loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت : تروریست‌ها نتوانستند به محل برگزاری مراسم ورود کنند و درخارج از رینگ حفاظتی این اقدام را انجام دادند    ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ مشروح گفت&z

طاهر مهدوی بازدید : 5 پنجشنبه 21 دی 1402 نظرات (0)
.
وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت :
تروریست‌ها نتوانستند به محل برگزاری مراسم
ورود کنند و درخارج از رینگ حفاظتی این اقدام را انجام دادند
   ۱۴۰۲/۱۰/۲۰

در حاشیه جلسه هیئت دولت- عکس خبری تسنیم | Tasnim

مشروح گفت‌وگوهای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی رئیس‌جمهور،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، احمد وحیدی وزیر کشور،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هیئت دولت را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.
وزیر فرهنگ و ارشاد: اتفاق مهم، رویش نسل جدید در سینماست که ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اولی داریم
محمدمهدی اسماعیلی پس از نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیروز جشنواره موسیقی نواحی را داشتیم؛ این جشنواره در ۵ منطقه برگزار شد و دیشب اختتامیه آن در تالار رودکی بود، در این مراسم به هنرمندان برجسته که عمدتا هنرمندان محلی و منطقه‌ای بودند نشان درجه یک هنر را اعطا کردیم، تسهیلات ماهیانه و بیمه درمانی کامل مشمول آنها می‌شود، سال‌هاست که این کار آغاز شده ولی برای فرهنگ سازی آن را برجسته کردیم.
وی افزود: دیروز جشنواره فیلم فجر بحث انتخاب آثار را پشت سر گذاشت و به کمیته داوری ارسال شد، این جشنواره با شکوه ویژه‌ای شروع شده است و در بخش داخلی با گونه‌های مختلفی همچون فیلم کمدی، اجتماعی، پلیسی، دفاع مقدس، اربعین و جبهه مقاومت حضور دارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: اتفاق مهم، رویش نسل جدید در سینماست که ۱۰ کارگردان و تهیه‌کننده فیلم اولی داریم، نگاه مناسب به شهرستان‌ها داریم. ۳۵ درصد کارها تولیدش در شهرستان‌ها بوده است. ۸ کارگردان خانم در این دوره هستند، دیروز نتایج اعلام شد و جشن بزرگ ملی سینمای ایران در دهه فجر در دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
اسماعیلی افزود: جا دارد از حضور هنرمندان در موضوع دفاع از بحث شهدای کرمان تشکر کنم. یک انسجام ملی را شاهد بودیم. از اهالی فرهنگ و هنر که پا به پای همه اقشار و گروه‌ها به محکوم کردن تروریسم و افشا شدن چهره واقعی جبهه صهیونیستی، غربی و ضد اسلامی که بر علیه کشور ما است در این موضوع حساسیت نشان دادند، تشکر می‌کنم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: ایران و تاجیکستان شرکت دانش بنیان مشترک تأسیس می‌کنند
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس‌مجلس تاجیکستان بازدید مفصلی از نمایشگاه نوآوری و فناوری ایران داشت. با یک تصوری وارد و بسیار به موضوع همکاری علاقه‌مند شد. من به ایشان تاکید داشتم که ما به دنبال تجارت با هم نیستیم چون این کاری است که عادی انجام می‌شود بلکه ما به دنبال همکاری با هم هستیم.
وی ادامه داد: رئیس‌مجلس تاجیکستان دعوت کرد در یک یا دو ماه آینده نشستی در تاجیکستان با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، سلامت و معدن داشته باشیم و قبل از پایان سال این نشست انجام خواهد شد و هدف این است که در چهار حوزه چندین شرکت تولیدی دانش‌بنیان مشترک در تاجیکستان داشته باشیم.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همچنین درباره قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان نفتی و صنایع گفت: این قراداد خیلی خوبی برای کالاهایی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار بود که در طول دو سال در ۱۲ گروه کالایی ویژه خواهد بود. یک تعامل خیلی خوبی بین وزارت نفت در حوزه‌های مختلف مثل بخش گاز و اخیرا در حوزه‌های تجهیزات، بهره‌وری، بهینه‌سازی، تکمیل زنجیره ارزش در حوزه گاز انجام شده و قراردادهای آن شروع شده و امیدوارم قبل از پایان این دولت ما نتیجه بگیریم.
رئیس سازمان محیط زیست: مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه کذب است
علی سلاجقه در پاسخ به پرسشی درباره مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه، اظهار کرد: این موضوع مربوط به کار علمی یک دوستدار محیط زیست است که در مساحت ۶۰ متر مربع کار آزمایشگاهی انجام داده است و این اخبار درست نیست.
وی افزود: این‌که گفته شود دریاچه ارومیه مالچ‌پاشی شده است، کاملاً کذب است و هیچ جای دنیا چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و از منظر علمی هم امکان‌پذیر نیست. این موضوع که انجام شده مربوط به یک کار آزمایشگاهی است‌.
وزیر کشور: انفجار تروریستی در کرمان خارج از رینگ حفاظتی مراسم بود
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره فرد بازداشت شده مرتبط با حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: دستگیری این افراد جریان مستمر است و هرچه پیشتر برویم عوامل مرتبط با این حادثه شناسایی می‌شوند و با آن‌ها برخورد می‌شود.
وزیر کشور افزود: تروریست‌ها از یکی از کشورهای همسایه به صورت غیرقانونی  وارد کشور شدند.
وحیدی در مورد وابستگی این تروریست‌ها به سرویس‌هایی خارجی، اظهار کرد: آنها خودشان را داعشی می‌دانند ولی داعش پرورش یافته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌هاست. داعش می‌خواست این اتفاقات را در مناطق مختلفی توسعه دهند که با آمریکا و صهیونیست‌ها مشکل دارند مثلا سوریه و عراق و ایران که در محور مقاومت قرار دارند. لبنان هم محور مقاومت است ولی عملیات آن‌ها در آن‌جا شکست خورد.
وی درباره آخرین وضعیت مجروحین حادثه تروریستی در کرمان خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که تعدادی در آی سی یو و بقیه هم در بخش عمومی هستند. چند نفر تحت مراقب ویژه هستند ان‌شاءالله که کسی به تعداد شهدا افزوده نشود.
وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود کشف جلیقه‌های انتحاری در کرمان، سطح امنیتی مراسم افزایش نیافت؟ گفت: سطح امنیتی مراسم بالا بود و همه پیش‌بینی‌های لازم تا محیط قابل توجهی از آن منطقه مراسم تامین شده بود. امنیت مراسم نه فقط در مزار بلکه تا حول و حوش آن به فاصله قابل توجهی تامین شد. این اتفاق در خارج از رینگی اتفاق افتاد که امنیت پیش‌بینی شده بود و جایی رخ داد که مردم به صورت معمول عبور و مرور داشتند تا خود را به مراسم برسانند. آن‌ها نتوانستند به محل برگزاری مراسم ورود کنند، درخارج از رینگ حفاظتی این اقدام را انجام دادند.
وی درباره تامین امنیت انتخابات، تصریح کرد: ستاد امنیت انتخابات با حضور همه دستگاه‌های مسئول تشکیل شده و مسائل امنیتی مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم برای تامین امنیت انتخابات در این ستاد گرفته شده است و ان‌شاءالله مشکلی نخواهیم داشت.
 تشریح اقدامات بنیاد شهید برای خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان
امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آخرین تعداد شهدای حادثه تروریستی کرمان ۹۳ نفر است. اما چند نفر بدحال هم داریم نمی‌توانیم بگوییم که همین تعداد باقی می‌ماند. کادر درمان تلاش‌های بسیاری کرده است و امیدواریم این افراد هم بهبود یابند.
وی افزود: پیگیری وضعیت خانواده شهدای این حادثه نیازمند اقدامات اداری است که تیمی از مرکز به استان اعزام شده تا تشکیل پرونده انجام شود. امیدواریم تا قبل از اربعین خانواده شهدای این حادثه تعیین تکلیف شوند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: جانبازان این حادثه تروریستی چون هم تعداد بیشتری دارند و هم طول درمان دارند، تا پایان درمان، میزان جانبازی آنان احراز نخواهد شد و پس از درمان، میزان از کارافتادگی را کمیسیون مربوطه شناسایی می‌کند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور: زنان به دلیل شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند باید امتیازاتی برایشان در نظر گرفته شود
انسیه خزعلی درباره موضوع عدالت جنسیتی و برابری جنسیتی که از قول او در برخی رسانه‌ها مطرح شده، اظهار کرد: این موضوع جدیدی نبود و نمی‌دانم چرا آن قدر منتشر شد. بعد از اینکه خدمت حضرت آقا رسیدیم و ایشان فرمودند که «ما قائل به عدالت جنسیتی هستیم نه برابری جنسیتی»، من توضیح دادم که ما شاخص‌های عدالت جنسیتی را تعیین کرده‌ایم.
وی اضافه کرد: بسیاری از اوقات ممکن است برابری به ضرر زنان باشد. زنان به دلیل شرایط و مسئولیت‌های چندگانه‌ای که دارند باید شغل منعطف و امتیازاتی برایشان در نظر گرفته شود تا بتوانند به مسئولیت‌های خانواده هم برسند.
وزیر ارتباطات: پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم
عیسی زارع‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ بسته اینترنتی بالای چهار ماه در یک سال و نیم اخیر نداشتیم. هیچ بسته‌ای تا روز افزایش تعرفه‌ها در پنجم دی‌ماه، حذف نشده و صرفاً با افزایش ۳۴ درصد آن هم برای ترافیک بین‌الملل مواجه شده است.
وی افزود: فقط بسته‌های جدیدی که معرفی شد و در رسانه‌ها گفته شد قیمت آن با پنج سال پیش بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است، فعلا حذف شدند تا فضا آرام و برای بازنگری قیمت پیگیری لازم انجام شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: ما پیگیر موضوع بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی هستیم. درباره برخی پلتفرم‌ها می‌توان تجدیدنظر کرد. در زمینه شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها به هرحال تصمیمی گرفته شده که تا زمانی که پاسخگو نباشند امکان بازگشایی مجدد ندارند. اما ورای آن، درباره بسیاری پلتفرم‌ها از جمله «گوگل پلی» و نظایر آن امکان تجدیدنظر وجود دارد. ما دوبار در این زمینه اقدام کردیم و به کارگروه برده‌ایم که متاسفانه مخالفت شده است‌. بازهم تلاش می‌کنیم ولی وظیفه اصلی در این زمینه به مرکز ملی فضای مجازی و دبیر آن سپرده شده است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: مشکل بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری رفع شد
عزت‌الله ضرغامی با تشکر از مواضع رئیس قوه قضائیه درباره باز بودن درهای کشور برای ورود ایرانیان خارج از کشور، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل سوءتفاهم ‌زیادی که در سال‌های اخیر وجود داشته، آمدن ایرانی‌ها به داخل با مشکلاتی همراه بوده است.
وی با بیان اینکه با وجود اینکه سامانه خوبی برای این کار طراحی شده، افزود: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند به آن سامانه بروند و اعلام کنند و به ایران تشریف بیاورند با این حال بعضی سوءتفاهمات و رفتارهایی که می‌تواند خیلی موردی باشد اعتماد را از ایرانیانی که حق دارند به وطن خود بیایند سلب کرده است.
وی ادامه داد: با تصمیم آقای رئیس‌جمهور و دستور ایشان مشکلاتی که بر سر راه بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری در طول این مدت وجود داشت رفع شد و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند. برای سال آینده ۱۶۸ میلیارد تومن اعتبار مورد نیاز است که مورد تایید آقای رئیس‌جمهور قرار گرفت و برای دو ماه آینده هم حدود ۴۰ میلیارد اعتبار لازم بود که باز با تصمیم و دستور ایشان این مسئله در جلسه به تصویب رسد.
جزئیات اقدامات دولت برای عادلانه‌سازی نظام پرداخت حقوق اعلام شد
 علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اظهار کرد: دو اقدام خوب محیط‌زیستی در جلسه هیئت وزیران محقق شد. اول اصلاح آیین‌نامه فنی کنترل و کاهش آلودگی‌های موضوع ماده ۲ قانون هوای پاک بود که تصویب شد. در این زمینه استانداردهای آلایندگی‌های خودروها، موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه جاده‌ای چه تولید داخل و چه وارداتی به بازنگری منجر و سخت‌گیری‌ها در این زمینه بیشتر شد تا به سمت افزایش استانداردهای «یورو ۶» حرکت کنیم.
وی افزود: در حوزه استانداردهای «یورو ۵» سخت‌گیری‌های بیشتری در مورد خودروهای دیزلی، سواری و موتوری انجام می‌شود تا شاهد هوای پاک‌تری به ویژه در سطح کلانشهرها باشیم.
دبیر هیئت دولت گفت: مصوبه‌ای در راستای حرکت به سمت عادلانه‌سازی پرداخت حقوق مقرر شد. گزارشی در این زمینه از سوی رئیس سازمان اداری استخدامی ارائه شد که نشان می‌داد در دو سال فعالیت دولت سه آزمون فراگیر برای جذب برگزار شده است. طی ۹ ماه ابتدائی دولت، هشت آزمون اختصاصی برگزار شده و جذب‌ها به سمت برگزاری آزمون‌های عمومی حرکت کرده تا جذب‌ها عادلانه‌تر باشد.
بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه‌ اخیر در راستای عادلانه‌ کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفرهای خارجی اصلاح شد و دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه‌بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و مؤسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم دربر گیرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی:تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه در اختیار هیئت وزیران است
میثم لطیفی درباره تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه در کنار جمعه‌ها  اظهار کرد: در تهران قانون این اجازه را داده که پنج روز کاری داشته باشیم اما درقانون خدمات کشوری آمده که کارکنان دولت در شهرستان‌ها باید ۶ روز کاری به سر کار بروند.
وی همچنین بیان کرد: در قانون چیزی در مورد روز تعطیل نیامده است. جمعه طبق قانون اساسی تعطیل است ولی اینکه شنبه یا پنج‌شنبه تعطیل باشد در اختیار هیئت وزیران است اما اگر در مجلس تصمیمی بگیرند و قانونی بگذارند ما مکلف هستیم که
تبعیت کنیم.
شهردار تهران: اطلاعات گزارش علمی ما را برعکس کردند
علیرضا زاکانی درباره آمارهای منتشرشده درباره افسردگی مردم در تهران، اظهار کرد: اصلا این نوع نگاه که در مرکز مطالعات تهران و برنامه‌ریزی تهران انجام شده است، یک مسیر علمی داشته است. ما به نتایجی رسیده‌ایم که کاملا علمی است ولی متاسفانه این اطلاعات را برعکس کرده‌اند. تعریفی که سرزندگی و حضور و مشارکت مردم  اصلا قابل مقایسه نیست با آنچه در رسانه‌ها آمده است.
وی ادامه داد: این گزارش علمی درباره رویکردهایی است که ما در شهرداری دنبال می‌کنیم و رتبه‌بندی امکاناتی که مردم در آن مشارکت می‌کند اما اطلاعات این گزارش را برعکس کردند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟