loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران : از رشد 15 درصدی تولید بنزین تا دوازدهمین پرتاب فضائی در دولت سیزدهم    ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ مشروح گفت‌وگوهای عیسی زارع‌پ

طاهر مهدوی بازدید : 6 پنجشنبه 10 اسفند 1402 نظرات (0)
.
در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران :
از رشد 15 درصدی تولید بنزین تا دوازدهمین
پرتاب فضائی در دولت سیزدهم   
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

از آغاز گام دوم احیای دریاچه ارومیه تا آغاز عملیات اجرایی ۸ میدان نفتی و  گازی جدید/ قانون افزایش سن بازنشستگی از سال ۱۴۰۵ عملیاتی می‌شودایسنا - اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ - صاحب‌خبر

مشروح گفت‌وگوهای عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جواد اوجی وزیر نفت،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست،‌ علی‌آبادی وزیر صمت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ۱۵ میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیک استفاده کرده‌اند
سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح کالابرگ الکترونیک بیان کرد: مردم عزیز ما از طرح کالابرگ الکترونیکی به احسن وجه استقبال کردند. با توجه به اینکه مدت قابل توجهی هم به پایان مرحله اول باقی مانده، آخرین گزارشی که دیشب از سامانه دریافت کردیم نزدیک به ۱۵ میلیون خانوار تا الان از این طرح استفاده کرده‌اند.
رئیس سازمان محیط زیست: تا پایان سال آب سدها به دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شود
علی سلاجقه نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: من هفته پیش از دریاچه ارومیه بازدید کردم. سازمان محیط زیست دارد کار می‌کند. قبل از بارش‌های اخیر، تالاب‌های یازده‌گانه اقماری دریاچه ارومیه با توجه به انتقال آب و تامین حقابه، وضعیت خوبی داشتند.
وی گفت: وضعیت حیات وحش دریاچه هم خیلی خوب است. تراز دریاچه به ۱.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است. آب دو سد هم رهاسازی شد. وزارت نیرو پای کار آمده  و حقابه را رعایت می‌کند.
وزیر نفت: با اضافه شدن فاز دوم پالایشگاه آبادان نزدیک به ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین داریم
همچنین جواد اوجی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران عنوان کرد: ما هیچ وقت در اسفندماه این موج سرمای شدید و یخبندان را نداشتیم و خیلی از دوستان می‌گویند واقعا مساوی با سرمای سیبری است. این سرمای شدید در همه استان‌های کشور که در خیلی جاها یخبندان و تا یک متر برف وجود دارد باعث یک جهش مصرف در گاز شد که تا این میزان سابقه نداشته است.
وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بنزین تاکید کرد: ما در این دولت روزی که کار را در شهریور ۱۴۰۰ شروع کردیم تولید بنزین تقریبا ۹۶ میلیون لیتر در روز بود امروز با تلاش همکارانمان در ظرفیت‌های پالایشگاهی و اصلاحیه‌هایی که انجام شده و با اضافه شدن فاز دوم پالایشگاه آبادان، خوشبختانه نزدیک به ۱۱۴ میلیون لیتر تولید بنزین داریم یعنی حدود ۱۵ درصد رشد تولید بنزین صورت گرفته است.
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:دوازدهمین پرتاب فضائی در دولت سیزدهم انجام می‌شود
عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد: ان‌شاءالله دوازدهمین پرتاب فضائی در دولت سیزدهم را خواهیم داشت. ماهواره سنجشی تصویربرداری پارس ۱ که ماهواره ۱۰۰ درصد ایرانی است و توسط پژوهشگاه فضائی ایران و با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی ساخته شده است، در مدار قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این ماهواره در جهت توسعه تعاملات بین‌المللی با یک پرتابگر روسی به فضا پرتاب خواهد شد.
سخنگوی دولت: مردم تعیین تکلیف‌کننده همه امور هستند
همچنین علی بهادری جهرمی اظهار کرد: مردم تعیین تکلیف‌کننده همه امور هستند. با انتخابات، رویکردهای کشور مشخص می‌شود و مردم به نمایندگان وکالت می‌دهند که به نیابت از آنها در مجلس تصمیم‌گیری کنند. هرچه مشارکت بیشتر باشد و انتخاب‌ها دقیق‌تر، هوشمندانه‌تر و عالمانه‌تر باشد، آثار داخلی و بین‌المللی در زمینه امنیت، ثبات و همبستگی ملی خواهد داشت.
 وزیر صمت: ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است
علی‌آبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین اخبار از واردات خودرو اظهار کرد: درباره این موضوع فکر می‌کنم مرتب از طریق وزارتخانه اطلاع‌رسانی می‌شود. تا الان حدود ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است و الان هم خودروسازان در حال وارد کردن هستند.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور: انتخابات پرشور موجب خشنودی دوستان ملت ایران می‌شود
محمد دهقان نیز درباره اهمیت مشارکت در انتخابات، اظهار کرد: بحث انتخابات، بحث امنیت و آبروی کشور است و بحث الگو شدن کشور در جهان است. مخصوصا با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، انتخابات پرشور می‌تواند موجب خشنودی دوستان ملت ایران و ناامیدی دشمنان شود.
وی افزود: فضای انتخابات نسبتا خوب است و 52 نامزد برای هر کرسی وجود دارد و فضای نسبتا بهتری در کشور ایجاد و نامزدهای زیادی تایید صلاحیت شده‌اند. ان‌شاءالله انتخابات پرشوری خواهیم داشت تا موجب پایه‌سازی برای پیشرفت و ارتقای امنیت کشور خواهد شد.
توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره انواع شرکت‌های دانش‌بنیان
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی درباره روند دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها اظهار کرد: ما سه مکانیزم برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌ها داریم. یک روند این است که شرکت‌های جدیدی تاسیس شوند که تحت عنوان شرکت‌های نوپا نام‌گذاری می‌شوند. شرکت‌های مشخصی که کمتر از ۱۰ نفر هستند.
وی ادامه داد: دسته دوم شرکت‌های نوآور هستند اینها شرکت‌هایی هستند که دانش‌بنیان نبوده‌اند و با اضافه کردن فرآیندهای تحقیق و توسعه ورود به فعالیت‌های تحقیقاتی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه می‌شوند.
معاون علم و فناوری رئیس‌جمهور در توضیح دسته سوم بیان کرد: دسته سوم شرکت‌هایی هستند که سال‌های سال کار می‌کردند و محصول دارند و بالای ۵۰ درصد فروششان دانش‌بنیان است که شرکت‌های فن‌آور گفته می‌شوند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟