loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین اعلام کرد : با ملت ایران در حفاظت از منافع ملی  در میادین بین‌المللی تجدید پیمان می‌کنیم     ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

طاهر مهدوی بازدید : 9 سه شنبه 14 فروردین 1403 نظرات (0)
.
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین اعلام کرد :
با ملت ایران در حفاظت از منافع ملی 
در میادین بین‌المللی تجدید پیمان می‌کنیم  
  ۱۴۰۳/۰۱/۱۳

‫بیانیه وزارت امور خارجه در سالروز ۱۲ فروردین‬‎

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای به مناسبت ۱۲ فروردین که در تقویم ملی کشور به عنوان «روز جمهوری اسلامی ایران» نام گرفته، آورده است: یوم الله ۱۲ فروردین، تداوم و تکامل مسیر درخشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ و روز تحقق عینی شعار و آرمان مقدس ملت شریف ایران یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و به ثمر نشستن مجاهدت‌ امام راحل، فداکاری توأم با بصیرت ملت ایران و جانفشانی شهیدان همیشه جاوید وطن بود که نظام جمهوری اسلامی را جایگزین نظامی مستبد، موروثی و دست نشانده کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: حضور پرشور آحاد مردم عزیز ایران در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ در پای صندوق‌های رأی، حماسه‌ای بی‌نظیر را در تاریخ ایران رقم زد و با ۹۸.۲ درصد آرا ملت، حاکمیت جمهوری اسلامی و الگوی مردمسالاری دینی برای نظام سیاسی ایران به تایید قاطبه ملت رسید.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در سال‌های مبارزه علیه رژیم منحوس پهلوی و همچنین جانفشانی‌های فرزندان برومند ایران اسلامی در سال‌های دفاع مقدس علیه تجاوز خارجی و فداکاری برای حفاظت از حریم امنیت کشور و جهاد علمی برای توسعه و تعالی ایران سرافراز، با ملت بزرگ، نستوه و بصیر ایران تجدید پیمان کرده و بر عزم خود برای تحقق آرمان امام راحل و شهیدان والامقام در حفاظت از استقلال و منافع ملی در میادین بین‌المللی مبتنی بر قانون اساسی کشور، منویات رهبر معظم انقلاب و تمرکز بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت و رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم در گسترش روابط متوازن و متعادل با کشورهای مختلف جهان، تأکید کرد.
تبریک امیرعبداللهیان به وزرای خارجه حوزه تمدنی نوروز
به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نخستین روز از عید سعید نوروز سال ۱۴۰۳، در پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشورهای حوزه نوروز شامل آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشورها تبریک و شادباش گفت و برای کشورها و مردم این حوزه سالی سرشار از سعادت و بهروزی آرزو کرد.
در پیام امیرعبداللهیان خطاب به همتایان خود در حوزه نوروز آمده است: عید نوروز را که میراث فرهنگی و تمدنی مشترک هزاران ساله نیاکان با فرهنگ و تمدن‌ساز ما در حوزه تمدنی مشترک ملت‌های منطقه است، به جنابعالی، دولت و ملت آن کشور دوست و همسایه تبریک و شادباش می‌گویم.
وزیر امور خارجه افزود: آئین باستانی و سنت‌های زیبای نوروز، نماد پیوندهای عمیق انسانی، فرهنگی و تمدنی میان ملت‌های منطقه و صلح و دوستی و خویشاوندی هزاران ساله میان آنان است.
وی تصریح کرد؛ دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش روابط با کشورهای حوزه تمدنی نوروز را در چارچوب سیاست همسایگی با قوت و در راستای تعمیق پیوندهای دوستی، روابط و همکاری مبتنی بر منافع مشترک با جدیت دنبال می‌کند.
وزیر امور خارجه در این پیام ابراز امیدواری کرد، این مسیر با اراده راسخ رهبران عالی و ملت‌های ما، زمینه تحقق بیش از پیش توسعه، پیشرفت و رفاه و امنیت مشترک منطقه را فراهم سازد.
وزیر امور خارجه:
۱۲ فروردین تجلی اراده ملت ایران برای تثبیت مفهوم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله دوازدهم فروردین در فضای مجازی ایکس نوشت: دوازدهم فروردین تجلی اراده راسخ ملت بزرگ ایران برای تضمین و تثبیت مفهوم «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» است.
وی اظهار داشت: در سال جهش تولید، به لطف خداوند متعال، مشارکت و همراهی مردم و همت همه مسئولان، نیل به قله‌های اقتصادی را نیز تثبیت خواهیم کرد.
امیرعبداللهیان: در هفته‌های آتی شاهد جهش جدی تجارت ایران و ترکمنستان خواهیم بود
حسین امیرعبداللهیان عصر پنج‌شنبه نهم فروردین‌ماه با اشاره به دیدار خود با رهبران عالی‌رتبه کشور ترکمنستان اظهار داشت: مروری بر چگونگی پیشرفت و اجرای آخرین توافقات بین سران دو کشور در تهران داشتیم. اتفاق نظر داشتیم در حوزه‌های انرژی، ترانزیت، حمل‌ونقل، علم و فناوری همکاری‌ها را توسعه بدهیم.
وی ادامه داد: حجم تبادل تجاری ما به نحو رضایت‌بخشی در حال افزایش است. با توافقات امروز امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد یک جهش در حجم تبادل تجاری باشیم.
امیرعبداللهیان با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته درخصوص موضوع آب و حق‌آبه ترکمنستان از سد دوستی که تحت تاثیر برنامه‌های بالادستی افغانستان قرار دارد، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تلاش‌های جدی انجام خواهد داد تا اقدامات خارج از حوزه ایران و ترکمنستان بر منابع بالادستی حوزه آب تاثیری در حق آبه ایران و ترکمنستان در سد دوستی برجای نگذارد.
وی تاکید کرد: پیشتر همکاری‌هایی در حوزه برق و گاز وجود داشته که این همکاری‌ها را بیش از پیش تقویت خواهیم کرد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: تعداد معدودی زندانی در دو کشور وجود دارد که در دیدار با رهبر ملی ترکمنستان توافق شد گام‌هایی را برای استرداد و تبادل زندانیان برداریم.
وی با اعلام این خبر که در آینده و در زمانی که توافق کردیم شاهد سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد هستیم، افزود: طبعا تا آن زمان ما و همکارانمان در وزارتخانه‌های دو کشور برای موفقیت این سفر گام‌های مؤثری را بر می‌داریم. 
یکی از اهداف این سفر فراهم کردن مقدمات سفر رئیس‌جمهور به ترکمنستان و اجرای توافقات گذشته و ارزیابی اجرای آنها بوده است.
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و مصر در مورد راه‌های توسعه روابط دو کشور
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر عصر یکشنبه ۱۲ فروردین ماه در تماس تلفنی، درخصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و فلسطین گفت وگو کردند.
در این گفت‌وگو، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی مصر تحرکات مثبت ماه‌های اخیر در مناسبات دوجانبه را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نتایج دیدار مهم اخیر دو وزیر در ژنو، درخصوص راه‌های توسعه روابط بر اساس اراده رهبران سیاسی دو کشور رایزنی 
کردند.
در این چارچوب و پیرو دیدار مهم رؤسای جمهور ایران و مصر در ریاض، طرفین بر استمرار تماس‌ها و دیدارها در راستای توسعه و ارتقاء روابط تهران و قاهره توافق نمودند.
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مصر ضمن مخالفت با هرگونه طراحی صهیونیست‌ها برای کوچ اجباری مردم فلسطین از نوار غزه، ضرورت اقدامات مؤثر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از تهاجم رژیم اشغالگر قدس به رفح در جنوب غزه را مورد توجه قرار دادند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟