loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. وحیدی با اشاره به بیانات اخیر رهبری: همه طیف‌ها و سلایق تا این مرحله در انتخابات پیش‌رو حضور دارند   ۱۴۰۲/۱۰/۰۳ احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به تماس‌های

طاهر مهدوی بازدید : 2 دوشنبه 04 دی 1402 نظرات (0)
.
وحیدی با اشاره به بیانات اخیر رهبری:
همه طیف‌ها و سلایق تا این مرحله در انتخابات پیش‌رو حضور دارند
  ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

وزیر کشور: نتیجه بررسی صلاحیت‌ها 14 دی توسط هیات نظارت اعلام می‌شود |  پایگاه خبری جماران

احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به تماس‌های مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره بیانات اخیر رهبر انقلاب در امر انتخابات گفت: بیانات روز گذشته رهبر انقلاب درباره انتخابات بسیار کلیدی و مهم  بود  و با راهنمایی و تدابیر ایشان ما ان‌شاءالله حرکت خیلی خوبی را در این حوزه خواهیم داشت.
وی  با اشاره به بحث اهمیت مجلس خبرگان و شورای اسلامی، افزود: جایگاه این دو مجلس در بیانات رهبری تعیین و تببین شد و مؤلفه چهارگانه‌ای که در ابتدای سال تاکید کردند را بیان فرمودند. مشارکت پرشور، رقابت واقعی، امنیت کامل و سلامت جزو کلیدواژه‌های اصلی بود که به ما یادآور شدند.
وزیر کشور افزود: ما الان منتظر یک حرکت مهمی هستیم که توسط همه دستگاه‌ها و عموم مردم در این حوزه اتفاق بیفتند و همه در میدان باشند و همه بدانند که این مشارکت قوی یعنی مشارکت گسترده‌، یعنی ایران قوی‌، یعنی امنیت کامل یعنی عزت و تعالی کشور و به‌ویژه نقطه تحول که ایشان در بیانتشان اشاره فرمودند که مشارکت و انتخابات می‌تواند یک نقطه جدید بر مبنای تحول باشد همگان باید تلاش کنیم.
وحیدی گفت: وزارت کشور هم در این زمینه مسئولیت دارد در بحث اجرائی که به‌خوبی انجام می‌شود و سایر دستگاه‌ها و جناح‌های مختلف بیایند و در این زمینه مشارکت کنند در حال حاضر زمینه آن فراهم است باید همه دلسوزان و فعالان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پا در میدان بگذارند تا این شاهد مشارکت پرشور باشیم.
وی ادامه داد: ما تا این مرحله از همه طیف‌های سیاسی و سلایق را در انتخابات داریم البته نتیجه نهائی ١۴ هیئت نظارت اعلام می‌کند و داوطلبانی که می‌توانند کار فعالیت خود را جدی‌تر دنبال کنند. رهبر انقلاب هم در بیانات روز گذشته فرمودند که همه جناح‌ها و گروه‌ها و سلایق  باشند و ان‌شاءالله زمینه رقابت  واقعی مدنظر رهبری فراهم شود.
وزیر کشور گفت:  در حال حاضر کار در مرحله نظارت هیئت‌های اجرائی قرار دارد  و مسئولیت برعهده آنهاست اما آنچه که به‌طور کلی مطلع هستیم روند کار روند خوبی است  و چنانچه بعد از  اعلام نتایج در ١۴دی داوطلبی به هر دلیلی  اعتراضی داشته باشد فرصت برای ثبت اعتراض دارد و مجددا بررسی خواهد شد.
وحیدی درباره  انتخابات الکترونیک گفت: انتخابات الکترونیک مراحل و گام‌های مختلف دارد که یکی از گام‌های آن حوزه احراز هویت است که در این زمینه الکترونیکی خواهد بود اما در اخذ رای  و حوزه‌هایی که امکان الکترونیکی آن را داریم در حال مذاکره است و اینکه تهران باشد یا جای دیگر هنوز قطعی نشده است.
ذات امنیت، رضایت مردم است
احمد وحیدی در نشست فصلی فرماندهان، روسا و معاونان فراجا، با گرامیداشت یاد شهدای بزرگوار فراجا به ویژه شهدای اخیر که در حمله تروریستی راسک به شهادت رسیدند، گفت: فراجا با تامین امنیت داخلی، باعث شکست دشمن و اقتدار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است..
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی در اوج قدرت، اقتدار و جبهه مقاومت نیز در یکی از درخشان‌ترین لحظات تاریخی حیات خود به‌سر می‌برد و در مقابل، رژیم‌صهیونیستی در اوج ذلت قرار گرفته و به حمله به غیرنظامیان و به شهادت رساندن مردم بی‌گناه و زنان و کودکان روی آورده است..
وزیر کشور خاطرنشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی در بزرگ‌ترین گرفتاری طول حیات خود قرار دارد.
وحیدی با بیان اینکه اعتقاد و باور به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه خون شهدا و عنایات ائمه اطهار استوار و محکم است، اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: این اعتقاد، رمز موفقیت مسلّم نیروهای مسلح و فراجا است.
وی بر انتقال این باور به نسل جوانی که وارد فراجا می‌شوند، تاکید کرد و افزود: درونی کردن این اعتقاد به ویژه در جوانان، مهم‌ترین کار فرهنگی است.
وزیر کشور ادامه داد: امروز اوج قدرت نظام و ذلت دشمن را شاهد هستیم. انصارالله یمن را بنگرید که در تحریم و مشکلات زیادی قرار دارد اما معادله جدیدی را در منطقه ‌ایجاد کرده است. این رویش و معجزه انقلاب است.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله امنیت اشاره کرد و گفت: ذات امنیت، رضایت مردم است. دشمنان به دنبال نارضایتی مردم هستند تا از این طریق، در جامعه ناامنی‌‌سازی کنند.
وحیدی بر تقویت ظرفیت رسانه‌ای به منظور تبیین موقعیت ایران و توانمندی‌های آن تاکید کرد و گفت: اگر این توانمندی‌ها به تصویر کشیده شود، امنیت‌آور خواهد بود.
وی در ادامه به انتخابات ۱۱ اسفند امسال هم اشاره کرد و گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مؤلفه‌های مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی برای انتخابات پرشور است.
وزیر کشور با بیان اینکه فراجا در مؤلفه امنیت، مهم‌ترین نقش را دارد، افزود: باید مراقب دشمن در همه ابعاد امنیتی باشیم.
وحیدی با بیان اینکه فراجا در مؤلفه سلامت انتخابات هم نقش دارد، به رقابت انتخاباتی اشاره کرد و گفت: وزارت کشور از «رقابت سالم» بین همه دیدگاه‌ها، جریانات فکری و سیاسی دفاع و حمایت می‌کند و امنیت آن را هم برقرار می‌سازد.
وی همچنین با یادآوری ظرفیت و سرمایه اجتماعی فراجا برای افزایش مشارکت در انتخابات، تصریح کرد: حضور مردم در صحنه یعنی امنیت و این نشان از قدرت نرم جمهوری اسلامی دارد.
وزیر کشور از تلاش فراجا برای تسهیل سفر اربعین امسال نیز قدردانی کرد و گفت: این اقدام نمایش احساسات عمیق و عاطفی فراجا با مردم است که یکی از دستاوردهای بزرگ اربعین محسوب می‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟