loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیر دریادار رستگاری: ارتباط بدون قطعی ناوگروه 360 به وسیله تجهیزات ساخت ایران صورت گرفت    ۱۴۰۲/۰۶/۱۹ مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: ناوگروه ۳۶۰ که توانست به خوبی مأ

طاهر مهدوی بازدید : 9 دوشنبه 20 شهریور 1402 نظرات (0)
.
امیر دریادار رستگاری:
ارتباط بدون قطعی ناوگروه 360
به وسیله تجهیزات ساخت ایران صورت گرفت
   ۱۴۰۲/۰۶/۱۹

امیر رستگاری خبر داد: تولید 76 فروند شناور در طرح تحول صنایع دریایی- اخبار  نظامی | دف - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران گفت: ناوگروه ۳۶۰ که توانست به خوبی مأموریت دریانوردی به دور کره زمین را اجرا کند، از تجهیزات HF شرکت صاایران استفاده کرد.
امیر دریادار رستگاری، مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران در گفت‌وگو با فارس، به تشریح دستاوردها و خدمات این مجموعه در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه امنیتی و دفاعی پرداخت. وی اظهار داشت: مزیت شرکت صاایران ارائه راهکارهای جامع در قالب یک مجموعه شبکه‌محور است. امروز نه‌تنها در حوزه نظامی دارای محصولات هستیم بلکه در حوزه صادرات و غیرنظامی هم دارای محصول هستیم و بر اساس سه حوزه راهبردی وزارت دفاع یعنی پشتیبانی نیروهای مسلح در راستای تولید قدرت، حوزه صادرات و حوزه ملی، شرکت صنایع الکترونیک ایران به ‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت دفاع در حال تولید محصول است.
دریادار رستگاری افزود: صاایران امروز در همه حوزه‌های رزم زمینی، دریایی، هوایی و هوافضا دارای محصول است و در حوزه صادرات هم در حال فروش سامانه‌های مختلفی به کشورهای دوست هستیم. البته در حوزه ملی هم کارهای مهمی اجرا شده است. مدیرعامل هلدینگ صاایران در بخشی از سخنان خود به کاربرد دوربین‌های دید در شب ساخت این مجموعه در نیروهای نظامی پرداخت و گفت: امروز بسیاری از بالگردهای هوانیروز قهرمان ارتش و سپاه پاسداران مجهز به دوربین‌های دید در شب هستند. البته این کار به دوربین‌های دید در شب محدود نیست بلکه این بالگردها به فاصله‌یاب‌های لیزری که دقت در تعیین فاصله داشته باشند نیز مجهز شده‌اند. وی یادآور شد: سامانه‌های آفندی ضد زره دیگر سامانه‌ای هستند که با  توان بسیار بالاتر از مشابه‌های امروز غربی بر روی این بالگردها نصب است. امروز در بُرد، دقت و انهدام با استفاده از سامانه‌های اپتیکی به جرأت می‌توانم بگویم که یکی از کشورهای صاحب سبک هستیم و نه تنها بالگردها بلکه پهپادهای ما نیز به سامانه‌های رهگیری اپتیکی و سامانه آفندی ضد زره مجهز هستند. امیر رستگاری همچنین به استفاده از دوربین‌های حرارتی در رصد هواگردهای دشمن ‌اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از دوربین‌ها به عنوان یک مرحله پسیو و غیر فعال است. به این علت که مبادا دشمن از موشک‌های آرم استفاده کند علیه تجهیزات الکترومغناطیسی ما اقدامات آفندی انجام دهد، ما پایش را به وسیله دوربین‌های خود انجام می‌دهیم. وی تشریح کرد: این دوربین‌ها به سامانه‌های حرارتی مجهز هستند، در بردهای بسیار بلند قابلیت کشف هر سامانه‌ نزدیک شونده پرنده را دارند و بدون اینکه پرنده متوجه شود که ما آن را کشف کرده‌ایم و در حال رهگیری آن هستیم، قادر هستیم اطلاعات سمت، ارتفاع و برد هدف را به سامانه‌های آفندی خود بدهیم تا به محض قرار گرفتن در تیررس ما،‌ اقدام آفندی علیه این هدف انجام دهیم. لذا؛ لایه اپتیک به عنوان سومین لایه دفاعی امروز در سامانه‌های پدافند هوایی کشورمان و بخش‌های دیگر به طور گسترده در حال استفاده است که هم قابلیت جست‌وجو دارد و هم قابلیت رهگیری. مدیرعامل شرکت صاایران همچنین در تشریح دستاوردهای این مجموعه در حوزه مخابرات گفت: ناوگروه ۳۶۰ که توانست به خوبی مأموریت دریانوردی به دور کره زمین را اجرا کند از تجهیزات HF شرکت صاایران استفاده کرد. این ناوگروه در کل نیمکره شمالی با مجموعه پایگاه‌های خود در ارتباط بود و این ارتباط دقیقه‌ای هم قطع نشد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟