loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اعدام 4 مزدور وابسته به اسرائیل: سرمایه‌گذاری روی اراذل و اوباش نشان از عمق سستی و پوسیدگی هیمنه رژیم صهیونیستی است    ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

طاهر مهدوی بازدید : 7 چهارشنبه 13 دی 1402 نظرات (0)
.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به اعدام 4 مزدور وابسته به اسرائیل:
سرمایه‌گذاری روی اراذل و اوباش نشان
از عمق سستی و پوسیدگی هیمنه رژیم صهیونیستی است
   ۱۴۰۲/۱۰/۱۲

سخنگوی قوه قضاییه: برخی تلاش کردند قتل مهرجویی را به سمت نظام اسلامی ببرند  | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اطلاعات به دست آمده از روابط پنهان شبکه صهیونیستی با اراذل و اوباش نشان داد عمق پوشالی هیمنه این رژیم پلید همچون فروپاشی آنان در میدان تا چه میزان سست و پوسیده است.
به گزارش خبرگزاری میزان، مسعود ستایشی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در جمعه گذشته چهار سرکرده تروریست وابسته به شبکه جاسوسی رژیم پلید صهیونیستی که از مدت‌ها پیش در چتر امنیتی سربازان گمنام امام زمان(عج) گرفتار شده بودند، سرانجام با طی مراحل کامل رسیدگی قضائی و صدور حکم اعدام براساس اتهاماتی از قبیل افساد فی‌الارض و محاربه، به دار مجازات آویخته شدند.
ستایشی افزود: این حکم پس از انجام کامل تشریفات قضائی از جمله اعمال بررسی‌های قانونی در مرحله دادستانی و سرانجام قطعیت یافتن حکم در دیوان عالی کشور با دقت و نگرش به موازین حقوقی و قضائی به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: با مروری بر جزئیات پرونده باند شرارت فوق‌الذکر مشخص می‌شود که سرمایه‌گذاری جاسوسی بر روی استخدام اراذل و اوباش و اعطای وعده‌های اقتصادی و امنیتی به آنها سهم عمده‌ای در این شبکه ایفا کرده است.
سخنگوی قوه قضائیه گفت: پس از متلاشی شدن این باند اطلاعات ذی‌قیمتی از روابط پنهان جاسوس‌پروران شبکه منحوس صهیونیستی به دست آمد که نشان داد عمق پوشالی هیمنه رژیم پلید صهیونیستی همچون فروپاشی آنان در میدان تا چه میزان سست و پوسیده است و سرانجام نیز حکم اشد مجازات برای مرتکبین، عاملین و مباشرین ارتکاب جرایم در این باند در انتظار سایر مرتبطین با این شبکه منحوس و جنایتکار خواهد بود.
 آخرین وضعیت پرونده چای دبش
ستایشی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده چای دبش اظهار داشت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بازپرس از مبادی ذی‌ربط پاسخ و اطلاعاتی گرفته است.
 آخرین وضعیت پرونده هادی رضوی
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه درخواست اعاده دادرسی‌ هادی رضوی از متهمان بانک سرمایه که به ۲۰ سال حبس محکوم شده بود، در سال ۱۴۰۰ پذیرفته و پرونده مجددا رسیدگی و آزاد شد، در حال حاضر این پرونده در چه وضعیتی قرار داد، گفت: اعاده دادرسی موضوع مقررات مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ از باب خلاف شرع بین و همچنین اعمال مقررات ماده ۴۷۸ است؛ بنابراین حق قانونی بوده که به موجب قانون برای افراد تعیین شده و از این ظرفیت استفاده کردند.
سخنگوی دستگاه قضا افزود: اعلام شد که این شخص تقاضای اعاده دادرسی کرده است بنابراین پرونده در این رابطه به دیوان عالی کشور ارسال و تصمیم قانونی لازم اتخاذ شد. پرونده به شعبه دوم رسیدگی به جرایم، ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارجاع شد و در نهایت اعاده دادرسی‌ هادی رضوی رد و دادنامه اولیه مورد تایید واقع شد.
ستایشی بیان داشت: در حال حاضر پرونده در مرحله اجرای حکم قطعی است. بر اساس آخرین اطلاعاتی که کسب کرده‌ام طبق نظر پزشکی قانونی به دلیل عمل جراحی و وضعیت جسمانی که این شخص دارد پس از بهبودی برای اجرای حکم و تحمل کیفر به زندان بازمی‌گردد.
 آخرین وضعیت اتهامات «تتلو»
وی درمورد آخرین وضعیت اتهامات امیرحسین مقصودلو (تتلو) و اینکه به غیر از شکات خصوصی، مدعی‌العموم نیز وارد شدند یا خیر و بحث فساد فی‌الارض مطرح است یا خیر گفت: این فرد چند پرونده در حوزه قضائی استان تهران مدنظر رسیدگی دارد که یکی از آنها پرونده‌ای در ناحیه ۳۳ دادسرای عمومی انقلاب تهران در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تفهیم اتهام در مورد این فرد قرار بازداشت موقت صادر شده و این فرد در حال حاضر در زندان به سر می‌برد. 
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: در مورد پرونده‌های دیگر این فرد یکی از پرونده‌ها به اتهامات مقید در پرونده تحقیقات صورت گرفته و تفهیم اتهام به عمل آمده و کیفرخواست صادر شده است و پس از بازگشت وی به کشور، بازپرس در موقعیت او حاضر شده و پرونده با کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است؛ پرونده در این موضوع هم متضمن قرار بازداشت موقت است. 
ستایشی گفت: نسبت به دو پرونده دیگر این فرد رای غیابی صادر و به وی ابلاغ شده است و اگر اعتراضی از سوی وی انجام شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.
 شناسایی ۶۵ تن در پرونده دومین عملیات تروریستی شاهچراغ
وی در پاسخ به سؤالی درباره آخرین اقدامات قضائی در مورد دستگیری ۲۰۰ تن از اعضای داعش و جاسوسان رژیم صهیونیستی توسط وزارت اطلاعات در شهریورماه سال جاری که قصد اقدامات خرابکارانه در ایام اربعین را داشتند، اظهار داشت: افرادی که در این مسیر و موضوع اعلام می‌شوند در قالب یک پرونده واحد نیستند و روند کشف باند‌های خرابکارانه وابسته به سرویس‌های جاسوسی یا گروهک‌ها ادامه دارد. از یک مرحله‌ای آغاز شده است و این کار مرتباً از باب ایفای وظایف و تکالیف قانونی دستگاه‌های مربوطه رصد، بررسی و توجه می‌شود. در این رابطه پرونده‌های مختلفی در استان‌های مختلف مطرح رسیدگی و تشکیل شده و هم‌اکنون در حال رسیدگی و اتخاذ تصمیم است.
سخنگوی قوه قضائیه بیان داشت: اخیراً نیز اعلام کردیم چهار تن از سرکردگان یک گروهک تروریستی وابسته به سرویس جاسوسی موساد در استان آذربایجان غربی منجر به اعدام محکومان اصلی پرونده شده است. روند رصد، بررسی، رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی لازم نسبت به پرونده‌های مطروحه مورد توجه ویژه است و عمل خواهد شد.
ستایشی به عنوان یک برش اقدام از این موضوع به مسئله دومین عملیات تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ‌(ع) اشاره کرد و گفت: از مورخ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ تاکنون حدود ۶۵ نفر از عناصر آگاه و ناآگاه شناسایی، بازداشت و به پرونده آنها رسیدگی شده است و عنصر اصلی به اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم که منجر به شهادت دو نفر از خادمین حرم و مصدومیت ۱۱ تن از زئران و ایجاد رعب و هراس در بین مردم شده به اعدام محکوم شده است.
وی افزود: پرونده مربوطه با فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور ارسال و به شعبه مربوط ارجاع شده است. دو نفر دیگر که با نام‌های دیگر مشارکت در اجتماع و تبانی به قصد برهم‌زدن امنیت کشور داشتند هرکدام به ۵ سال حبس و اخراج و طرد از کشور محکوم شدند. سایر متهمان این پرونده با اتخاذ تصمیم یعنی قرار‌های نهائی تعیین تکلیف شدند و قرار عمده قرار منع تعقیب بود.
سخنگوی دستگاه قضا تاکید کرد: این حرکت مستمر ادامه و نظارت وجود دارد. رسیدگی‌ها با قاطعیت تمام مطابق موازین شرعی و قانونی استمرار خواهد داشت و به محض اینکه تعیین تکلیف شود در حدود مقررات اطلاع‌رسانی جامع را خواهیم داشت.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟