loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه در رسانه‌های جهان    ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ در ساعات ابتدائی بامداد 26 دی ماهسپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرهای سازمان جاسوسی موساد، گروهک‌های تروریس

طاهر مهدوی بازدید : 6 چهارشنبه 27 دی 1402 نظرات (0)

.

بازتاب گسترده حمله موشکی سپاه در رسانه‌های جهان 

  ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

بازتاب گسترده حمله موشکی ایران در رسانه‌های انگلیسی‌زبان - خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

در ساعات ابتدائی بامداد 26 دی ماه
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقرهای سازمان جاسوسی موساد، گروهک‌های تروریستی و گروهک‌های تکفیری پشتیبان داعش در اربیل عراق، ادلب در سوریه و دیگر مقر‌های گروهک‌های تکفیری در خاک سوریه را با 24 موشک بالستیک و پهپاد مورد حمله قرار داد.
این حمله دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه که با استفاده از دستاوردها و اشراف اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه انجام پذیرفت به سرعت توسط رسانه‌های غربی، عربی و دیگر رسانه‌های جهان مخابره شد و بازتاب یافت.
بازتاب حمله موشکی سپاه در رسانه‌های عربی
رسانه‌های عربی با بازتاب گسترده این حمله موشکی بر هشدار نانوشته این حمله به آمریکا و اسرائیل پرداختند.
در همین زمینه اسکای‌نیوز عربی در خبری عنوان داشت: کنسولگری آمریکا در اربیل بر اثر شدت انفجارها لرزید. این رسانه به تاثیرات و پیام‌های این حمله برای آمریکا پرداخت.
شبکه خبری الجزیره قطر نیز در خبری با عنوان« حمله سپاه به مواضع جاسوسی و تروریستی» به جزئیات این عملیات پرداخت. شبکه الجزیره به نقل از سه منبع امنیتی اعلام کرد که دست‌کم ۸ انفجار در شهر اربیل در شمال عراق شنیده شد و در پی آن رفت‌وآمد هواپیماها در فرودگاه اربیل متوقف شد. در همین راستا شبکه خبری العربی قطر در گزارشی به این موضوع که سپاه از چه موشکی استفاده کرد؟ پرداخته است.
روزنامه الغد چاپ اردن نیز در گزارشی با عنوان حمله‌ای حامل پیام به آمریکا در منطقه به تاثیرات این عملیات بر منازعه فعلی غرب آسیا پرداخت.
‌️شبکه ۹۴+ عراق گزارش داد که حملات موشکی بامداد امروز سپاه در واکنش به عملیات انتحاری (تروریستی) در شهر کرمان در نزدیکی مزار سردار شهید قاسم سلیمانی بود.
پایگاه ‌️العربی الجدید نیز در همین زمینه گزارش داد: در این حمله موشکی چهار نفر کشته و ۶ نفر زخمی شدند.
شبکه خبری الحدث عربستان سعودی نیز در گزارشی به حمله موشکی سپاه پرداخته و آن را هشدار ایران به اسرائیل دانست.
‌شبکه المیادین به اهمیت این حمله اشاره و تاکید کرد:‌ موشک‌هایی که شب گذشته توسط سپاه پاسداران به سمت مواضعی در شمال غرب سوریه شلیک شد، اولین موشک‌های بالستیک با برد هزار و ۲۳۰ کیلومتری بود که تهران از آن‌ها برای هدف قرار دادن مواضع دشمنان خود استفاده کرد.
‌️شبکه کردستان ۲۴ نیز اعلام کرد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفته است که واشنگتن از این حمله مطلع شده و در حال ارزیابی وضعیت است. بنابر اعلام پنتاگون، این حمله موشکی هیچ نهاد آمریکایی در اقلیم کردستان را هدف قرار نداده و هیچ شهروند آمریکایی نیز در اثر این اقدام کشته نشده است.
‌️شبکه «۲۴i» رژیم‌صهیونیستی ادعا کرد که شب گذشته (دوشنبه شب) کنسولگری آمریکا در اربیل مورد حمله پهپادی قرار گرفت.
بازتاب حملات موشکی سپاه پاسداران در رسانه‌های انگلیسی زبان
دقایقی پس از انتشار عکس‌ها و ویدئو‌هایی که از این حمله موشکی در سطح جهان مخابره گشت، رسانه‌های انگلیسی زبان غربی به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و ضمن بازتاب آن به تحلیل نتایج این عملیات پرداختند.
در همین راستا، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا نوشت که سپاه چندین موشک بالستیک به سمت یک پایگاه جاسوسی‌های موساد در شمال عراق شلیک کرده است.
نشریه آمریکایی تایم نیز عنوان داشت: «ایران به مقر جاسوس‌ها در عراق حمله کرد، در حالی که چند موشک در نزدیکی کنسولگری آمریکا فرود آمد.»
نسخه انگلیسی پایگاه خبری روداو هم نوشت که سپاه پاسداران مسئولیت حمله مرگبار با موشک‌های بالستیک به اربیل را به عهده گرفته است.
روزنامه مشهور نیویورک‌تایمز آمریکا نیز در گزارشی عنوان داشت: بامداد امروز سه‌شنبه چند انفجار در نزدیکی ساختمان جدید و در حال ساخت کنسولگری آمریکا در شهر اربیل رخ داد و چند انفجار دیگر نیز در فرودگاه اربیل. شبکه «ای‌بی‌سی» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که حملات موشکی به قدری شدید بود که عبور و مرور هوائی در آسمان اربیل به‌طور کامل متوقف شد.
این شبکه به نقل از یک منبع امنیتی عراقی نیز گفت که ۸ مکان در نزدیکی کنسولگری آمریکا در اربیل هدف این حملات موشکی قرار گرفتند.
خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: «هیچ تاسیسات آمریکایی در اربیل هدف حملات موشکی قرار نگرفت و هیچ تلفاتی نیز به آمریکا وارد نشد».

با این حال، رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: «بر اثر این حمله موشکی ۵ نفر از سربازان جذب شده با تابعیت آمریکایی کشته و مخفیانه منتقل شدند که در نتیجه و با دستور ریاست منطقه کلیه ترددهای هوائی فرودگاه اربیل متوقف شد».
ساعتی پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضدایرانی در منطقه با موشک‌های بالستیک در نیمه‌شب سه‌شنبه خبر داد.
صابرین‌نیوز درباره این حملات نوشت که مناطق مختلفی از اربیل با موشک و پهپاد هدف حمله قرار گرفت و این شدیدترین حملات تاکنون به این منطقه بود.
‌تایمز اسرائیل: «پیشرو دیزایی» در حمله موشکی ایران کشته شد
‌وب‌سایت روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» اعلام کرد در بین کشته‌شدگان حمله موشکی ایران «پیشرو دیزایی» تاجر و مولتی میلیونر کردستان عراق نیز حضور دارد.
‌بنابر گزارش‌ها «پیشرو دیزایی» که تایمز اسرائیل آن را «تاجر کردستانی» معرفی کرده، عامل اصلی صادرات نفت کردستان عراق به رژیم صهیونیستی است و ارتباط نزدیکی با سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) دارد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟