loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس سازمان انرژی اتمی: استفاده از محصولات فناورانه هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی   ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان خوزستان از ش

طاهر مهدوی بازدید : 3 شنبه 05 اسفند 1402 نظرات (0)
.
رئیس سازمان انرژی اتمی:
استفاده از محصولات فناورانه هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ صنعتی
  ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حکم ابراهیم رئیسی تغییر کرد

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان سفر به استان خوزستان از شرکت پالایش نفت آبادان بازدید کرد.
وی در جریان بازدید از شرکت پالایش نفت آبادان گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی برخوردار است که غیر از استفاده در تولید محصولات در صنعت هسته‌ای در سایر صنایع نیز مؤثر است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: سازمان انرژی اتمی ایران از فناوری‌هایی نظیر تولید ابزار دقیق تولید شده در صنعت هسته‌ای برخوردار است و این فناوری‌ها نه تنها در این صنعت بلکه در سایر صنایع حساس کشور نظیر نفت، گاز و پتروشیمی، برای اندازه‌گیری و کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرند.
اسلامی افزود: اکنون از فناوری‌ هسته‌ای در ۱۵۰ مجتمع بزرگ و عظیم صنعتی در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، صنایع سلولزی و... استفاده می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای صنعت هسته‌ای، گسترش همکاری‌ها با شرکت پالایش نفت آبادان و دیگر صنایع پالایشی در دستور کار سازمان انرژی اتمی ایران قرار دارد. معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: صنعت هسته‌ای، ‌یک نقطه مهم و گلوگاهی محسوب می‌شود که به‌ لطف الهی و با تلاش همکاران شاهد به ثمر رسیدن فناوری‌های مرتبط با آن هستیم و صاحبان صنایع گوناگون که به دنبال قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات ابزارها و تجهیزات هستند، اکنون از محصولات فناورانه تولید شده در سازمان انرژی اتمی ایران استفاده می‌کنند.
عملیات ساخت نیروگاه اتمی دارخوین شادگان پیشرفت قابل توجهی دارد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین در آیین تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام و گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید حسین خرازی در دارخوین شادگان افزود: احداث نیروگاه، احیای شهرک دارخوین و احداث میعادسرای فرهنگی و تربیتی شهید خرازی سه طرح مهم دولت سیزدهم بود که سال گذشته در این شهرک آغاز شد.
وی ادامه داد: منطقه دارخوین زمانی خط مقدم جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شد و ذره ذره خاک این منطقه با جانفشانی رزمندگان آزاد شد.
اسلامی دارخوین را قطعه‌ای از بهشت و قدمگاه شهدای والامقام دانست و گفت: غربی‌ها پس از انقلاب قرارداد احداث نیروگاه اتمی در این شهرک را لغو کردند ولی سال گذشته با اتکا به دانشمندان و توان داخلی احداث آن آغاز شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟