loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. مخبر:  بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی کمتر از دستاوردهای نظامی نیست    ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ نشست شورای سیاست‌گذاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادر

طاهر مهدوی بازدید : 6 چهارشنبه 25 بهمن 1402 نظرات (0)
.
مخبر:
 بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی
کمتر از دستاوردهای نظامی نیست
   ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
ببینید ضرب‌ الاجل مخبر به مدیر یک فرودگاه‌ / فقط 10 دقیقه وقت داری!

نشست شورای سیاست‌گذاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) ظهر سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ به ریاست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.
مخبر در این جلسه با اشاره به محبوبیت و پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی در میان مردم کشورهای مختلف اظهار داشت: معرفی دستاوردها و توانمندی‌های کشورمان امری ضروری و گامی در جهت امیدآفرینی در میان دوستان و ایجاد یأس و ناامیدی در میان دشمنان است.
معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی از ظرفیت‌ها و دستاوردهای بزرگی در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، فناوری‌های نوین و سایر حوزه‌ها برخوردار است که مقامات و سران کشورهای خارجی همواره در دیدارها و مذاکرات، این توانمندی‌ها را تحسین می‌کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه در این سال‌ها نتوانسته‌‌ایم پیشرفت‌ها، دستاوردها و خودکفایی در عرصه‌های مختلف را حتی برای مردم خودمان به خوبی بازگو کنیم، تصریح کرد: بازدارندگی دستاوردهای علمی و صنعتی کمتر از دستاوردهای نظامی نیست؛ چرا که به تناسب هر پیشرفت و خودکفایی، یأس و ناامیدی در دل دشمنان ایجاد می‌شود.
مخبر بر حمایت جدی دولت از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران تاکید کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه‌های اجرائی با جدیت به دنبال برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نمایشگاه باشند و اطمینان داشته باشند که دولت با تمام ظرفیت از آنها حمایت خواهد کرد.
معاون اول رئیس‌جمهور همچنین بر ضرورت توجه به بخش خصوصی داخلی و خارجی در برگزاری این نمایشگاه تاکید و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید محور اصلی برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) باشد؛ چرا که هم موجب تقویت و پایداری رابطه دولت و بخش خصوصی خواهد شد و هم موانعی نظیر تحریم کمتر پیش روی مراودات تجاری بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌ریزی‌‌ها و سیاست‌گذاری‌‌ها برای برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) ارائه کرد و گفت: در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه دیپلماسی صادرات محور، راهبرد این وزارتخانه تشویق شرکت‌های تولیدی به سمت تولیدات باکیفیت و صادرات محور است و نمایشگاه ایران اکسپو نیز زمینه‌ساز تحقق این راهبرد خواهد بود.
وزرای جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این جلسه از آمادگی همه‌جانبه خود برای ارائه دستاوردها و تولیدات دانش‌بنیان و صادرات‌محور در این نمایشگاه خبر دادند.
به گزارش فارس، در این نشست که رئیس سازمان توسعه تجارت و رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند راهکارهای برگزاری هر چه بهتر ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

افتتاح بیش از ۸ هزار طرح کسب و کار

با حضور معاون اجرائی رئیس‌جمهور 

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور شد | خبرگزاری فارس

 

بیش از ۸ هزار طرح کسب و کار در سراسر کشور با ایجاد بیش از ۴۳ هزار فرصت شغلی در مراسمی با حضور مهندس محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
این آیین به صورت همزمان در سراسر کشور و همچنین ارتباط مستقیم مجازی با ۶ استان، آذربایجان شرقی، بوشهر، یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و همدان برگزار شد.
به گزارش فارس، افتتاح ۸ هزار طرح کسب و کار با اختصاص بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی صندوق کارآفرینی امید و حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، منجر به اشتغال حدود ۴۳ هزار نفر خواهد شد. منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور این مراسم از شرکت دنا پارت سهند، تولید‌کننده قطعات خودرو در حوزه این کسب و کارها نیز بازدید کرد.

 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور :
پیروزی حقوقی ایران در ۵ پرونده بین‌‌المللی

محمد دهقان به سمت معاون حقوقی رئیس جمهور منصوب شد - تسنیم

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه اخیرا در پنج پرونده بین‌المللی رأی به نفع ایران صادر شده است، اظهار کرد: به طور مثال بعضی از مدارس ما را در کشورهای حوزه خلیج‌فارس توقیف کرده بودند که در دادگاه‌های داخلی آنجا پیگیری و رأی به نفع ما صادر شد. یکی از این مدارس به آموزش و پرورش برگشت و دیگری هم رأی به نفعش صادر شد که به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود.
وی با اشاره به رأی صادره به نفع ایران در لوکزامبورگ، یادآور شد: آن رأیی که قبلا در دیوان عالی کشور لوکزامبورگ صادر شد و به شورای تجدیدنظر این کشور برگشت، خوشبختانه شورای تجدیدنظر به نفع ما رأی صادر کرد و وجوهی که در آنجا داشتیم در این پرونده رفع توقیف شد. برای انتقال و مدیریت بقیه پرونده‌ها بعدا توضیح می‌دهیم.
به گزارش فارس، معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین درباره پرونده شهیدان سلیمانی و فخری‌زاده، گفت: روابط حقوقی ما با رژیم صهیونیستی بحث خاصی دارد و از مصادیقی نیست که با رژیم صهیونیستی و افرادی که ترور کردند بتوانیم یک کار حقوقی انجام دهیم، این از بحث‌های فراحقوقی است که ان‌شاءالله انجام می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟