loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در جریان بازدید میدانی مخبر و افتتاح یک مجتمع آموزشی در بشاگرد صورت گرفت رونمایی از دست‌خط رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم بشاگرد هرمزگان   ۱۴۰۱/۰۸/۱۴ در جریان سفر معاون اول

طاهر مهدوی بازدید : 25 یکشنبه 15 آبان 1401 نظرات (0)
.
در جریان بازدید میدانی مخبر و افتتاح یک مجتمع آموزشی در بشاگرد صورت گرفت
رونمایی از دست‌خط رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم بشاگرد هرمزگان
  ۱۴۰۱/۰۸/۱۴

در جریان سفر معاون اول رئیس‌جمهور شهرستان بشاگرد استان هرمزگان و افتتاح یک دبستان سه کلاسه و دو خوابگاه در این منطقه‌، از دست‌خط رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم این شهرستان رونمایی شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور دیروز (شنبه) در جریان سفر به استان هرمزگان، با حضور در شهرستان بشاگرد، دبستان (برکت) دانشمند شهید محسن فخری‌زاده را با زیربنای ۳۰۰ مترمربع و سه کلاس درس در ر‌وستای بند‌نر و دو خوابگاه را در منطقه خمینی شهر افتتاح کرد.
گفتنی است این مدارس و خوابگاه‌ها جزو دستورات مقام معظم رهبری برای کمک به شهرستان بشاگرد بوده است که امروز با حضور خبر به بهره‌برداری رسید.
دبستان برکت (شهید فخری‌زاده) در زیربنای ۳۰۰مترمربع با سه کلاس درس و فضاهای جانبی شامل آزمایشگاه، سالن چند منظوره و کتابخانه با اعتباری بالغ بر ۲,۳۴۰میلیارد تومان در روستای بند نر احداث شده است.
خوابگاه دخترانه به مساحت ۱۵۸۵ مترمربع در دو طبقه بصورت اسکلت فلزی با ظرفیت ۲۰۰ دانش‌آموز و خوابگاه پسرانه به مساحت ۱۴۵۰ متر مربع در دو طبقه با سیستم icf با ظرفیت ۲۰۰ دانش‌آموز در منطقه خمینی شهر بشاگرد در مدت ۱۵ ماه توسط گروه جهادی آل‌یاسین ساخته شده و اداره کل نو‌سازی و تجهیز مدارس آن را تجهیز کرده است.
هزینه ساخت خوابگاه پسرانه به‌طور کامل توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تامین شده و مجموع اعتبار برای تکمیل خوابگاه دختران و احداث خوابگاه پسران ۱۴,۸ میلیارد تومان بوده است.
در این مراسم با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از دست خط مقام معظم رهبری خطاب به مردم شهرستان بشاگرد رونمایی شد که فرموده‌اند: «بسم الله الرحمن الرحیم از پیشرفت بشاگرد و هر نقطه کشور احساس سرافرازی می‌کنم و جبهه شکر نعمت الهی بر خاک می‌گذارم. رحمت خدا بر مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران آن خطه، هر چه می‌توانید تلاش کنید که آبادانی را کامل و سراسری کنید.»
دغدغه‌های اصلی دولت سیزدهم
کمک به اقشار ضعیف و محروم جامعه است
مخبر طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: منطقه بشاگرد منطقه‌ای محروم، ‌وفادار، دلسوز و ولایت‌مدار است. زمانی هر گاه اسم بشاگرد شنیده می‌شد، محرومیت، کمبود و مشکلات به ذهن خطور می‌کرد که امیدوارم این مقطع گام دوم برای حل مشکلات این منطقه باشد و بتوانیم مشکلات و سختی‌های مردم بشاگرد را مرتفع کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه منطقه بشاگرد هنوز تا رسیدن نقطه‌ای که حق مردم آن است فاصله زیادی دارد، گفت: تا قبل از انقلاب کمتر کسی بود که نام این منطقه را شنیده باشد که با تلاش مرحوم والی و دیگر خدمتگزاران این منطقه معرفی شد و در مسئولین کشور نسبت به بشاگرد حساسیت ایجاد شد.
مخبر تصریح کرد: کابینه آینده نظام از میان فرزندان این کشور و به ویژه از مناطق محروم شکل خواهد گرفت. از این رو باید قدر دانش‌آموزان را بدانیم و خودشان نیز باید حداکثر تلاش و کوشش خود را به‌کار گیرند تا بتوانند استعدادهایشان را شکوفا کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه گرفتاری‌ها و مشکلات سنگین روزمره دولت در حال برطرف شدن است، گفت: گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده و بسترهای مناسبی برای رشد و شکوفایی کشور شکل گرفته که امیدوارم به زودی شاهد تجلی آثار آن در بخش‌های مختلف باشیم.
مخبر پیش از حضور در این منطقه، با مردم روستای دره شهر به صورت چهره به چهره دیدار کرد و پای درددل آنها نشست.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟