loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

آلمان با حمایت از مواضع ضدایرانی رژیم صهیونیستی خواستار محدودیت برنامه موشکی ایران شد     ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ فرانک والتر اشتاین ‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان که چهارشنبه شب

طاهر مهدوی بازدید : 25 پنجشنبه 10 تیر 1400 نظرات (0)

آلمان با حمایت از مواضع ضدایرانی رژیم صهیونیستی

خواستار محدودیت برنامه موشکی ایران شد

    ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

درخواست رئیس جمهور آلمان برای تشکیل ائتلاف جهانی مقابله با کرونا - قدس  آنلاین | پایگاه خبری - تحلیلی


فرانک والتر اشتاین ‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان که چهارشنبه شب وارد تل‌آویو شد، در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» بر مواضع مشترک برلین و تل‌آویو در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.
رئیس‌جمهور آلمان با تکرار مواضع صهیونیست‌ها در قبال برنامه هسته‌ای ایران در مصاحبه خود مدعی شد که نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در قبال ایران موجه است.
وی با حمایت از مواضع اسرائیل در قبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و با اتهام‌زنی به تهران گفت: «نگرانی‌های اسرائیل درباره تهدید ایران که مشتاق به تسلیحات هسته‌ای است، قطعاً موجه است. من در طول سال‌های مذاکرات دشوار با ایران، دائماً از این نگرانی‌ها مطلع بودم و گفت‌وگوهای زیادی با اسرائیل در خصوص این موضوع داشتم و جدیدترین آن همین چند هفته پیش با رئیس‌جمهور (روون) ریولین و رئیس ستادکل ارتش اسرائیل در برلین بود».
اشتاین‌مایر سپس با تأکید بر هدف مشترک برلین و تل‌آویو در قبال ایران گفت: «درخصوص بحث ایران، آلمان و اسرائیل یک هدف راهبردی مشترک دارند: ایران نباید به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا کند. ما همچنان خواستار محدود کردن برنامه موشکی ایران و فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در منطقه هستیم».
رئیس‌جمهور آلمان با این حال ادامه داد که اختلافاتی میان صهیونیست‌ها و آلمان در زمینه تحقق هدف مشترک راهبردی درخصوص ایران وجود دارد.
وی در این خصوص توضیح داد: «ما ممکن است همیشه در زمینه بهترین راه رسیدن به این (هدف) توافق نداشته باشیم اما بر این باوریم که تجدید برجام مؤثرترین شیوه برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای به صورت قابل اثبات و راستی‌آزمایی است».
اشتاین‌مایر سپس ضمن ابراز امیدواری برای پیشرفت در مذاکرات وین برای احیای برجام گفت: «مذاکرات بسیار پیچیده و فشرده برای چنین هدفی که شامل دولت جدید ایالات متحده نیز می‌شود، در حال حاضر در جریان است. امیدوارم که به‌خاطر آلمان و اسرائیل موفقیت‌آمیز باشد».
رژیم صهیونیستی علی‌رغم آن‌که تنها دارنده زرادخانه‌های اتمی در منطقه غرب آسیا است و حاضر به عضویت در پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی(ان‌پی‌تی) نیست، بارها اتهاماتی را علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده است.
آلمان، شریک جنایات جنگی علیه ایران
اظهارات این مقام آلمانی در حالی است که این روزها سی‌وچهارمین سالگرد فاجعه دهشتبار حمله شیمیایی رژیم صدام به سردشت است و آلمان از جمله دولت‌هایی است که در ارتکاب جنایات جنگی صدام شریک است و این موضوع به هیچ عنوان با گذشت زمان فراموش نخواهد شد.
موضوع استفاده رژیم صدام از سلاح های شیمیایی و همدستی شرکت‌های آلمانی با وی، نه تنها در ذهن و خاطره مردم ایران کهنه نمی‌شود بلکه همچنان با تمام وجود توسط قربانیان مظلوم این سلاح‌ها که کماکان از تبعات جراحت‌های ناشی از سلاح‌های شیمیایی در رنجند، احساس می‌شود.
افکار عمومی انتظار دارد که دولت آلمان در رابطه با نقش مقامات رسمی این کشور از حیث قصور و تقصیر در انتقال مواد شیمیایی غیرقانونی به عراق، پاسخگو باشد.
دولت آلمان کارنامه سیاهی در حوزه حقوق بشر دارد و اصلا در جایگاهی نیست که درباره قدرت دفاعی ایران و توان موشکی کشورمان- به عنوان یک عامل بازدارنده در مقابل دشمنان- اعلام‌نظر کند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟