loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسلامی: کشورهای غربی از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده می‌کنند   ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی ا

طاهر مهدوی بازدید : 6 چهارشنبه 05 مهر 1402 نظرات (0)
.
در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
اسلامی: کشورهای غربی از ظرفیت آژانس
برای فشار به ایران استفاده می‌کنند
  ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

اسلامی: کشورهای غربی از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده می‌کنند -  ایرنا

محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه شصت و هفتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های فنی میان ایران و آژانس و گسترش روابط دوجانبه گفت‌وگو کردند. در این دیدار اسلامی و گروسی همچنین راه‌های توسعه همکاری‌های متقابل بین ایران و آژانس را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس‌سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در این نشست ضمن انتقاد از رویکرد کشورهای غربی گفت: این کشورها با فشارهای سیاسی و توسل به تحریم‌ها سعی دارند از ظرفیت آژانس برای فشار به ایران استفاده کنند.
وی‌ از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست که با حفظ بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری اجازه ندهد که این کشورها از گزارش‌های آژانس به عنوان بهانه برای فشار بر ایران استفاده کنند.
اسلامی معاون رئیس‌جمهور با برشمردن ظرفیت‌های گسترده فناوری و صنعت هسته‌ای در ایران که از آن برای خدمت به مردم استفاده می‌شود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای در اختیار قراردادن این ظرفیت‌ها همسو با برنامه‌های آژانس و نیز به‌منظور خدمت به بشریت در سایر نقاط جهان آماده است.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فشارهای ظالمانه سیاسی کشورهای غربی علیه ایران بی‌نتیجه بوده و جمهوری اسلامی ایران هرگونه فشار سیاسی را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) این ملاقات را مهم توصیف کرد و نوشت: من تمایل آژانس را برای تعامل و پیشرفت ملموس بر اساس بیانیه ۴ مارس، به منظور ارائه تضمین‌های معتبر مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصراً صلح‌آمیز است، مورد تاکید قرار دادم.
دیدار اسلامی با نمایندگان چین و ونزوئلا در وین
در نخستین روز از آغاز نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، محمد اسلامی، رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران با نمایندگان هیئت‌های چین و ونزوئلا به دیدار و گفت‌وگو پرداخت.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران و معاون سازمان انرژی اتمی کشور چین (CAEA) در دیداری به مرور روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف پرداخته و در حوزه صنعت هسته‌ای درباره مباحثی نظیر ساخت نیروگاه‌های اتمی، بحث و تبادل نظر کردند.
در این ملاقات طرفین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه هرچه بیشتر روابط میان ایران و چین و نیز ضرورت مقابله با یک‌جانبه‌گرایی تاکید کردند.
در ادامه برنامه‌های معاون رئیس‌جمهور، محمد اسلامی و «گابریلا خیمنس»، وزیر امور انرژی ونزوئلا با یکدیگر دیدار کردند.
در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای از جمله تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی هسته‌ای مورد بحث قرار گرفت.
رئیس‌سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور انرژی ونزوئلا راه‌های توسعه روابط دو کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای را بررسی کرده و در مواردی به توافق رسیدند.
لازم به ذکر است یکی از بخش‌های آسیب‌دیده ونزوئلا در نتیجه تحریم‌های کشورهای غربی، حوزه پزشکی هسته‌ای، رادیوداروها و افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری سرطان است. به دلیل پیشرفت‌های ایران در زمینه پزشکی هسته‌ای، توسعه همکاری‌های متقابل می‌تواند مشکل مردم این کشور را در این مقطع زمانی کاهش دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟