دادنامه بدوی را تایید نمود.
بر همین اساس رای قطعی صادر شده در تاریخ ۱۷/۰۸/۱۴۰۱در محوطه زندان مرکزی زاهدان به مرحله اجرا درآمد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟