loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. فرمانده نیروی دریایی ارتش :  به زودی؛ شلیک جاسک ۳ و کروز از زیر سطح  ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با برنامه صف اول شبکه خبر سیما به موضوع نیروی دریا

طاهر مهدوی بازدید : 19 یکشنبه 12 آذر 1402 نظرات (0)
.
فرمانده نیروی دریایی ارتش :
 به زودی؛ شلیک جاسک ۳ و کروز از زیر سطح 
۱۴۰۲/۰۹/۱۱

امیر دریادار شهرام ایرانی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News  Agency

امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با برنامه صف اول شبکه خبر سیما به موضوع نیروی دریایی ارتش از امنیت دریایی تا توسعه دریا محور پرداخت و در بخشی از این گفت‌وگو درباره دستاوردهای رزمایش مشترک ایران با عمان که با همکاری نیروی دریایی سپاه برگزار شد، گفت: محوریت این رزمایش امداد و نجات است که ما سالیانه برگزار می‌کنیم، یک سال در سواحل ما است و یک سال در سواحل در کشور دوست و برادر عمان است. دستاوردهای مهمی که دارد، اولین دستاورد آن، این همزبان شدن در عرصه دریا است و اینکه متوجه بشویم که به همدیگر چه می‌گوییم و چه می‌خواهیم و چه کاری باید انجام شود. چون این را ما گام به گام به جلو آمده‌ایم، الان در مرحله‌ای هستیم که این به صورت مشترک قابل انجام است، مفهوم آن این است که نیروها کنار همدیگر قرار می‌گیرند.
دریادار ایرانی افزود: مثلاً اگر بخواهند وارد یک کشتی شوند که به آن کمک کنند، چه از طریق هوا یا از طریق سطحی و شناور، با همدیگر این کار انجام می‌شود و عناصر می‌روند و نیروها حضور پیدا می‌کنند و آن اقدامی که باید انجام شود، انجام می‌شود. پس این زبان مشترک مهم‌ترین بخش آن اتفاق افتاده است مضافاً بر اینکه از بعد آموزشی و انتقال تجربه هم خودش یک سرفصل جداگانه‌ای است که بسیار حائز اهمیت است، این هم اتفاق افتاده است، چون وقتی که عزیزان تشریف می‌آورند و ما می‌رویم خدمت آنها، جلسات برگزار می‌شود، جلسات هماهنگی برگزار می‌شود، یک بخشی در کنار آن آموزش‌های کوتاهی برگزار می‌شود، این بحث تبادل تجربه و انتقال دانش، چون به مجرد اینکه این کلاس‌ها و جلسات برگزار می‌شود وارد فاز عملیاتی می‌شود. در این عملیات علاوه‌بر یگان‌های شناور یگان‌های پروازی هم حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: این هماهنگی کامل علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که دارد امروز حاصل است، از بعد فرماندهی کنترل این خیلی اثرگذار است و خودش را نشان می‌دهد و در مجموع در منطقه پیام اصلی‌اش این است که امروز برای تأمین امنیت و تأمین ایمنی کشتیرانی، نیاز به حضور کشور ثالثی نیست، کشورهای منطقه خودشان با همدیگر می‌توانند دست به دست هم بدهند و این را برقرار کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما در حوزه اژدرهای جدید، اژدرهای دومنظوره است که در نمایشگاه بندرعباس ارائه خواهد شد که این هم باز توانمندی است که دو سه کشور به فناوری دسترسی و دستیابی پیدا کرده‌اند. ما هم داریم در حوزه زیرسطحی‌ها، به سمت زیردریایی سنگین امکان برداری شده است، دارد آماده می‌شود، به طور خاص هم زیردریایی‌های بدون سرنشین است که در دستور کار است، در ابعاد مختلف و کلاس‌های مختلف.
دریادار ایرانی افزود: به زودی شاهد شلیک جاسک 3 و کروز از زیرسطح هستیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟