loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت 1402»   ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ رزمایش بزرگ جنگ الکترونیک ارتش با مشارکت نیروهای هوایی، دریایی، زمینی و پدافند هوایی در مرکز کشور آ

طاهر مهدوی بازدید : 7 دوشنبه 06 شهریور 1402 نظرات (0)

.

برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت 1402»  

۱۴۰۲/۰۶/۰۳

آغاز رزمایش مشترک جنگ الکترونیک سپر حافظان ولایت - اخبار نیمروزی (شبکه ۱) |  شبکه 1 - ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲برگزاری رزمایش جنگ الکترونیک ارتش در اصفهان

رزمایش بزرگ جنگ الکترونیک ارتش با مشارکت نیروهای هوایی، دریایی، زمینی و پدافند هوایی در مرکز کشور آغاز شد.
رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش جمهوری اسلامی ایران از بامداد روز گذشته با رمز یاحسین‌(ع) در منطقه وسیعی از مرکز کشور آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این رزمایش تخصصی، عملیات پشتیبانی الکترونیک هواپایه توسط جنگنده‌ها و پرنده‌های باسرنشین و بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش به مرحله اجرا گذاشته شد. همچنین سامانه‌های دفاع الکترونیک مستقر در منطقه عمومی رزمایش نیز عملیات پدافند غیرعامل و دفاع الکترونیک را در مقابله با پرنده‌های بدون سرنشین و ریزپرنده‌های مهاجم با موفقیت اجرا کردند.
شناسایی و جهت‌یابی ارتباطات رادیویی و دیتا، اجرای عملیات انهدامی گروهی توسط ریزپرنده‌ها و عملیات حفاظت الکترونیک راداری و اختلال و فریب راداری زمین‌پایه با استفاده از انواع سامانه‌های تاکتیکی و اخلالگر نیز بخش دیگری از سناریوهای اجرا شده در این رزمایش مشترک بود.
همچنین عملیات رهگیری هوایی با بهره‌گیری از جنگنده‌های نیروی هوایی و اجرای عملیات اختلال و فریب دورایستا با استفاده از بالگردهای هجومی هوانیروز نیز در این رزمایش اجرا شد.
اجرای عملیات آفندی اختلال و فریب راداری و حفاظت الکترونیکی توسط ۵ فروند پرنده بدون سرنشین (ابابیل ۳، ۴ و ۵ و کمان ۱۲) و عملیات فریب ناوبری موشک کروز توسط سکوهای هواپایه و زمین پایه نیز در رزمایش مشترک جنگ الکترونیک «سپر حافظان ولایت ۱۴۰۲» ارتش صورت گرفت.
اجرای «بازی جنگ» توسط کارشناسان جنگ الکترونیک قرارگاه‌های راهکنشی نیروی آبی و نارنجی نیز بخش دیگری از این رزمایش بود.
همچنین در حاشیه این رزمایش، طرح مردم یاری توسط یگان‌های مختلف ارتش در برخی مناطق کم‌برخوردار و دیدار با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای ساکن در منطقه عمومی رزمایش اجرا شد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟