loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. با حضور سرلشکر سلامی: ۱۱۴ دارالقرآن بسیج در سراسر کشور افتتاح شد   ۱۴۰۲/۱۱/۰۲ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین اظهار داشت

طاهر مهدوی بازدید : 3 چهارشنبه 04 بهمن 1402 نظرات (0)
.
با حضور سرلشکر سلامی:
۱۱۴ دارالقرآن بسیج در سراسر کشور افتتاح شد
  ۱۴۰۲/۱۱/۰۲

سردار سلامی: افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن، گام بلند بسیج برای تحقق جامعه قرآنی است

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین اظهار داشت: از این رویداد بسیار ارزنده و نقطه عزیمت نورانی بسیار خوشحال هستم که یک گام بلند برای ترویج معارف قرآن عظیم در سازمان بسیج مستضعفان و در سطح جامعه ما در حال برداشته شدن است.
سرلشکر سلامی: تحقق جامعه قرآنی امکان‌پذیر است
وی بیان داشت: اگر بخواهیم جامعه ایمن، آرام و سرشار از مهربانی، عطوفت و سرشار از روح خدمت، ایثار و گذشت داشته باشیم، همه این معانی و مفاهیم فضائل ارزنده‌ای هستند که خداوند در قرآن به آن اشاره می‌کند.
فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بسیجیان و مؤمنان ما برای اینکه بتوانند دین خدا را ترویج دهند، معارف الهی را رونق ببخشند، جامعه را جلوه‌گاه تحقق حقایق الهی کنند و به منطق حق مجهز و مسلط شوند، حتما باید با قرآن انس و الفت دائمی و جاودانه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه شفای دردهای همه جوامعِ امروز در قرآن وجود دارد، عنوان کرد: وقتی چنین گنجینه گرانبهایی از هدایت و سعادت در اختیار ما است که ما می‌توانیم همه جهت‌گیری‌های اساسی‌ زندگی‌مان را بر اساس آن تنظیم کنیم، هجران و دوری ‌گزیدن از قرآن ناسپاسی در حق قرآن است.
وی بیان داشت: انسان‌هایی که با قرآن انس معنوی می‌گیرند، با حقایق عالم بیشتر آشنا می‌شوند و راه و صراط مستقیم الهی را بهتر تشخیص می‌دهند.
فرمانده کل سپاه گفت: کار ارزشمندی که در سازمان بسیج و مجموعه تعلیم و تربیت بسیج آغاز شده گام بسیار مقدسی است. مسیرهای بلند همیشه با اولین‌ گام‌ها برداشته می‌شود، اگر اولین گام‌ها برداشته نشود، مسیرهای طولانی هم طی نخواهد شد.
سرلشکر سلامی با اشاره به تاسیس دارالقرآن‌ها در سراسر کشور اظهار داشت: در اولین گام تاسیس ۱۱۴ دارالقرآن به تعداد سوره‌های قرآن در کشور ما یک پدیده جدید است. با همتی که در سازمان بسیج و سپاه‌های استانی در نواحی، پایگاه‌ها و حوزه‌ها وجود دارد، تحقق یک جامعه قرآنی برای ما سخت نیست، فقط کافی است ما اراده کنیم و این حقیقت را در قلب‌هایمان شکل بدهیم و ذهن‌هایمان را به این واقعیت بزرگ متوجه کنیم که به طور قطع تحقق پیدا خواهد کرد.
وی گفت: ما هم به لحاظ مادی و هم به لحاظ معنوی جامعه بسیار غنی هستیم و می‌توانیم آن‌طور که حق قرآن است، قرآن را در جامعه رواج دهیم، خداوند قرآن را آسان گردانیده است و امر فرموده که هر چقدر ممکن و میسر است قرآن را بخوانیم.
فرمانده کل سپاه بیان داشت: خواندن قرآن و شنیدن این صدای زیبای آسمانی دل‌ها را آرامش می‌دهد، خداوند کلید آرامش را در تذکر الهی قرار داده است، قلب‌ها با ذکر خداوند تسکین و آرامش پیدا می‌کند.
سرلشکر سلامی اظهار داشت: ایثار، صبر، توکل و ایمان در قرآن به زیبایی سفارش و بیان شده است و هر آیه قرآن یک راه جدیدی به سوی حقایق الهی است و اگر انسان‌ها زندگی‌شان را با تمسک به این آیات تنظیم کنند، هیچ‌گاه گرفتار بن‌بست نخواهند شد. خواهران و برادران همت خود را عزم و جزم کرده‌اند و اراده خود را در این مسیر پای کار آورده‌اند.
وی گفت: قرآن در میان جوانان و نوجوانان ما جای خود را باز کرده است به گونه‌ای که جوانان با قرآن مأنوس می‌شوند و این افتخاری برای جامعه ما و یکی از ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان ما است.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همین که تعدادی حافظ قرآن شوند دیگران هم تشویق می‌شوند. خواندن قرآن اجر معنوی دارد. همه مردم قرآن را دوست دارند، خواندن قرآن همواره برای انسان تازگی دارد. هر چقدر قرآن را می‌خوانیم بیشتر مجذوب آن می‌شویم و این تازگی و جذابیت و زیبا بودن هر چقدر تکرار می‌شود زیباتر است.
سرلشکر سلامی بیان داشت: همه کسانی که با قرآن انس دارند، هیچ‌وقت خسته نمی‌شوند و قرآن در همه شرایط به انسان آرامش می‌دهد. به‌خصوص وقتی انسان دچار بحران روحی می‌شود.
سردار سلیمانی: قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم
سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در مراسم افتتاح ۱۱۴ دارالقرآن بسیج در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بر اساس سنجش‌ها یکی از برنامه‌هایی که مورد استقبال مردم و جوانان قرار گرفته، برنامه‌های قرآنی بسیج بوده است.
امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند
وی با بیان اینکه این کارها مدتی است شروع شده و دارالقرآن‌ها در سراسر کشور فعالند، گفت: فعالیت‌های قرآنی بسیج بسیار گسترده است و امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر در مسابقات قرآن کریم بسیج شرکت کردند.
به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج مستضعفین فعالیت دارالقرآن‌ها را دارای برنامه‌ریزی دقیق دانست و گفت: این دارالقرآن‌ها مجوز رسمی و شناسه دارند و گواهی رسمی به مربیان اعطا می‌کنند. همچنین دارالقرآن‌های بسیج سامانه‌ای اختصاصی دارند که امورشان از طریق سامانه انجام می‌شود.
سردار سلیمانی بیان داشت: با فعالیت این دارالقرآن‌ها برای حدود ۶ هزار نفر ظرفیت آموزشی ایجاد شده که در رشته‌های حفظ، تجوید و روخوانی قرآن کریم فعالیت می‌کنند.
وی درباره افق دارالقرآن‌ها گفت: امروز ۱۱۴ دارالقرآن در شهرستان‌ها فعالند و ان‌شاءالله ۱۲۲ دارالقرآن دیگر در دست افتتاح است و قصد داریم تا ۵۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: فعالیت مهدهای قرآنی را هم در بسیج داریم و با فعالیت آنها و همچنین دارالقرآن‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها جامعه را به سمت قرآن کریم هدایت کنیم.
سردار سلیمانی گفت: نباید در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کوتاهی شود و اگر کوتاهی‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم، امید است خداوند ما را عفو کند. باید در کنار آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌های کشور در این راستا کمک بگیریم.
وی بیان داشت: ما فعالیت مهدهای قرآن را در بسیج داریم که رویکرد بسیار خوبی است اما باید با توسعه مهدهای قرآنی و تقویت فعالیت‌های قرآنی در همکاری با آموزش و پرورش در مدارس و تمرکز روی دارالقرآن‌های بسیج در شهرستان‌ها و دارالتحفیظ‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌هایی که توان فعال کردن دارالتحفیظ‌ها را دارند، مجموعه این چنینی با ظرفیت بسیج در کشور سازماندهی شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز امیدواری کرد، در مسیر راهبری این حرکت بزرگ قرآنی به شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی کمک کنیم و نقش‌آفرینانی که برای آینده انقلاب اسلامی تربیت می‌شوند به فرهنگ قرآنی مجهز شوند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟