loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. نمایندگان مجلس:  دولت رئیسی به وعده انتخاباتی خود در زمینه مهار کرونا عمل کرد    ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به صفر شدن آمار فوت

طاهر مهدوی بازدید : 13 سه شنبه 17 خرداد 1401 نظرات (0)
.
نمایندگان مجلس:
 دولت رئیسی به وعده انتخاباتی خود در زمینه مهار کرونا عمل کرد
   ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور گفت: رئیس‌جمهور در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داد که کرونا را در کشور مهار می‌کند و در عرض چند ماه شاهد تحقق این وعده انتخاباتی آقای رئیس‌جمهور بودیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سالی که بیماری کرونا در کشور شیوع پیدا کرده بود علاوه‌بر بیماری با حجم وسیعی از تحریم‌ها و فشارهای خارجی نیز مواجه بودیم، اما با تکیه بر توان داخلی امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که واکسن این بیماری را تولید کرده و قادر به صادرات آن نیز هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در ایران و دو رقمی شدن آمار مبتلایان در حالی است که در کشورهای غربی که دارای امکانات درمانی بالا و جمعیتی هم‌اندازه ایران هستند، آمار فوتی‌ها ناشی از این بیماری سه رقمی است.
کوثری خاطرنشان کرد: کسانی که با تفکر لیبرالی سعی داشتند کشور را اداره کنند همواره به دنبال ارتقاء این مطلب بودند که کشورهای اروپایی و آمریکایی از نظر پزشکی از ما جلوتر هستند و توجیهی برای کار خود ایجاد می‌کردند.
موفقیت با شعار «ما می‌­توانیم»
زهره سادات لاجوردی نیز با اشاره به مهار بیماری کرونا در کشور گفت: صفر شدن آمار فوتی‌های کرونا در کشور نتیجه تلاش شبانه‌روزی کادر درمان است که جای قدردانی دارد. در حالی بیماری کرونا را مهار کرده‌ایم و آمار فوتی‌های ما در روزهای گذشته به صفر رسید که در عین مواجهه با این بیماری با تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان مواجه بودیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت سیزدهم نشان داد با تکیه بر توان خود می‌تواند بر مشکلات فائق آید و با تحقق شعار «ما می‌توانیم» بیماری کرونا را مهار کرد. ما در ابتدای شیوع بیماری کرونا حتی در تامین ماسک هم با مشکل مواجه بودیم اما با وجود این مشکلات در تامین ماسک و دارو امروز به جایگاهی دست یافته‌ایم که می‌توانیم واکسن این بیماری را تولید و صادر کنیم.
واکسیناسیون سریع و گسترده
اصغر سلیمی در مورد عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا و کاهش آمار مرگ و میر، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در مقابله با بیماری کرونا خیلی سریع وارد عمل شد و توانست با مدیریت صحیح روند واکسیناسیون را سرعت بخشد و در این زمینه  هم موفق شد.
نماینده مردم سمیرم  در مورد تهیه واکسن کرونا در کشور، بیان داشت: در  واردات واکسن در دولت قبل دچار مشکلاتی بودیم واکسن به‌اندازه کافی موجود نبود، اما با پیگیری‌های دولت سیزدهم علاوه‌بر واردات واکسن کرونا با برندهای مختلف، مراکز تزریق واکسیناسیون در کشور گسترش یافت و اطلاع‌رسانی خوبی  هم در این زمینه از سوی دولت انجام شد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به همکاری دولت و مردم در مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: مردم در موضوع مراقبت‌ها و محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، همکاری خوبی داشتند  با  این همکاری‌ها خوشبختانه توانستیم مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را به صفر برسانیم این در حالی است که در برخی از کشورهای پیشرفته دنیا هنوز مرگ و میر ناشی از کرونا وجود دارد.
مهار کرونا دستاورد دولت رئیسی
محمد مهدی زاهدی با بیان اینکه در بیش از دو سال گذشته که کشور درگیر بیماری کرونا بود کادر درمان و کادر آموزش کشور شرایط سختی را داشتند کادر آموزش برای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان و کادر درمان نیز برای مقابله با این ویروس و این بیماری با مشکلاتی رو‌به‌رو بود، گفت: باید به دلیل مهار بیماری کرونا و به صفر رسیدن آمار فوتی ناشی از این بیماری از کادر درمان کشور و وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این موفقیت با تلاش مجدانه دولت آیت‌الله رئیسی و وزارت بهداشت دولت سیزدهم حاصل شده و دولت با تلاش شبانه‌روزی خود به این موفقیت دست پیدا کند. در ابتدای شیوع بیماری کرونا برای تامین ماسک هم با مشکل مواجه بودیم و کشورهای غربی ما را در این حوزه هم تحریم می‌کردند که البته کاهلی دولت قبل هم مشکلات را بیشتر می‌کرد.
زاهدی افزود: اگر دولت قبل همانند دولت فعلی برای تامین نیاز کشور به ماسک و دارو و واکسن تلاش مجدانه داشت ما با آمار بالای فوتی ناشی از بیماری کرونا مواجه نبودیم. تجربه کرونا نشان داد که ما همواره باید به توان داخلی خود تکیه کنیم و برای تامین نیازهای‌مان به غرب و شرق چشم ندوزیم.
غلبه بر کرونا با همکارانی میدانی و جهادی
غلامحسین رضوانی نیز درباره عملکرد دولت در مهار کرونا و به صفر رسیدن فوتی‌های ناشی از این بیماری گفت: اگر بخواهیم ارزش کاری که دولت سیزدهم در مهار کرونا انجام داد را بیان کنیم، ابتدا باید اتفاقات پیش از آن را در نظر بگیریم. چرا که دولت قبل معیشت و سلامت مردم را به گروگان گرفته و مدعی بود که بدون سلطه غرب امکان مبارزه با کرونا و تهیه واکسن وجود ندارد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: وقتی آیت‌الله رئیسی، ریاست دولت سیزدهم را بر عهده گرفت،‌ مبارزه با کرونا و تهیه واکسن را در اولویت کاری خود قرار داد تا آنجا که امروز واکسن کرونا به وفور وجود دارد و آمادگی تزریق دزهای سوم و چهارم آن به همه مردم وجود دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: دولت سیزدهم بدون اینکه از مواضع اصولی نظام کوتاه بیاید و تسلیم غرب شود، نیاز کشور به واکسن را برطرف کرد تا میزان ۷۰۰ فوتی ناشی از کرونا در دولت گذشته، امروز به صفر برسد. البته نباید فراموش کرد که در همان زمان که ۷۰۰ فوتی در روز وجود داشت، تصور بر این بود که آمار حقیقی بسیار بالاتر از این عدد است.
وی یادآور شد: رسیدن تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا به صفر نشانه همت بزرگ دولت است و مشخص شد آیت‌الله رئیسی همکارانی میدانی و جهادی از جنس خود برای مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت و درمان انتخاب کرد تا توانایی غلبه بر این مشکل را داشته باشند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟