loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. معاون امور مجلس رئیس ‌جمهور:آمریکا با بیانیه نمی‌تواند نقش خود را در حادثه کرمان انکار کند   ۱۴۰۲/۱۰/۲۲ معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: هر چقدر وزارت خارجه آمری

طاهر مهدوی بازدید : 5 شنبه 23 دی 1402 نظرات (0)
.
معاون امور مجلس رئیس ‌جمهور:
آمریکا با بیانیه نمی‌تواند نقش خود را در حادثه کرمان انکار کند  
۱۴۰۲/۱۰/۲۲

سید محمد حسینی» معاون امور مجلس رئیس‌جمهور شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: هر چقدر وزارت خارجه آمریکا بیانیه بدهد که نقشی در انفجارهای کرمان نداشته‌اند، نمی‌تواند نقش خود را انکار کند، حتی در داستان داعش و علی‌رغم ائتلافی که به ظاهر برای سرکوب این گروه تروریستی تشکیل دادند، همه نشانه‌ها حاکی است که از این گروه حمایت می‌کردند.
سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان در مصلای امام علی(ع) طی سخنانی اظهار داشت: در ۱۰۰ روز گذشته ۱۸ هزار نفر مجروح، هزاران کودک شهید و نقص عضو شده‌اند و صدها هزار نفر در غزه بی‌خانمان شده‌اند، این ماهیت نظام سلطه و غرب را نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: یمنی‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه دارند و اعلام کردند در کنار مردم غزه هستند؛ با وجود اینکه سال‌ها تحت تحریم بودند اما مردانه ایستادند و چه خسارات متعدد اقتصادی به صهیونیست‌ها و حامیان وارد کردند و مناطقی را در اسرائیل هدف قرار دادند.
حسینی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب با ترورها و رفتار خشونت‌آمیز مواجه بودیم افزود: بیش از ۱۷ هزار شهید ترور داریم، اما این حادثه در کرمان ویژگی‌های خاص خود را داشت و همه مردم و رزمندگان مقاومت را متاثر کرد، از همه اقشار اعم از دانش‌آموز، مداح،‌پرستار، امدادگر و غیره در این جمع به شهادت رسیدند.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، تاکید کرد: به خاطر همین ایثار و فداکاری است که انقلاب ما با عزت و سربلندی ۴۵ سال در برابر همه قدرت‌ها ایستاده و مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و انصارالله یمن با الهام از انقلاب، ایستادگی و مقاومت مردان و زنان ایران و قهرمانان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، در برابر دشمنان ایستاده‌اند.
وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی تلاش کردند کمترین آسیب‌ها را داشته باشیم و جان‌فدای ملت هستند و چهار نفر از نیروهای فراجا در حادثه کرمان به شهادت رسیدند؛ تعداد قابل توجهی نیز در اغتشاشات پارسال در حال مراقبت از امنیت، به شهادت رسیدند.
حسینی یادآور شد: باید به جوانان و نوجوانان، زندگی سردار شهید سلیمانی را یادآوری کنیم و این سردار عزیز در همه زمینه‌ها تدبیر، اخلاص و آینده نگری داشت.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور افزود: دل‌های عاشق رهسپار کرمان برای شرکت در این مراسم شدند و در بین شهدای حمله تروریستی گلزار شهدا از مشهد، تهران و فارس وجود دارند که همان اربعینی‌ها هستند.
حسینی خاطرنشان کرد: هر چقدر وزارت خارجه آمریکا بیانیه بدهد که نقشی در انفجارهای کرمان نداشته‌اند، نمی‌تواند نقش خود را انکار کند، حتی در داستان داعش و علی‌رغم ائتلافی که به ظاهر برای سرکوب این گروه تروریستی تشکیل دادند، همه نشانه‌ها حاکی است که از این گروه حمایت می‌کردند.
وی با اشاره به خصوصیات سردار حاح قاسم سلیمانی بیان داشت: سردار سلیمانی مرد الهی و شخصیتی بود که رهبری فرمودند در برابر مجاهدت‌های او باید سر تعظیم فرود آورد؛ امروز احساس می‌کنیم، اگر انصارالله یمن رشادت نشان می‌دهد و حزب‌الله لبنان کاری کرده که شهرک‌نشینان آواره شوند و مقاومت در عراق پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار می‌دهد، به واسطه شخصیت مجاهد سردار دل‌ها است که در اوج سختی‌ها و بحران‌ها یار و یاور رزمندگان بود.
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور تأکید کرد: فعالیت در زمینه مسائل فرهنگی و فراگیری اربعین، کارهای بزرگ در عتبات عالیات، شکل گیری مؤسسه فرهنگی هنری حماسه ثارالله و ثبت و ضبط مسائل رزمندگان، موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها و راه‌اندازی اتحادیه رادیو و تلویزیون جهان اسلام از خدمات شهید سلیمانی بود.
حسینی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در عین اینکه استراتژیست بود، به مسائل جزئی هم توجه داشت و بی‌اعتنا به مسائل دنیوی، ولایت‌پذیر و اهل شور و مشورت بود.
وی تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در حل مشکلات مردم پیشگام بود و در زلزله بم و سیل خوزستان عشق به مردم داشت، مردم هم به او عشق داشتند که در تشییع باشکوه پیکر وی دیدیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟