loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیر دلاوری: مهم‌ترین اصل در تقابل با تهدیدات شناخت لازم و کافی از مقدورات و توانایی‌های تهدید است ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ امیر دلاوری، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوا

طاهر مهدوی بازدید : 13 یکشنبه 24 دی 1402 نظرات (0)
.
امیر دلاوری:
مهم‌ترین اصل در تقابل با تهدیدات شناخت
لازم و کافی از مقدورات و توانایی‌های تهدید است
۱۴۰۲/۱۰/۲۳

آموزش ها در پدافند هوایی متناسب با تهدیدات پیش رو ارائه می‌شود

امیر دلاوری، معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوائی ارتش  در پاسخ به این سؤال که «در چند روز گذشته شاهد عملیات موفق پهپاد کرار مجهز به «سامانه موشکی مجید» بودیم؛ این کاربران پهپاد در کجا آموزش می‌بینند؟» گفت: در هر رزمایش، تاکتیک و تکنیک موفق مستلزم این است که ضمن پیروی از یک راهبرد مؤثر از آموزش خوبی برخوردار باشد. این الحاق که از دستاوردهای مهم نیروی قدرتمند پدافند بوده، نشان می‌د‌هد آموزش‌ها به خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: درخصوص دانشجویان پهپاد، برابر تدابیر معاونت محترم تربیت و آموزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، تخصص پهپاد در دانشگاه شهید ستاری آموزش داده می‌شود. آموزش‌های تخصصی لازم نیز در مرکز سمنان توسط اساتید مجرب انجام می‌شود. ما آنجا یک گردان پهپاد و پروازی داریم. من نیز در این رزمایش و در تست میدانی آن حضور داشتم. بسیاری از کارهای الحاق پروژه رسول توسط پرسنل جوان انجام شد که نشان می‌دهد آموزش‌ها به درستی و برابر سیکل و فرآیند آموزشی، انجام شده است.
معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوائی ارتش  خاطرنشان کرد: یکی از شعارها و سیاست‌های ما در نیروی پدافند در حوزه آموزش این است که آموزش برای امروز نیست بلکه برای فردا و آینده است. اگر آموزش برای امروز باشد، ممکن است غافلگیر شویم. پس ما باید یک قدم جلوتر از کشورهای دیگر و دشمنان باشیم و پیش‌بینی و آینده‌نگری کنیم‌. در همین مدت کوتاه، زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای لازم به کاربران و کارکنان داده شد که این تجربه و کار مهم، به خوبی صورت گرفت.
امیر دلاوری راجع به اشرافیت اطلاعاتی ابراز کرد: مهم‌ترین اصل در تقابل با تهدیدات، شناخت لازم و کافی از مقدورات و توانایی‌های تهدید است. این شناخت در فرهنگ نظامی تحت عنوان «اشرافیت اطلاعاتی» بررسی و پیگیری می‌شود. اشرافیت اطلاعاتی، موجب دست‌یابی و کشف نقاط قوت و ضعف تهدید شده و راهکارهای مقابله را روشن و مشخص می‌سازد.
وی افزود: از آن جایی که دانش پرنده‌های بدون سرنشین در نیروی پدافند هوایی، سابقه‌ای بسیار دیرینه و بیش از ۵۰ ساله دارد، علوم مرتبط و مقدورات و امکانات این دسته از تهدیدات، برای ما کاملاً شفاف و قابل تحلیل است. این سطح دانش و تجربه در نیروی پدافند هوایی، روش‌های مؤثر در مقابله با این نوع تهدیدات را آشکار کرده است. بر اساس این اشرافیت، نیازمندی‌های تجهیزاتی تأمین و طرح‌های عملیاتی تدوین شده و در زمان ضرورت، به اجرا گذاشته می‌شوند.
معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوائی ارتش  در مورد تهدیدات رژیم موقت صهیونیستی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی تنها زورش به افراد بی‌گناه، کودکان، افراد غیر نظامی و بمباران بیمارستان و مدارس می‌رسد. در حقیقت نیروی جعلی اسرائیل هیچ قدرتی ندارد. نیروی پدافند طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اولویت اول است و هر تهدیدی که صورت بگیرد، باید اولین پاسخ را بدهد. نیروی پدافند همیشه آماده است اما نه به خاطر تهدیدهای رژیم صهیونیستی که برای ما بسیار عادی و پیش پا افتاده است؛ این تهدیدها تو خالی است و آن‌ها چیزی برای ارائه ندارند. ما در نیروی قدرتمند پدافند برای مقابله با هر گونه تهدیدی آمادگی صددرصد داریم.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟