loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در حاشیه جلسه هیئت دولت :   از پرداخت تمام مطالبات گندم‌کاران تا حمایت دولت برای تأمین گاز منازل چهار استان محروم      ۱۴۰۲/۰۷/۰۵ جلسه هیئت دولت این هفته ب

طاهر مهدوی بازدید : 10 پنجشنبه 06 مهر 1402 نظرات (0)
.
در حاشیه جلسه هیئت دولت :
  از پرداخت تمام مطالبات گندم‌کاران تا حمایت دولت
برای تأمین گاز منازل چهار استان محروم  
   ۱۴۰۲/۰۷/۰۵

در حاشیه جلسه هیئت دولت- عکس خبری تسنیم | Tasnimسخنگوی دولت از افزایش تعطیلات آخر هفته برای تمام شهرستان‌های کشور خبر داد +  فیلم

جلسه هیئت دولت این هفته به ریاست سید ابراهیم رئیسی و با حضور اعضای کابینه در ساختمان پاستور برگزار شد؛ رئیس‌جمهور در این جلسه از همه دستگاه‌های اجرایی و مسئول خواست که همه توان خود را برای اثرگذاری بهبود نرخ رشد اقتصادی بر وضعیت عمومی اقتصاد کشور و بهبود معیشت اقشار مختلف، به‌ویژه دهک‌های پایین به‌کارگیرند.
تکذیب ادعای هدف قرار گرفتن زیرساخت‌های موشکی در خرم‌آباد
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تعداد مهاجرین خارجی در کشور، اظهار کرد: وزارت کشور در تلاش برای ساماندهی امور مهاجرین است اما آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود ممکن است مبالغه‌هایی باشد که هیچ مرجع رسمی این اعداد را تایید نمی‌کند اما کاملا مشخص است که براساس یک برنامه طراحی شده نسبت به ساماندهی اتباع خارجی اقدام خواهد شد و اتباع غیرمجاز باید برگردانده شوند. کسانی هم که مجوز حضور دارند، باید ساماندهی شوند.
وی درخصوص تعداد مهاجرین افغانستانی در ایران، تصریح کرد: آنچه ما می‌توانیم تایید کنیم 5 میلیون نفر است. البته تعداد مهاجرین رسمی کمتر است. به نظر می‌رسد اظهارات غیرکارشناسانه و آمارهای ساختگی درباره تعداد مهاجرین بیان می‌شود.
وحیدی همچنین درباره ادعای حمله اسرائیل به مراکز نظامی در خرم‌آباد، گفت: این مسئله تکذیب می‌شود. براساس اعلام مراجع رسمی، این لرزش بوسیله زلزله انجام شده بود و براساس نظر متخصصین، علت میزان زیاد لرزه، عمق کم زمین لرزه بوده است. علت صدا هم تکانه و لرزش بوده است.
جز خنده نمی‌شود کاری کرد
علیرضا زاکانی اظهار کرد: برای سرویس مدارس، مجموعه‌های مختلفی درخواست کردند و آن‌هایی که شرایطش را داشتند از تاکسیرانی مجوز گرفتند. همچنین قرار شده خود تاکسیرانی خدمت ویژه‌ای ارائه کند.
زاکانی در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رئیس‌سابق شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ساخت تراموا، ۲۰ میلیون دلار هزینه دارد و بی‌فایده و شهرداری تهران به دنبال کارنامه‌‌سازی است، گفت: جز خنده نمی‌شود کاری کرد!
وی تصریح کرد: من آن مصاحبه را دیدم، نه عدد می‌دانستند و نه چیز دیگری، با حدس و گمان حرف زده بودند. خیلی بد است که آدم چیزی را که بلد نیست، بگوید چون مجبور نیست حرف بزند!
وزیر ارشاد: برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم
اسماعیلی در جمع خبرنگاران گفت که در هیچ استانی برای برگزاری کنسرت مشکلی نداریم.
وی هم‌چنین در توضیح جزئیات تفاهم‌نامه‌هایش با طرف قطری گفت: هم در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی (آیسسکو) و  هم در دیدارهای دو جانبه بر موضع‌گیری واحد و جدی جهان اسلام بر ضد توهین‌کنندگان به قرآن کریم در اروپا تاکید شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از توافقات فرهنگی با کشورهای حاضر در اجلاس آیسسکو صحبت کرد و گفت: توافق‌نامه‌های اجرایی خوبی با وزرای فرهنگ کشورهای آسیای میانه و شمال آفریقا و شامات امضا کردیم همچنین تا قبل از پایان سال‌جاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را در قطر برگزار می‌کنیم.
تا آخر مهرماه تمام مطالبات گندم‌کاران را پرداخت می‌کنیم
داوود منظور، رئیس‌سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره میزان پرداخت مطالبات گندم‌کاران، اظهار کرد: در تبصره ۱۴ بودجه حدود ۱۰۴ همت برای خرید گندم پیش‌بینی شده بود که ۱۱۰ همت پرداخت انجام دادیم.
وی افزود: خرید زیادی انجام دادیم و باید ۱۵۰ همت پرداخت کنیم که ۴۰ همت باقی مانده است.
وی خاطرنشان کرد: قول داده بودیم تا آخر شهریور تسویه کنیم، ولی مجوزهایی برای جابه‌جایی منابع و بودجه گرفتیم تا منابع را جابه‌جا کنیم و تا آخر مهرماه تمام مطالبات را پرداخت کنیم. برای تاخیر در تحقق وعده هم از گندم‌کاران عذرخواهی می‌کنیم.
نظر رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درباره آثار سفر رئیسی به آمریکا
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: ۲۲ دیداری که رئیس‌جمهور با مقامات محلی، مردمی و گروه‌های تاثیرگذار در نیویورک داشتند، آثار و برکات مثبتی در فرآیند بین‌المللی و دیپلماسی کشورمان داشت.
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با تدابیر رئیس‌جمهور سفر امسال به نیویورک هم از جهت محتوای مطالبی که در نطق ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل بیان شد و هم  از جهت تعداد دیدارها و ملاقات‌های ایشان و هم از جهت دیدارهایی که با مقامات محلی و مردمی و گروه‌های مختلف تاثیرگذار انجام شد، آثار و برکات مثبتی در عرصه دیپلماسی کشور داشت.
وی ادامه داد: در مجموع ۲۲ برنامه فشرده در مدت کوتاه کمتر از سه روز در نیویورک صورت گرفت که آثار و برکات مثبتی در فرآیند بین‌المللی و دیپلماسی کشور رقم خورد و مورد استقبال جامعه جهانی و رؤسای کشورها و مجامع بین‌المللی قرار گرفت.
حمایت دولت برای تأمین گاز منازل چهار استان محروم
علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با ‌اشاره به مصوبات جدید هیئت وزیران، اظهار کرد: در راستای اجرایی ‌شدن قانون انتخابات اخیر، مصوبه‌ای برای هرچه رقابتی‌تر کردن و عادلانه‌‌سازی استفاده کاندیداها از امکانات عمومی و دسترسی آنان به منابع برای اطلاع‌رسانی بهتر به عموم در زمینه برنامه‌ها و دیدگاه‌هایشان، هیئت وزیران تصویب کرد که همه دستگاه‌های اجرایی چه عمومی و چه دولتی فهرستی از هر نوع امکاناتی که دارند و می‌توانند برای به‌کارگیری در این زمینه در اختیار کاندیداها قرار دهند، به کارگروهی ارائه کنند تا به اطلاع کاندیداها برسد و به‌صورت عادلانه سهمیه‌بندی می‌شود تا آنان به شکل برابر از امکانات عمومی استفاده کنند.
وی افزود: دو لایحه از سوی هیئت وزیران با موافقت همراه شد. یکی لایحه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری بین ایران و ویتنام و یکی لایحه موافقتنامه دوجانبه بین ایران و ونزوئلا در امور گمرکی و دارایی که هر دو تقدیم مجلس می‌شود.
بهادری جهرمی یادآور شد: در راستای حمایت از مردم ساکن در استان‌های کمتر برخوردار و اقشار دهک‌های پایین و محرومانی که در این استان‌ها سکونت دارند، هیئت وزیران با مصوبه‌ای برای ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌هایی که به گاز لوله‌کشی دسترسی ندارند موافقت کرد تا شبکه گاز داخلی منازل خود را ایجاد کنند.
سخنگوی دولت اظهار کرد: این حمایت ویژه در چهار استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد و مناطق محروم‌تر آن اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟