loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. پاسخ اعضای کابینه در حیاط دولت به کیهان: خبر خوش برای معلمان خرید خدمات  ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال کیهان مبنی بر اینکه «باتوجه به

طاهر مهدوی بازدید : 10 پنجشنبه 23 آذر 1402 نظرات (0)
.
پاسخ اعضای کابینه در حیاط دولت به کیهان:
خبر خوش برای معلمان خرید خدمات 
۱۴۰۲/۰۹/۲۲

فارس - حیاط دولت| از توضیحات درباره طلب ایران از بحرین تا وعده وزیر ارشاد  برای عبور مخاطبان سینما از 30 میلیون - صاحب‌خبر

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال کیهان مبنی بر اینکه «باتوجه به ادامه فعالیت تعدادی از معلمان خرید خدمات، آیا تدبیری برای جذب و ماندگاری این افراد در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد؟» اظهار داشت: سال گذشته وزیر آموزش و پرورش وقت و رئیس سازمان برنامه و بودجه وقت و رئیس سازمان اداری استخدامی توافق کرده بودند که سال تحصیلی 1401_1402 سال پایان به‌کارگیری نیروهای خرید خدمات در نظام آموزش و پرورش کشور باشیم. با وجود اینکه ردیف‌های استخدامی خوبی تعلق گرفته بود و تعداد نسبتا قابل توجهی، قریب به 4000 نفر از نیروهای خرید خدمات در آزمون قبول شدند. اما تعدادی نیز قبول نشدند. وی در ادامه گفت: ما در سال جدید، به دلیل کمبود نیرویی که داشتیم، با کسب اجازه از رئیس‌جمهور مجددا از آنها استفاده کردیم. راهی جز آزمون برای تبدیل وضعیت وجود ندارد. البته خدمات این عزیزان شایسته تقدیر است و در نظام برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای اقدام خواهد شد که به سنوات خدمت این عزیزان، سابقه و تجربه‌شان محسوب شود و امتیاز داده شود که در مقابل دیگران تفاوت آنها دیده شود.
همچنین میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی درباره معلمان خرید خدمات گفت: ما از همه خرید خدماتی‌ها دعوت می‌کنیم برای آزمون بعدی خوب درس بخوانند تا قبول بشوند. بنا داریم که دیگر در آموزش و پرورش خرید نداشته باشیم. آزمون بدهند و در آزمون استخدامی ان‌شاءالله جذب خواهند شد.
رئیس سازمان محیط زیست: مازوت‌سوزی در نزدیکی هیچ یک از کلان‌شهرها انجام نمی‌شود
علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست پس از حضور در جلسه هیئت دولت، در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: رئیس‌جمهور در شورای عالی محیط زیست، تأکیدات ویژه‌ای در زمینه کاهش آلایندگی جوی داشت و ۸ بخش اصلی در مجموعه بودجه کشوری دستگاه‌ها به این موضوع اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به موضوع مازوت‌سوزی اظهار داشت: به‌عنوان امین مردم اعلام می‌کنم که مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود و این اتفاق فقط برای نیروگاه‌هایی که دور از مراکز جمعیتی قرار دارند، می‌افتد.
وزیر علوم: خوابگاه‌ متأهلی دانشجویان توسعه می‌یابد
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت خوابگاه‌های متأهلی و مشکلات دانشجویان در این زمینه، اظهار داشت: روز گذشته رئیس‌جمهور دستور داد درباره توسعه خوابگاه‌های دانشجویی متأهلی پیشنهادات‌مان را به دولت اعلام کنیم.
وی افزود: برخی اقدامات در این زمینه که توسط خود ما امکان داشته، صورت گرفته و همچنین برخی املاک متعلق به دانشگاه‌ها مولدسازی شده تا بتوانیم از این منابع برای ساخت و توسعه خوابگاه‌های متأهلی استفاده کنیم.
زلفی گل تصریح کرد: مثلا دانشگاه تهران یک خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقاطی از شهر داشت که از طریق مولدسازی فروختند و خوشبختانه ۷۰ درصد آن اعتبار را برای خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در داخل پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول داده‌اند که ۱۴ ماهه این ۵۰۰ واحد را به ما تحویل دهند.
 
معاون حقوقی رئیس‌جمهور:یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از بحرین طلب داریم
محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره مصوبه مجلس درباره دعوای حقوقی با بحرین بابت مطالبات ایران اظهار کرد: چند لایحه در دستور کار مجلس است و یکی را هم تصویب کرده‌اند. متن ما از قبل برای اقامه دعوا آماده است و خوشبختانه بلافاصله کار را شروع خواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سؤال که این دعاوی حقوقی در کجا مطرح خواهد شد؟ یادآور شد: طبیعتا در داوری است. ما از قبل با بحرین موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری داریم و در مواردی که به سرمایه‌گذاران ما لطمه بخورد طبق این موافقت‌نامه به داوری ارجاع و در آنجا مطرح می‌شود.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره میزان طلب ایران از بحرین گفت: البته موضوعات متفاوت است. یک دعوا مربوط به بانک مرکزی است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آنجا داریم و یک دعوا هم مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و چند میلیون دلار است. دهقان در پاسخ به این سؤال که آیا برای متهم پرونده کریپتولند که به اروپا‌ گریخته اعلان قرمز صادر شده یا خیر؟ بیان کرد: این موضوع را از وزارت کشور بپرسید. وی همچنین درباره برگزاری دادگاه گروهک تروریستی منافقین گفت: این موضوع خوشبختانه در این دولت پیگیری شد و پرونده‌ها به قوه قضائیه فرستاده شده و الحمدلله در دادگاه در حال رسیدگی است که دیروز هم اولین جلسه آن برگزار شده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: همکاری خیلی خوبی بین قوه قضائیه وجود دارد. اسناد کافی هم آماده است و شهود هم حضور دارند. در گذشته مقداری در این زمینه غفلت شده بود که خوشبختانه در این دولت در حال پیگیری است.
دهقان همچنین اظهار کرد: قطعا آرا که صادر شود بخشی از آن که در محاکم خارجی قابل اجراست توسط مرکز امور حقوقی و بین‌الملل برای شناسایی و اجرا پیگیری خواهد شد.
شهردار تهران: قراردادهای اتوبوس، ون، تاکسی و موتور برقی را دنبال می‌کنیم
علیرضا زاکانی عنوان کرد:‌ از سال گذشته تا به امروز ۱۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه آن‌ها در خط فعال بود و در حال حاضر بیش از ۳ هزار اتوبوس داریم که ۲۰۵۰ دستگاه آن در خط فعال است.
وی افزود: حدود ۷۰۰ اتوبوس جدید به خطوط اتوبوسرانی اضافه شد اما این کفایت حمل‌ونقل عمومی تهران را نمی‌کند، لذا قرارداد ۲۱۹۴ اتوبوس برقی، ۱۰۰۰۰ ون، ۲۵۰۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور برقی را به صورت گسترده دنبال می‌کنیم که هم به رفع آلایندگی و هم رفع مشکلات ترافیکی کمک می‌کند و از همین امسال واردات آن‌ها شروع می‌شود و نهایتا داخلی‌سازی می‌شود.
شهردار تهران با بیان اینکه مطلوبیت ناوگان خدمات رسانی تهران بالا می‌رود گفت: از امسال واردات شروع می‌شود و تا سال دیگر تمام می‌شود یعنی از بهمن ما امسال آغاز و تا سال دیگر تمام می‌شود لذا میزان اتوبوس‌های ما به بیش از آنچه که در گذشته در بالاترین سطح بوده می‌رسد.
زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: با تصحیح خطوط و ایجاد ظرفیت‌های جدید ناوگانی به ویژه در مترو ۷۹۱ دستگاه واگن قرار بسته شد و از سال بعد وارد خدمات می‌شود و ۱۱۳ واگن ملی هم به آن اضافه می‌شود که بدنه ۲۱ واگن در حال تکمیل است، لذا؛ شرایط تهران را از لحاظ حمل‌ونقل عمومی برای سال آینده متحول شده خواهیم دید.
پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی برای لغو روادید با ۳۲ کشور
عزت الله ضرغامی عنوان کرد: در جلسه هیئت دولت پیشنهاد برای لغو روادید با ۳۲ کشور به تصویب رسید و این لغو روادید در مرحله اول است و پیشنهاد ما ۶۰ کشور بوده است. وی عنوان کرد: کشورهای بحرین، عربستان، امارات، روسیه، قطر، موریتانی، لبنان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان،‌تانزانیا، اندونزی، ژاپن، سنگاپور، مالزی، برزیل، کوبا، ونزوئلا، صربستان، بلاروس و کرواسی از جملۀ این کشورها هستند. وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید داشت: با این اقدام با ایران‌هراسی و بسیاری از ترفندهای جبهه استکبار مقابله می‌شود.
ضرغامی افزود: برگزاری نمایشگاه شکوه پارس دی ماه در پکن برگزار می‌شود و مجوز خروج ۲۱۱ قلم شیء تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه که اشیا‌ی بسیار ارزشمندی هستند با مراقبت کامل صادر شده و مقرر شد که دولت چین این هزینه‌ها را تقبل کند.
وزیر ارتباطات:۸ میلیون خانوار تا آخر سال تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
 
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند و تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل خواهند شد. این تعداد روستا که در دولت سیزدهم به اینترنت متصل شدند، معادل ۴ سال پیش از آن است.
وی افزود: اتفاق بسیاری بزرگی است که به آبادی روستاها منجر می‌شود و انگیزه برای مهاجرت معکوس ایجاد می‌کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، مهم‌ترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است و کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰ شهر کار اتصال تمام شده است و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و تا پایان سال به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش خواهیم رسید. سرعت‌هایی که با این فناوری می‌توانیم برای مردم مهیا کنیم، سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای است.
وزیر دفاع:  وزارت دفاع ساخت هلیکوپتر بومی را آغاز کرده است
امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درخصوص ساخت بالگرد گفت: این کار در صنایع هسا (هواپیماسازی ایران) وزارت دفاع در حال انجام است.
وزیر دفاع در پاسخ به سؤالی درخصوص جایگزینی اسلحه‌های ژ3 با مصاف تاکید کرد: مصاف یک سلاح پیشرفته است که توسط وزارت دفاع ساخته شده و مجموعه‌های خواهان آن به مرور این سلاح را تحویل می‌گیرند.
وی درخصوص جت آموزشی یاسین نیز گفت: یاسین یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های آموزشی است که خلأ روند آموزشی ما را جبران می‌کند.
افتتاح هشتصد و سی و دومین سینمای کشور
اسماعیلی از راه‌اندازی ۱۳۰۰ کانون فرهنگ هنری بانوان نهضت در مساجد سراسر کشور سخن گفت و افزود: بانوان عفیف و پیشتاز ایرانی با حضور در مساجد و اداره کانون‌ها  فضای تعاملی بیشتری را ان‌شاءالله رقم می‌زنند.
وی رونق فرهنگ و هنر را جزو سیاست‌های دولت متبوعش دانست و گفت: هشتصد و سی و دومین سینمای کشور چند روز قبل افتتاح شد و تا نوروز ۱۴۰۳ به ۹۰۰ سینما افزایش می‌یابد این عدد در ابتدای تصدی وزارتخانه ۵۷۰ سینما بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد:  پیش‌بینی می‌کنم تا پایان سال تماشاگران سینماهای کشور عدد ۳۰ میلیون نفر را رد خواهند کرد همچنین پیش‌بینی می‌کنم عدد فروش بلیط از طریق گیشه بلیط و سامانه فروش مجازی تا پایان سال جاری به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برسد.
سخنگوی دولت:لایحه حمایت از تولید پهپادهای غیرنظامی در دولت تصویب شد
علی بهادری جهرمی اظهار داشت: در راستای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان فناوری در حوزۀ پهپادهای غیرنظامی، امروز متن یک لایحۀ حمایتی به تصویب رسید که تقدیم مجلس خواهد شد تا فعالیت در زمینۀ پهپادهای غیرنظامی بهبود یابد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی شد سازمان هواپیمایی کشوری و دستگاه‌های مرتبط حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این حوزه در تخصیص مجوزهای واردات قطعات، نمونه‌هایی‌ که می‌خواهند از آن‌ها الگوگیری داشته باشند و انتقال دانش فنی اختصاص دهند.
 معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت یک هفته فرصت دارد با انجام اصلاحات لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره علل رد کلیات لایحه بودجه توسط مجلس گفت: بر اساس آیین نامه، دولت یک هفته فرصت دارد تا با انجام اصلاحاتی، این لایحه را تقدیم مجلس کند و امسال برای اولین بار بود که تغییراتی در آیین نامه داخلی مجلس صورت گرفت و قرار شد در دو مرحله این بودجه تقدیم شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟