loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. معاون اجرائی رئیس‌جمهور: در تمام رده‌ها با متخلفان فساد چای برخورد شده است    ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ «محسن منصوری» روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در نشست صمیمانه

طاهر مهدوی بازدید : 37 یکشنبه 19 آذر 1402 نظرات (0)
.
معاون اجرائی رئیس‌جمهور:
در تمام رده‌ها با متخلفان فساد چای برخورد شده است
   ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
«محسن منصوری» روز شنبه به مناسبت روز دانشجو در نشست صمیمانه از سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ، در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان باشد.
معاون اجرائی رئیس‌جمهور در مقدمه صحبت‌های خود بیان کرد: انقلاب اسلامی نشان داد در جریانِ حرکت بشر، دین مؤثرترین عامل تعالی پیشرفت است و خداوند هم این توفیق مضاعف را نصیب کشور کرد. دانشجوی امروز باید تحلیل مضاعفی از حوادث بعد از انقلاب در دهه‌های مختلف و فضای فعلی کشور داشته باشد.
منصوری با تاکید بر اینکه جریان‌های دانشجویی در گام دوم انقلاب نقش میانی دارند و باید میدانداری کند، خاطرنشان کرد: جوان مؤمن ایرانی را بالاترین سرمایه کشور می‌دانیم و اگر این سرمایه به هر دلیل آسیب ببیند کشور دچار آسیب می‌شود.
دولت سیزدهم دولت عکس یادگاری‌بگیر با هواپیماهای وارداتی نیست
معاون اجرائی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت آیت‌الله رئیسی دولت عکس یادگاری‌بگیر با هواپیما‌های وارداتی نیست، عنوان کرد: در همین دولت ۵۰ فروند هواپیما وارد کردیم و اصلا اعلام نکردیم.
سرپرست نهاد ریاست جمهوری به موفقیت‌های دولت در عرصه سیاست خارجی همچون عضویت در ‌شانگهای و بریکس، از سرگیری روابط با عربستان، تعمیق روابط با کشورهای همسایه و غیره اشاره کرد و گفت: این تنها بخشی از موفقیت‌های دیپلماسی دولت است. امروز بدون لکنت از فلسطین و حمایت از غزه و محور مقاومت سخن می‌گویم بسیاری از منابع ارزی ما آزاد شده است و در تبادلات ارزی بن‌بستی نداریم.
وی با بیان اینکه کشور را در شرایط سختی تحویل گرفتیم، گفت: در شهریور ۱۴۰۰ با تورم نزدیک به ۵۹.۳ رو‌به‌رو بودیم، از نظر ذخایر کالاهای اساسی وضعیت خوبی نداشتیم و از نظر انرژی ناترازی‌های زیادی داشتیم. دولت سیزدهم با مسائل و مشکلات متعددی در آغاز کار خود مواجه بود، شهریور ۱۴۰۰، دولت را با تورم ۶۰ درصدی تحویل گرفتیم. میزان مرگ و میر روزانه کرونا معادل ۷۰۰ نفر بود و نرخ تورم تولید نیز ۱۰۳ درصد بود. همچنین ۴۸۰ هزار میلیارد نیز کسری بودجه داشتیم. میزان نقدینگی در جامعه بسیار زیاد بود و دولت قبلی توانایی پرداخت حقوق کارکنان دولت را نداشت. ما با اقدامات خود و بدون بتن ریختن در سانتریفیوژها توانستیم بر مشکلات چیره شویم و از میزان مشکلات بکاهیم.
معاون اجرائی رئیس‌جمهور بیان کرد: دولت قبل مطرح می‌کرد که دولت سیزدهم، زبان دیپلماسی را بلد نیست؛ اما ما در زمینه دیپلماسی بسیار فعال عمل کردیم؛ به طور مثال عضو پیمان‌ شانگهای شدیم. گسترش ارتباط با روسیه و چین، از سرگیری ارتباط با عربستان بخشی از اقدامات دولت سیزدهم است.
مبارزه با فساد نمایشی و فرمایشی نیست
وی با بیان اینکه روح حاکم بر دولت مبارزه با فساد است، ادامه داد: سفرهای استانی نمایشی نیست، این بخشی از فرآیند مردمی‌سازی است. در موضوع شفافیت بسیاری از امضاهای طلایی حذف شده و کنترل و نظارت بر حقوق‌ها اتفاق مهمی است که در این دولت صورت گرفته است. دولت سیزدهم به دنبال شفاف‌سازی و ایجاد سلامت در نظام اداری است. فعال شدن سامانه جامع تجارت بسیاری از فساد را کم کرد. روح حاکم بر دولت مشی مبارزه با فساد است و رئیس‌جمهور هر جا فسادی دیدند محکم برخورد کردند. مبارزه با فساد نمایشی و فرمایشی نیست.
برخورد با فساد دبش مصداق همکاری دولت و قوه قضائیه
منصوری درباره سؤال دانشجویی که از او دربار تخلف و فساد چای دبش پرسید، گفت: مسئله چای دبش را باید دقیق تحلیل کرد، فسادی رخ داده و همه در این باره توضیح دادند. فرزین رئیس بانک مرکزی ١٠ روز بعد از انتصاب طی نامه‌ای اعلام کرد که میزان ارز به چای دبش نامتعارف بوده و در همین راستا معاون اول رئیس‌جمهور به این موضوع ورود کردند و بازرسی ویژه رئیس‌جمهور نیز پیگیری‌های لازم را به‌عمل آورد. در تمام رده‌ها با متخلفان فساد چای برخورد شده است. چای دبش یک نمونه موفق همکاری دولت و قوه قضائیه در برخورد با فساد است و آنچه در حیطه دولت بوده اقدام شده است. فرآیند شناسایی تخلفات اداری در دو مرحله است، نخست در دستگاه مربوطه تخلفات اداری و دوم دستگاه قضائیه است. در گام نخست تخلف در فساد چای دبش برکناری‌ها انجام شده است.
زانو زدن در قاموس دیپلماسی دولت سیزدهم نمی‌گنجد
منصوری در پاسخ به سؤال دانشجویی که اصل دیپلماسی را عزت دانست؛ پاسخ داد: اصول دیپلماسی ما عزت، حکمت و مصلحت است که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، زانو زدن در قاموس دیپلماسی ما نمی‌گنجد و در عرصه بین‌الملل با اقتدار حضور می‌یابیم.
معان اجرائی رئیس‌جمهور بیان کرد: هر کجا کار را به‌ دست جوانان سپردیم موفق بودیم و به عنوان نمونه موفق‌ترین استانداران ما همین جوانان هستند البته تجربیات خوبی دارند.
رئیس‌جمهور به آزادی بیان بدون قید و شرط اعتقاد دارد
منصوری با بیان اینکه رئیس‌جمهور به آزادی بیان بدون قید و شرط اعتقاد دارد، تاکید کرد:  همان‌طور که رئیس‌جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کند به آزادی بیان هم اعتقاد دارد و موضوع توجه به آزادی بیان در کانون توجه تمام اعضای دولت قرار دارد. این احتمال وجود دارد که برخی از مدیران میانی در ارتباط با این موضوع کج‌سلیقه‌ای کرده باشند.
اقدامات دولت خدمتگزار را با دولت منت‌گذار مقایسه کنید
معاون اجرائی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم مصالح مردم را ذبح ویژه‌خواری نمی‌کند و از شما می‌خواهم که اقدامات دولت خدمتگزار را با دولت منت‌گذار مقایسه کنید. ما در دولت سیزدهم پای ارزش‌ها ایستاده‌ایم و دولت سیزدهم دولت معتقد به ارزش‌هاست و بر ظرفیت داخلی تکیه کرده است.
حضور مسئولان در دانشگاه‌ها نمایشی نیست
محسن منصوری پس از پایان نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه علم و صنعت به خبرنگاران گفت: حضور مسئولان در دانشگاه‌ها نمایشی نیست و هدف بیان دستاوردهای دولت و استفاده از نظرات‌ها آنها در اداره بهتر کشور و خدمت به مردم بوده و مواردی که مطرح می‌شود با نگاه کارشناسی است.
معاون اجرائی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: پختگی جریان دانشجویی نسبت به قبل بیشتر شده و بلوغ خوبی در تشکل‌های دانشجویی دیده می‌شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟