loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در صحن بهارستان تصویب شد: از صفر شدن حقوق گمرکی کالاهای اساسی تا اهدای زمین رایگان به خانواده‌های صاحب ۴ فرزند زیر ۲۰ سال   ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ روز گذشته وکلای ملت در جریان بررسی ب

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 04 بهمن 1402 نظرات (0)
.
در صحن بهارستان تصویب شد:
از صفر شدن حقوق گمرکی کالاهای اساسی
تا اهدای زمین رایگان به خانواده‌های صاحب ۴ فرزند زیر ۲۰ سال
  ۱۴۰۲/۱۱/۰۳

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی- عکس خبری تسنیم | Tasnim

روز گذشته وکلای ملت در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با ردیف یک و دو بند (ص) تبصره (7) ماده واحده این لایحه موافقت کردند و بر این اساس میزان عوارض گاز و برق واحدهای مسکونی و تجاری در سال ۱۴۰۳ مشخص شد.

طبق ردیف دو بند (ص) تبصره مذکور، به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ‌ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ چهار ‌هزار (4.000) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ سه هزار (3.000) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ سی هزار (30،000) ریال اخذ و ‌‌به ‌عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
نمایندگان در ادامه با ردیف (3) بند (ص) تبصره (7) نیز موافقت کردند و سازوکار پرداخت حق بیمه واحدهای مسکونی دارای انشعاب برق را مشخص و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و سایر افرادی که از پرداخت ناتوان هستند را معاف کردند.
مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی صفر شد
وکلای ملت در بخش دیگری از جلسه علنی روز گذشته ردیف (۲) بند (الف) و بند (ب) تبصره (۹) ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساندند و بر این اساس حقوق گمرکی و مالیات ارزش ‌افزوده واردات کالاهای اساسی و دارو برابر صفر در نظر گرفته شد.
گفتنی است، مالیات نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آنها نیز به یک درصد کاهش می‌یابد.
دو مصوبه در حمایت از خانواده و جمعیت
در ادامه سیاست‌های دولت و مجلس برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، مجلس روز گذشته بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه بودجه را به تصویب رساند. ‌بندی که وزارت راه و شهرسازی را مکلف می‌کند یک قطعه زمین به صورت رایگان به خانواده‌های دارای
۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال اختصاص دهد.

مجلس البته مصوبه دیگری نیز در حمایت از خانواده و بانوان داشت. بند (ب) تبصره (13) ماده واحده که مورد موافقت اکثریت نمایندگان قرار گرفت، مقرر می‌کند در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از تحکیم خانواده و جمعیت و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک‌درصد از هزینه‌های خود را برای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی، هنری و ورزشی از قبیل موضوعات قرآنی، ازدواج و خانواده، جوانی جمعیت، توانمندسازی بانوان و آسیب‌زدایی از زنان و خانواده، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نمایند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟