loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. عمویی: نتانیاهو می‌داند که اولین متهم برای ناتوانی در پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی، خود او خواهد بود    ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجل

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 13 آذر 1402 نظرات (0)

.

عمویی:

نتانیاهو می‌داند که اولین متهم برای ناتوانی

در پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی، خود او خواهد بود

   ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

ادعای نتانیاهو درباره تلاش ایران برای ممانعت از سفر او به چاد - ایسنا
ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره دستاورد مقاومت گفت: دستاوردهای مقاومت در عملیات طوفان الاقصی و در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه را در چند بخش می‌بینم. در وهله اول، عملیات طوفان‌ الاقصی به جهت انسجام و طراحی، عملیاتی فوق‌العاده بود و یک شکست اطلاعاتی به رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و صهیونیست‌ها در شرایطی این عملیات را پیش‌بینی نکرده بودند که غزه تحت محاصره کامل قرار دارد و این عملیات نقطه ضعف و شکست بزرگی برای مجموعه دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعم از شاباک، آمان و موساد بود.
وی در ادامه افزود: نکته بعدی اجرای این عملیات بود که ضربه بزرگ نظامی به رژیم صهیونیستی زد و شیرازه ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی به طور کامل از هم پاشید و دستگیری‌های مهمی از مقامات سران لشکر رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: مدتی است که ارتش رژیم صهیونیستی به صورت زمینی وارد غزه شده و عملیات زمینی خود را آغاز کرده است، اما این عملیات زمینی دستاورد راهبردی برای صهیونیست‌ها نداشته است و نشان می‌دهد جریان مقاومت، پوشش امنیتی و اطلاعاتی خوبی برای نیروهای خود فراهم کرده و مقاومت گروه‌هایی مانند جهاد اسلامی و حماس ضربات محکمی را به رژیم صهیونیستی زده است. هیچ‌کدام از افراد مؤثر و راهبردی این گروه‌های مقاومت فلسطینی مورد آسیب قرار نگرفتند و ساختار گروه‌های اسلامی در غزه حفظ شده است.
ابوالفضل عمویی عنوان کرد: مرکز مطالعات امنیت ملی رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه در این مدت که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرده است، نزدیک به ۴ هزار تجمع در دنیا برگزار شده که ۹۵ درصد از این تجمعات رویکرد حمایتی نسبت به فلسطینیان داشته است و صهیونیست‌ها کمتر از ۵ درصد این تجمعات را توانستند به نفع خودشان حرکت دهند و این هم یکی دیگر از دستاوردهای مهم برای مقاومت است. همراهی افکار عمومی با مقاومت بعد از عملیات طوفان الاقصی و مجموعه اتفاقات پس از آن از حیث تاریخی بی‌نظیر بوده است.
وی همچنین راجع به عادی‌سازی یا توافق ابراهیم بیان کرد: روندی که تحت عنوان عادی‌سازی یا توافق ابراهیم بین برخی از کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی آغاز شد، در واقع دو گزاره را پیش می‌برد؛ اول آنکه موضوع رنج و درد مردم فلسطین به فراموشی سپرده شود و گفته می‌شد که این یک موضوع قدیمی و مربوط به سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم است و امروز موضوع ما نیست. انگاره دومی هم که در مذاکرات عادی‌سازی جا می‌انداختند، این بود که رژیم صهیونیستی یک واقعیت است و باید به عنوان یک دولت یهودی پذیرفته شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: متأسفانه برخی از حاکمان کشورهای عربی در این مسیر قرار گرفتند و بدون توجه به نگاه افکار عمومی داخلی خود فکر می‌کردند که از مسیر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌توانند به سمت توسعه اقتصادی نیز پیش بروند. اخباری هم در ادامه این توافق‌ها شنیده شد مبنی بر اینکه فشارهای زیادی بر عربستان سعودی وجود دارد تا آنها هم در مسیر عادی‌سازی روابط قرار گیرند. اگر این اتفاق می‌افتاد، این تغییر موضع عربستان به جهت جایگاه مهمی که در میان کشورهای مسلمان دارد، می‌توانست باعث شود تعداد دیگری از کشورهای مسلمان هم که تاکنون دست به این اقدام نزده بودند، در مسیر شناسایی رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن ظلم به مردم فلسطین قرار گیرند.
ابوالفضل عمویی، نقش آمریکا را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از آثار مهم جنگ غزه، زیر سؤال رفتن اعتبار اخلاقی ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی در موضوعات حقوق بشری بوده است. امروز مهم‌ترین حامی رژیم صهیونیستی برای ادامه جنایت‌هایش و عدم رسیدن به آتش‌بس در غزه، دولتمردان آمریکایی و اروپایی هستند و این مسئله با خواسته مردم این کشورها فاصله دارد. اعتبار اخلاقی غرب زیر سؤال رفته است و از این به بعد توان اثرگذاری غرب برای نفوذ بر موضوعات حقوق بشری یا حقوقی دنیا نسبت به گذشته کاهش خواهد یافت.
وی در رابطه با آتش‌بس گفت: موضوع عدم دستیابی به یک توافق برای آتش‌بس چند جنبه دارد. نکته اول آن است که بازدارندگی رژیم صهیونیستی به چالش کشیده شده است و امروز گروه‌هایی از جمله نظامیان در رژیم صهیونیستی با عملیات نظامی در غزه به دنبال احیای بازدارندگی خود هستند، اما روشی که به کار گرفتند، بسیار وحشیانه است و آنان تلاش دارند با افزایش تعداد کشته‌ها و دست زدن به هرگونه جنایت جنگی اعم از کشتار کودکان تا حمله به بیمارستان‌ها، این انگاره را در ذهن مردم فلسطین به وجود بیاورند که اگر مقاومت، عملیات مجددی را علیه این رژیم شکل دهد، از هیچ جنایتی مقابل آنان دریغ نخواهد کرد. هر چند این شیوه از احیای بازدارندگی به عنوان ایجاد یک موازنه وحشت در ادبیات تئوریک شناخته می‌شود، اما قطعاً پایدار و اثربخش نخواهد بود.
به گزارش مهر، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: نتانیاهو با این نگرانی مواجه است که روزی که عملیات نظامی در غزه پایان یابد و رژیم صهیونیستی از این شرایط جنگی خود خارج شود، اولین متهم برای ناتوانی در پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی، خود او خواهد بود و باید در مقابل کمیته‌های تحقیقاتی پاسخگو باشد. البته نتانیاهو چند پرونده باز قضائی دیگر دارد و زمانی که از جایگاه نخست‌وزیری فاصله بگیرد، باید در مقابل دادگاه درباره آن پرونده‌ها که معروف به «هزار»، «دو هزار»، «سه هزار» و «چهار هزار» است، پاسخگو باشد و بر این اساس، منفعت شخصی نتانیاهو آن است که این جنگ ادامه پیدا کند و بتواند برای ادامه حکمرانی خود در رژیم صهیونیستی زمان بخرد.

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟