loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با امیرعبداللهیان : همه در پاکستان منتظر سفر آیت‌الله رئیسی هستند ۱۴۰۲/۱۲/۰۴ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عبا

طاهر مهدوی بازدید : 7 شنبه 05 اسفند 1402 نظرات (0)
در گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه پاکستان با امیرعبداللهیان :
همه در پاکستان منتظر سفر آیت‌الله رئیسی هستند
۱۴۰۲/۱۲/۰۴

جیلانی: همه در پاکستان منتظر سفر آیت الله رئیسی هستند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
وی با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات، اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست‌وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند. وزیر خارجه کشورمان با طرح موضوعات توافق شده در سفر اخیرشان به اسلام‌آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه‌های مسئول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافقات به‌عمل آمده تاکید نمود.
جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست‌وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و افزود: همه در پاکستان منتظر سفر جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.
امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه مجارستان: تاکید ما توقف نسل‌کشی در غزه است
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با پیتر سیارتو، همتای مجارستانی خود، اظهار داشت: امروز در دو بخش شاهد برگزاری کمیسیون‌های اقتصادی مشترک دو کشور بودیم. وی افزود: در جریان نشست کمیسیون مشترک همه ابعاد همکاری‌ها در حوزه‌های علم و فناوری، کشاورزی، مدیریت آب، صنعت، تبادل دانشجو و گردشگری مورد تبادل قرار گرفت.
وزیر امور خارجه بیان داشت: در همه ابعاد همکاری‌های دوجانبه و روابط دو کشور در مسیر درست و رو به جلو قرار دارد.
امیرعبداللهیان افزود: در جریان گفت‌وگوهای امروز علاوه‌بر مناسبات دوجانبه و تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر توافق‌ها، به برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختیم. طبیعتاً یکی از موضوعات تمرکز جهانیان بر احقاق حقوق فلسطینیان است.
وی اظهار داشت: ما بر راهکارهای سیاسی و با تمرکز بر قطعنامه‌های سازمان ملل و تمرکز بر ضرورت احقاق حقوق مردم غزه و توقف نسل‌کشی تاکید می‌کنیم. وزیر امور خارجه گفت: کشاندن دامنه جنگ به یمن خطای استراتژیک است. یمنی‌ها مواضع قاطعانه‌ای را خواهند داشت.
نمی‌خواهیم هیچ جنگی در هیچ جای دنیا اتفاق بیفتد
پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان نیز در این نشست خبری گفت: معمولاً اتفاق نمی‌افتد که کشور عضو ناتو به ایران سفری داشته باشد، به‌ویژه اکنون که وضعیت بحرانی در منطقه و دنیا داریم و بحرانی است که جنبه‌های آن را نظاره می‌کنیم. این نقش دیپلماسی و وظیفه آن است که با یکدیگر همیشه صحبت کنند، مخصوصاً وقتی که چالش‌هایی فراروی ما قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ساده خواهد بود که با یکدیگر پیغام رد و بدل کنیم ولی این شجاعانه‌تر است که با یکدیگر ملاقات کنیم. کار شجاعانه این است که همدیگر را ببینیم و صحبت کنیم. امروز به تهران آمدم تا کمک کنم از گسترش منازعه در این منطقه جلوگیری کنم و از تشدید اوضاع در خاورمیانه جلوگیری کنیم.
وزیر خارجه مجارستان تصریح کرد: موضع ما در برابر جنگ مشخص است، نمی‌خواهیم هیچ جنگی در هیچ جای دنیا اتفاق بیفتد.
پیتر سیارتو بیان داشت: در مذاکراتم با وزیر خارجه ایران موضع خود را اعلام کردم. در مجارستان به دنبال بهبود وضعیت امنیت جهانی هستیم. از تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه حمایت کرده‌ایم.
جانفشانی کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باعث اقتدار ستودنی ایران اسلامی در عرصه منطقه و جهان شده است
خبر دیگر اینکه، وزیر امور خارجه به مناسبت هفته گرامیداشت مجاهدت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) پیام تبریک صادر کرد.
در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
در ایام فرخنده اعیاد شعبانیه و در آستانه عید میلادِ فرخنده یگانه منجی عالم بشریت، حضرت بقیهًْ‌الله الاعظم‌ امام مهدی(عج)، هفته گرامیداشت مجاهدت‌های سربازان گمنام آن حضرت و فداکاری‌های مخلصانه این عزیزانِ غیور در پاسداری از حریم امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت شریف و نجیب کشورمان را به فرد فرد این عزیزان در دستگاه‌های حافظِ امنیت ایرانِ عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و به روح بلند و ملکوتی همه شهدای عزیز دفاع از حریم امنیت کشور درود می‌فرستم.
امنیت و آرامش میهن عزیز و ملت شریف ایران، مرهون هوشمندی، تیزبینی، فداکاری و جانفشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) و کلیه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی همیشه در صحنه کشور است که باعث شده امروز ایران اسلامی در ابعاد امنیتی و اطلاعاتی، از اقتداری ستودنی در عرصه منطقه و جهان برخوردار باشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟