loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

دیدار رئیس قوه قضائیه با مراجع عظام تقلید در سفر یک‌روزه به قم    ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضائیه در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم علاوه بر زیارت

طاهر مهدوی بازدید : 73 شنبه 26 تیر 1400 نظرات (0)

دیدار رئیس قوه قضائیه با مراجع عظام تقلید در سفر یک‌روزه به قم

   ۱۴۰۰/۰۴/۲۵

دیدار رئیس قوه قضائیه با مراجع عظام تقلید | خبرگزاری صدا و سیماسفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به قم به روایت تصویرسفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به قم به روایت تصویرسفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به قم به روایت تصویر

به گزارش خبرگزاری میزان، رئیس قوه قضائیه در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم علاوه بر زیارت حرم کریمه اهل‌بیت(س) با مراجع‌ عظام تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی گفت: علما و حوزه‌های علمیه، قوه قضائیه را در حل مسائل نوظهور یاری دهند.
آیت‌الله نوری همدانی نیز در این دیدار اظهار داشتند: حوزه آمادگی دارد با ‌تربیت قاضی، دستگاه قضا را در تأمین نیروی انسانی مورد نیازش یاری دهد اما لازم است برای برنامه‌ریزی بهتر، جلسات مشترک هم‌اندیشی‌ صورت گیرد.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: امیدواریم دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان، تصویب و اجرا کنند‌.
آیت‌الله علوی گرگانی نیز بیان داشتند: متأسفانه ربا با اسامی‌ مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضایی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله‌ سبحانی بیان داشت: امروز مردم مسائل نوظهور و پیچیده‌ای دارند که نیازمند اجتهاد مستمر و نظریه فقهی‌ علماست‌.
اژ‌ه‌ای افزود: عده‌ای به‌خاطر شرایط بازار متضرر شده و عده‌ای نمی‌توانند سرمایه‌گذاری کنند؛ دستگاه قضا از این دسته افراد حمایت خواهد کرد آنچنان که با مفسدانی که برای سقوط بازار برنامه‌ریزی می‌کنند،برخورد خواهد کرد‌‌.
آیت‌الله‌ سبحانی نیز اظهار داشتند: باید مباحث فقهی برای قضات گفته شود تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.
ایشان ادامه دادند: انتخاب شما به‌عنوان رئیس دستگاه قضا «وَضَعَ حقَ موضعه» بود و کسی در این جایگاه قرار گرفت که شایسته آن جایگاه بود.
رئیس قوه قضائیه همچنین در دیدار با آیت‌الله‌ مکارم شیرازی با بیان اینکه مسیر طی شده برای شکل‌گیری دستگاه قضایی در ‌تراز اسلامی با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت، گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک نخبگان حوزه و دانشگاه، کارآمدی دستگاه قضا را افزایش داده و با کاهش فرآیند دادرسی و هزینه‌های آن اعتماد از دست رفته را به مردم برگردانیم.
آیت‌الله‌ مکارم شیرازی خطاب رئیس قوه قضائیه گفتند: جنابعالی تجربه موفقی در امر قضا دارید و از حمایت مقام معظم رهبری هم برخوردارید و اسباب کار هم برای شما فراهم هست. این شجاعت، حمایت و برنامه‌ها باعث موفقیت حضرتعالی خواهد شد.
ایشان با بیان اینکه قوه قضائیه قوی‌ترین قوه‌هاست، ادامه دادند: باید جلوی قاچاق و رانت‌خواری گرفته شود.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی نیز بیان داشت: خواستار حمایت و مساعدت‌ علما و حوزه‌های علمیه‌ برای پیشبرد مأموریت‌های قوه قضائیه هستیم.
آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار از آمادگی خود برای کمک به دستگاه قضا خبر داده و گفتند: قوه قضائیه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاًً در عسر هستند حبس نشوند و شرایطی فراهم شود که با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.
ایشان با بیان اینکه برای حل مشکل بدهکاران‌ مهریه کارهای خوبی شده تا افراد به‌دلیل بدهی مهریه به زندان نروند، افزودند: دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به‌ویژه‌ بدهکاران بانکی که واقعاًً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیندیشد.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای همچنین در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: حوزه‌های علمیه نقش بی‌بدیلی در ارتقاء جایگاه قوه قضائیه واستقرار عدالت در جامعه دارند‌.
حجت‌الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در این دیدار گفت:‌ اشخاص و جریاناتی که دنبال سهم‌خواهی در نظام اسلامی بوده‌اند، باید پاسخگوی اعمال و رفتارهای خود باشند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟