loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. بخشنامه دادستان کل کشور در ارتباط با حقوق کودکان و برخورد با شبکه‌های تکدی‌گری و زباله‌گردی  ۱۴۰۲/۱۱/۲۳   دادستان کل کشور در راستای احیای حقوق عامه و رعایت کرامت

طاهر مهدوی بازدید : 2 سه شنبه 24 بهمن 1402 نظرات (0)

.

بخشنامه دادستان کل کشور در ارتباط با

حقوق کودکان و برخورد با شبکه‌های تکدی‌گری و زباله‌گردی 

۱۴۰۲/۱۱/۲۳

باشگاه خبرنگاران جوان - دستور برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان -  صاحب‌خبر
 
دادستان کل کشور در راستای احیای حقوق عامه و رعایت کرامت و صیانت از حقوق کودکان بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها صادر کرد.
به گزارش خبرگزاری میزان، با هدف احیای حقوق عامه و به‌منظور رعایت کرامت و صیانت از حقوق کودکان و نیز برخورد جدی با شبکه‌های مجرمانه فعال در حوزه تکدی‌گری و زباله‌گردی اطفال و نوجوانان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موحدی با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های مراکز استانها، بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرائی و ضابطان قضائی و تعقیب ترک فعل‌های ارتکابی تاکید کرد. در این بخشنامه خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها آمده است:
مشاهدات میدانی و بررسی‌های انجام گرفته حاکی است در برخی کلانشهر‌ها افراد یا گروه‌هایی به صورت سازمان یافته ضمن به‌کارگیری غیرقانونی اطفال و نوجوانان و گماردن آنان به تکدی‌گری یا زباله‌گردی، مبادرت به بهره‌کشی اقتصادی از این افراد در کارگاه‌ها و مراکز غیرمجاز جمع‌آوری و تفکیک پسماند می‌نمایند. این وضعیت، موجب پایمال شدن کرامت ذاتی و حقوق اجتماعی کودکان شده و مخاطرات جدی بهداشتی و آسیب‌های اجتماعی را نیز در پی دارد. گفتنی است، به‌منظور مطالبه‌گری و پیگیری تکالیف قانونی دستگاه‌های مسئول، این بخشنامه به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، وزیر کشور، وزیر دادگستری، رئیس سازمان صداوسیما، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، معاون اموربین‌الملل و دبیر ستادحقوق بشر قوه قضائیه، فرماندهی انتظامی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، رئیس سازمان امور اجتماعی کشور و رئیس سازمان بهزیستی کشور ابلاغ شده و معاونت حقوق عامه دادستانی کل مکلف به پیگیری و ارزیابی عملکرد‌ها و ارائه گزارش‌های دوره‌ای می‌باشد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟