loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. انهدام مقر گروهک جیش‌الظلم در پاکستان با پهپاد و موشک     ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ در پی بی‌توجهی‌های دولت پاکستان به هشدار‌های متعدد ایران نسبت به جولان تروریست‌ه

طاهر مهدوی بازدید : 3 پنجشنبه 28 دی 1402 نظرات (0)

.

انهدام مقر گروهک جیش‌الظلم در پاکستان با پهپاد و موشک  

  ۱۴۰۲/۱۰/۲۷

انهدام مقر گروهک جیش‌الظلم در پاکستان با پهپاد و موشک

در پی بی‌توجهی‌های دولت پاکستان به هشدار‌های متعدد ایران نسبت به جولان تروریست‌ها در خاک این کشور، مقر گروهک تروریستی جیش‌الظلم در بلوچستان پاکستان در ساعات پایانی شامگاه سه‌شنبه 26 دی‌ماه با پهپاد و موشک مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد. گروهک تروریستی جیش‌الظلم با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی و موشکی به محل استقرار نیروهای خود را تایید کرد. در بیانیه ‌این گروهک اصابت 
۶ پهپاد انتحاری و چند فروند موشک به مواضعی در کوه‌های مرزی بلوچستان تایید شده است. شنیده‌ها حاکی است این حمله توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفته است. 
 لازم به ذکر است، منطقه هدف قرار داده شده منطقه‌ای به نام کوه سبز در استان بلوچستان پاکستان است که یکی از بزرگ‌ترین مقرهای گروهک جیش‌الظلم در آن قرار داشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز سه‌شنبه نیز در اطلاعیه‌های چهارگانه از انهدام مقر جاسوسی موساد در اقلیم کردستان عراق (شهر اربیل) و همچنین مقر تروریست‌های داعش در سوریه با استفاده از موشک‌های بالستیک خبر داد. در این عملیات‌ها محل‌های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات‌های تروریستی اخیر، به‌ویژه داعش، در سوریه شناسایی و با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم شدند.
پاکستان و ایران سفرای خود را فراخواندند
درپی واکنش وزارت امور خارجه پاکستان به آنچه این کشور نقض حریم هوائی پاکستان توسط ایران خواند، کاردار سفارت ایران شامگاه سه‌شنبه به وزارت خارجه پاکستان در اسلام‌آباد احضار شد.
ممتاز زهرا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان طی بیانیه‌ای که به صورت زنده از شبکه‌های خبری این کشور منعکس شد، گفت: پاکستان سفیر خود را از ایران فراخوانده و متقابلا سفیر ایران به اسلام‌آباد تا اطلاع ثانوی برنخواهد گشت. شایان ذکر است که رضا امیری‌مقدم، سفیر ایران در پاکستان روز دوشنبه برای همراهی استاندار ایالت سِند پاکستان جهت حضور در اولین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی به پاکستان به ایران سفر کرد. ممتاز زهرا افزود که‌ تمامی مراودات دوجانبه پاکستان با ایران به حالت تعلیق درآمده و هیچ تبادل هیئتی در سطوح بلندپایه میان دو کشور انجام نخواهد شد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟