loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل: حضور پرشور مردم در انتخابات آینده بهتری برای کشور رقم خواهد زد ۱۴۰۳/۰۴/۰۱ رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی دستگاه قضا

طاهر مهدوی بازدید : 4 شنبه 02 تیر 1403 نظرات (0)
.
رئیس قوه قضائیه در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل:
حضور پرشور مردم در انتخابات آینده بهتری برای کشور رقم خواهد زد
۱۴۰۳/۰۴/۰۱

‫تجدید میثاق رئیس و مسئولان عالی دستگاه قضا با آرمان‌های بنیانگذارکبیر  انقلاب اسلامی/ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای:امروز نماد حضور و مشارکت  مردم و نمود نقش‌آفرینی ممتاز آنها، عرصه و صحنه انتخابات است‬‎‫امام (ره) هرگونه تبعیض در حق مردم را نفی می‌کرد - حیات‬‎

رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی دستگاه قضا روز پنجشنبه 31 خردادماه در آستانه هفته قوه قضائیه با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای و مسئولان عالی قضائی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل(ره)را گرامی داشتند.
رئیس قوه قضائیه در این مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌های والای فردی و معنوی و مبارزاتی حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام عظیم‌الشأن ما نوری در ظلمت و چراغی در جاهلیت مدرن بودند و شعاع نور هدایت ایشان از مرزهای ایران فراتر رفت و در جای جای جهان سایه افکن شد. امروز نیز خلف صالح ایشان رهبر معظم انقلاب در همان مسیر حرکت می‌کنند و مشاهده می‌کنیم با یک نامه و یک پیام دل‌های پاک را جذب می‌کنند و در نقطه‌ای که قدرت‌های استکباری فکر آن را نمی‌کنند تحول به وجود می‌آورند.
مشارکت معنادار در انتخابات قطعاً صحنه را تغییر خواهد داد
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت انتخابات پیش ‌رو، گفت: امروز نماد حضور و مشارکت مردم و نمود نقش‌آفرینی ممتاز آنها، عرصه و صحنه انتخابات است؛ حضور پرشور و پرمعنا و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب مطلوب از سوی آنها، آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زند؛ اما چنانچه خدای ‌ناکرده در این زمینه غفلت کنیم، به کشور و امنیت و توسعه همه‌جانبه آن لطمه می‌خورد و دشمن جری می‌شود؛ مشارکت گسترده و معنادار ما در انتخابات، قطعاً صحنه را تغییر خواهد داد و برای کشور آورده‌های بسیار مثبتی خواهد داشت.
وی با اشاره به وظایف و مسئولیت‌های برگزارکنندگان انتخابات و بخش‌های مسئول در این زمینه نیز گفت: باید زمینه‌ها و بسترها و لوازم حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کنیم؛ ان‌شاءالله همه در انتخابات شرکت کنیم و آن فردی را که اهداف انقلاب اسلامی را بهتر محقق می‌سازد برگزینیم؛ قطعاً برخی مشکلات در کشور در تراز نظام جمهوری اسلامی نیست و همان‌طور که همه نامزدهای انتخاباتی متفق‌القول تصریح دارند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کشور و با وحدت کلمه و همکاری و همدلی می‌توان بر این مشکلات فائق آمد.
اهمیت مشارکت گسترده مردم در انتخابات
پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام راحل با بیان اینکه در حوزه قضاوت، توجه به ظواهر افراد حائز اهمیت بسیار زیاد است، گفت: در نظام قضائی، تمسک و توجه به ظواهر افراد بدون در نظر گرفتن گذشته و نیات آنها، عدالت را در چشم و ضمیر جامعه، شیرین و پیش‌بینی‌پذیر می‌کند.
وی حضور قاطبه مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را مهم عنوان کرد و گفت: آنچه راهگشای مسائل حوزه اقتصاد و سایر مشکلات کشور است، قدرت ملی و حضور فراگیر مردم در انتخابات است؛ طبیعتاً دولت برآمده از یک پشتوانه رأی ضعیف، یا توان حل مشکلات را نخواهد داشت و یا بسیار پرهزینه‌تر مسیر خود را طی خواهد کرد.
همچنین حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به همراه اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه پس از حضور در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، در آستانه سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای امام امت(ره)در قطعه ۷۲ بهشت زهرا (س) بر مزار این شهیدان حضور یافته و جهت شادی روح به خون خفتگان انقلاب اسلامی فاتحه‌ای قرائت و از خداوند متعال برای آنان علو درجه و مقام را خواستار شدند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟