loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. ولایتی: آمریکا مشوق و شریک اصلی جنایات صهیونیست‌ها در غزه است    ۱۴۰۲/۰۸/۰۸  علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش غزه نماد مقاومت و بیداری که روز دوشنب

طاهر مهدوی بازدید : 12 سه شنبه 09 آبان 1402 نظرات (0)
.
ولایتی: آمریکا مشوق و شریک اصلی
جنایات صهیونیست‌ها در غزه است 
  ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
آخرین خبر | ولایتی: آمریکا شریک اصلی جنایات صهیونیست‌ها در غزه است
 علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش غزه نماد مقاومت و بیداری که روز دوشنبه ۸ آبان ماه در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با همکاری مجمع جهانی بیداری اسلامی برگزار شد تاکید کرد: نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.
وی افزود: از اینکه دعوت جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته‌اید و در همایش مهم و اضطراری «غزه، نماد پیروزی و مقاومت»، شرکت فرمودید از طرف خود و مجمع جهانی بیداری اسلامی قدردانی می‌نمایم و امیدوارم که این نشست گامی مؤثر در جهت پیشبرد اهداف مقاومت اسلامی در فلسطین اشغالی و تسریع روند آزادی قدس شریف از اشغال باشد.
همفکری و تبادل نظر میان اندیشمندان و رهبران مقاومت اسلامی رویه ارزشمندی است
ولایتی ادامه داد: همفکری و تبادل نظر میان اندیشمندان، متفکران، علما و رهبران مقاومت اسلامی رویه ارزشمندی است که برگزاری آن به ویژه در برهه‌های حساس و خطیر همانند آنچه که امروز در آن قرار داریم، قطعاً مفیدتر و  ضروری‌تر است.
وی گفت: مستحضر هستید که منطقه غرب آسیا و جهان اسلام در مقطع کنونی در وضعیت حساسی قرار دارد و نبرد بی‌سابقه و استراتژیک گروه‌های مقاومت فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به چندین دهه جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی در حال اجراست، برگ درخشان و پرافتخار دیگری بر مبارزات ملت فلسطین افزوده است.
وی با اشاره به اینکه قضایای فلسطین اشغالی امروز دو وضعیت متضاد دارد، گفت:  از یک‌سو شاهد درخشش اقتدار و قدرت گروه‌های مقاومت فلسطینی و از سوی دیگر نسل‌کشی رژیم فاشیستی و کودک کش صهیونیستی در آنجا هستیم.
ولایتی ادامه داد: رخدادهای امروز در سرزمین‌های اشغالی قطعاً از طول عمر رژیم اشغالگر قدس به طور قابل توجهی خواهد کاست و فروپاشی آن را نزدیک‌تر خواهد کرد.لازم می‌دانم به یک نکته مهم درخصوص حوادثی که در فلسطین جریان دارد و رژیم جنایتکار صهیونیستی در صدد وارونه جلوه دادن آن است، اشاره‌ای داشته باشم؛ به همان اندازه که نبرد گروه‌های مبارز فلسطینی برای دفاع از خود در برابر رژیم صهیونیستی قانونی و مبتنی بر قواعد شناخته شده‌ حقوق بین‌الملل است، اقدامات رژیم نژادپرست صهیونیستی در غزه که همه از ابعاد آن مطلع هستید، کاملاً مخالف با قواعد حقوق بشر و مصداق بارز نسل‌کشی است.
ولایتی تاکید کرد: آنچه رژیم ‌صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود، فراتر از جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. در طول تاریخ و در تمام جنگ‌های بزرگ و کوچکی که رخ داده است، مشابه چنین جنایاتی را که صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان، مجروحان، مناطق مسکونی، مراکز درمانی، اماکن مذهبی، مدارس و زیرساخت‌های ارتباطی و انتقال آب، برق و انرژی مرتکب می‌شوند، هیچ‌گاه شاهد نبوده‌ایم.
وی گفت: بنابراین براساس تعالیم اسلامی و قرآنی و مقررات شناخته‌شده‌ بین‌المللی تا زمانی که اشغالگری و جنایات صهیونیست‌ها به بهانه‌های مختلف و در اشکال و سطوح گوناگون در سرزمین‌های اشغالی علیه ملت فلسطین ادامه داشته باشد، «دفاع مشروع» و بازدارنده هم به‌عنوان یک «حق» مسلم، قطعی و شناخته شده، همچنان برای فلسطینی‌ها و گروه‌های مقاومت محفوظ خواهد ماند و جمهوری اسلامی ایران هم از آن حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.
کشتار فجیع مردم غیرنظامی غزه سه پیام مهم و جدی دارد
وی با اشاره به اینکه کشتار فجیع مردم غیرنظامی غزه سه پیام مهم و جدی دارد، گفت: اول اینکه  رژیم صهیونیستی به هیچ قید و‌ بندی پایبند نیست و با خوی پلید خود به هیچ کسی رحم نمی‌کند، فرقی نمی‌کند فلسطینی باشد یا هر ملیت دیگر. دوم دستگاه محاسباتی رژیم صهیونیستی به‌شدت از کار افتاده و با بن‌بست راهبردی در عرصه تصمیم‌‌سازی و عملیات مواجه شده است و سوم بمباران کودکان و بیمارستان‌ها نشانه قدرت نیست بلکه نشانه ضعف است.
ولایتی تاکید کرد: مسئله فلسطین، تنها مسئله یک ملت یا یک منطقه یا مسلمانان نیست، بلکه مسئله بشریت از همه ملیت‌ها و ادیان الهی است؛ همه باید به رسالت انسانی و تکالیف دینی خود در قبال آن عمل نمایند. هیچ دینی نسل‌کشی و کشتار بشریت و هتک حرمت ملتی را که تنها از حق خود دفاع می‌کند، برنمی‌تابد و در مقابل آن سکوت نمی‌کند. لذا از تمامی مسلمانان، مردم آزادی خواه و عدالت جوی جهان می‌خواهم با حضور میلیونی خود در خیابان‌ها و محکومیت اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی بر زورگویان و قلدران حامی این رژیم کودک کُش فشار آورند تا هرچه سریع‌تر عملیات بمباران که خارج از همه  قواعد و قوانین بین‌المللی است متوقف گردد و از دولت‌های اسلامی، رهبران، علما و نخبگان می‌خواهیم با حمایت‌های معنوی و مادی خود در حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از ملت مظلوم فلسطین خصوصا مردم سرو قامت غزه از هیچ کوششی دریغ نورزند.
 رژیم صهیونیستی و آمریکا مسئول هرگونه گسترش احتمالی تنش و درگیری در منطقه هستند
به گزارش فارس، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه افزود:  شواهد تاریخی و تجربه بیش از 75 سال تحولات سیاسی، امنیتی و میدانی در فلسطین اشغالی به‌طور قطع نشان می‌دهد که بدون مبارزه قاطع و پاسخ دندان‌شکن، حق «تعیین سرنوشت» به دست نمی‌آید و حتی «حق حیات» هم از بین می‌رود. نظام بین‌الملل بداند به رسمیت نشناختن مقاومت اسلامی و فعالیت‌ها و اقدامات بازدارنده آنها در مقابل اشغالگران منجر به وضعیتی بدتر می‌شود که دامنه آن می‌تواند کل منطقه و جهان را فرا بگیرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟