loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد    ضرورت فعالیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کرونا   برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است &

طاهر مهدوی بازدید : 19 یکشنبه 14 شهریور 1400 نظرات (0)
آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد
 
 ضرورت فعالیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی کرونا
 
برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است
 
    ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در این جلسه با‌ اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، بیان داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی ‌اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم.
وی با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن‌های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این خصوص تأکید کرد و اظهار داشت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سؤال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک‌التابعین، گفت: وزارت کشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه واکسیناسیون این افراد که میهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.
آیت‌الله رئیسی روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با‌ اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته‌های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف تأکید کرد.
وی همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد: بدون ‌تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تایید وزارت بهداشت و درمان هر دو دُز واکسن کرونا را زده باشند.
وضعیت کپرنشینان
به سرعت متحول خواهد شد
آیت‌الله رئیسی بعد از ظهر جمعه در ادامه برنامه‌های سفر به سیستان و بلوچستان در جمع اقشار مختلف، ایثارگران، علما و نخبگان استان در شهر زاهدان، تأکید کرد: باید از خدمات ارائه شده قدردانی کرد اما در عین حال طرحی نو باید در انداخت که در تداوم و امتداد کارهای خوبی که انجام شده، به نحوی عمل شود که مردم استان احساس کنند که محرومیت‌ها، فقر، بیکاری و آنچه مردم از آن گله‌مندند و دغدغه‌مندند، با گام‌هایی که برداشته می‌شود، در حال مرتفع شدن است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی ‌استان برای آبادانی، به‌ویژه ظرفیت عظیم نیروی انسانی بومی‌ قطعا در اولویت است، گفت: به کارگیری نیروهای بومی‌برای عمران و آبادانی استان به‌خصوص نیروهایی مثل ایثارگران و نخبگان که امتحان خود را پس داده‌اند، حتما در اولویت است.
وی با‌ اشاره به برنامه‌های در حال اجرا برای ساماندهی کپرنشینی در چابهار و نقاط دیگر سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی با یک کار جهادی اقدام به شناسایی و ساماندهی وضعیت کپرنشینان خواهد کرد و وضعیت این عزیزان حتما به سرعت متحول خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی همچنین درباره مسئله حقآبه سیستان و بلوچستان گفت: احیای این حقآبه حتما با دیپلماسی فعال و از همه طرق ممکن دنبال خواهد شد و این مسئله قطعی است. از سوی دیگر اقداماتی فوری و کوتاه‌مدت نیز برای افزایش بهره‌وری چاه‌نیمه‌ها و حفر چاه‌های عمیق انجام خواهد شد تا مشکل کمبود آب تا حدی جبران شده و فرصتی برای اقدامات اساسی و بلندمدت مثل انتقال آب از دریای عمان فراهم شود.
داد و ستد مرزی قانونمند؛
یک فرصت مناسب برای ایجاد‌ اشتغال
و رونق اقتصادی در منطقه
رئیس‌جمهور مرز را یک فرصت و ظرفیت دیگر برای استان برشمرد و با تشکر از مرزبانی مردم سیستان و بلوچستان افزود: داد و ستد مرزی یک فرصت مناسب برای ایجاد‌ اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه است که نباید نادیده گرفته شود. باید هرچه سریع‌تر این موضوع و تشکیل بازارچه‌های مرزی قانونمند شود تا هم زمینه رونق داد و ستد قانونی فراهم شود و هم بتوان جلوی داد و ستد غیرقانونی را گرفت.
وی اظهار داشت: با توجه به اقبال مردم کشورهای همسایه به کالاهای ایرانی زمینه افزایش تبادلات و تجارت مرزی بسیار فراهم است. ۱۵ کشور همسایه داریم که قانونمند کردن تجارت و مبادلات مرزی می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد‌ اشتغال در مناطق مرزی کمک شایانی کند. فعال شدن بازارچه‌های مرزی تحت نظر استانداری و مسئولین در مناطق مختلف، به نحوی که مردم بتوانند از ظرفیت‌های آن بهره‌مند شوند، می‌تواند زندگی آنها را متحول و اقتصاد آنها را تأمین کند و از سوی دیگر جلوی داد و ستد غیرقانونی را بگیرد.
گفتنی است، رئیس‌جمهور که روز پنج‌شنبه و جمعه در دومین سفر استانی خود به همراه جمعی از وزرا به سیستان و بلوچستان سفر کردند، پس از دیدار چهره به چهره با مردم و پیگیری مسائل و مشکلات آنان از نزدیک، جمعه شب زاهدان را به قصد تهران‌ ترک کردند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟