loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت پایان یافت عملیات موفق رزم هوایی میگ 29 و اف14 و انهدام اهداف زمینی توسط پهپادهای کرار   ۱۴۰۲/۰۵/۰۲ عصر یکشنبه،

طاهر مهدوی بازدید : 13 سه شنبه 03 مرداد 1402 نظرات (0)
.
یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با موفقیت پایان یافت
عملیات موفق رزم هوایی میگ 29 و اف14 و
انهدام اهداف زمینی توسط پهپادهای کرار
  ۱۴۰۲/۰۵/۰۲

ببینید؛ رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایترزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت پایان یافت

عصر یکشنبه، اولین روز از آغاز یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت 1402 بود که با رمز «یا حسین(ع)» در منطقه عمومی انارک اصفهان با حضور پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با حضور 92 فروند از انواع هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین وارد مرحله اصلی و فاز عملیاتی شد.
امیر خلبان علیرضا رودباری، سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت۱۴۰۲ در این زمینه گفت: پس از بمباران موفقیت‌آمیز مواضع نیروهای نارنجی (نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) توسط هواپیماهای بمب‌افکن راهبردی «سوخو۲۴»، جنگنده بمب‌افکن‌های «اف۴» با شلیک موشک‌های ارتقاءیافته و دورایستای قاصد با استفاده از اصل غافلگیری شبانه و در ارتفاع پست اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.
به گزارش فارس، وی افزود: انجام تیراندازی علیه اهداف هوایی، با سرعت و در ارتفاعات مختلف و با استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده توسط متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش بود.
امیر رودباری اظهار کرد: استفاده از فلر برای روشنایی صحنه نبرد در راستای شناسایی و انهدام اهداف و پرنده‌های مشابه توسط هواپیمای «اف۴» در این رزمایش بود.
سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت، تصریح کرد: در ادامه اجرای این رزمایش عملیات سوختگیری هوایی از ‌تانکر سوخت‌رسان بوئینگ۷۰۷، به منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست توسط جنگنده‌های «اف۱۴» با موفقیت انجام شد.
انهدام اهداف توسط پهپادها در رزمایش اقتدار هوایی ارتش
امیر رودباری همچنین گفت: در دومین روز از مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش، بعد از رصد، شناسایی و عکسبرداری مواضع توسط هواپیمای 4‌-‌RF و پهپادهای شناسایی مهاجر6 و کمان 12، پهپادهای انهدامی آرش مجهز به سر جنگی، اهداف مهم و حیاتی نیروهای نارنجی(نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را مورد هدف قرار داده و منهدم کردند. وی افزود: پهپاد مهاجر6 نیروی هوایی ارتش در این مرحله از رزمایش ضمن ارسال برخط تصاویر و با تجهیز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن و ارتقا یافته «قائم» با موفقیت اهداف زمینی و ادوات دشمن را مورد اصابت قرار داد.
انهدام اهداف زمینی توسط پهپادهای کرار در رزمایش اقتدار هوایی ارتش
سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت همچنین بیان اینکه بمب‌های ۵۰۰ پوندی، پیش از این توسط جنگنده‌های اف۴ و اف۵ حمل و مورد استفاده قرار می‌گرفت، بیان کرد: پهپاد‌های بمب‌افکن کرار با شلیک بمب‌های ۵۰۰ پوندی، اهداف زمینی را با موفقیت منهدم کردند.
وی اظهار کرد: این رزمایش بر اساس صحنه واقعی جنگ انجام و ارزیابان و ناظران ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه مراحل انجام این رزمایش حضور داشته و به ارزیابی اقدامات، دستاوردها و نتایج آن می‌پردازند.
عملیات موفق رزم هوایی میگ 29 و اف14 در رزمایش هوایی ارتش
افزون بر این، امیر رودباری گفت: در دومین روز از مرحله اصلی رزمایش، عملیات رژه و رزم هوایی در شرایط درگیری و صحنه واقعی نبرد توسط جنگنده‌های میگ۲۹ و اف۱۴ بر فراز منطقه عملیاتی با پرتاب چف و فلر با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: عملیات سوختگیری هوایی بر فراز جزایر خلیج‌فارس، جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی، شنود الکترونیکی و عکس‌برداری توسط هواپیماهای شناسایی و گشت دریایی P3F و عملیات امداد توسط هواپیمای اورژانس هوایی ۱۳۰‌-‌C  در منطقه عمومی انجام شد.
سخنگوی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت خاطرنشان کرد: در این رزمایش عملیات بارریزی با تخصص و تبحر بالای خلبانان نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای سی130 این نیرو در منطقه عملیاتی با موفقیت انجام شد.
انهدام اهداف دشمن با بمب یاسین  90 در رزمایش اقتدار هوایی ارتش
امیر رودباری همچنین گفت: در مراحل عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، خلبانان مقتدر و جوان نیروی هوایی ارتش با هواپیما‌های اف7 مجهز به بمب بومی دورایستا یاسین 90 و هواپیماهای بمب‌افکن سنگین اف4 و اف5 مجهز به راکت‌های جنگی، موشک‌های نقطه‌زن هوشمند و هدایت شونده ساخت داخل، با استفاده از تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی، با حضور در منطقه عملیاتی و اهداف استراتژیک، حساس و حیاتی نیروهای نارنجی(نیروهای تعبیه شده در نقش دشمن) را در زمین و دریا با موفقیت منهدم کردند.
وی افزود: همچنین جنگنده بمب‌افکن‌های راهبردی سوخو 24 نهاجا با استفاده از اصل غافلگیری و با اجرای عملیات برد بلند، رادارهای زمینی و اهداف حیاتی دشمن را با استفاده از موشک‌های بهینه‌‌سازی شده راداری و لیزری مورد هدف قرار دادند.
امیر رودباری خاطرنشان کرد: عملیات سوخت‌گیری هوایی از‌تانکر سوخت رسان بوئینگ 707 توسط جنگنده‌های اف14 با موفقیت انجام شد و در سناریوی دیگر به منظور اجرای پوشش هوایی رزمایش، عملیات گشت هوایی و دریایی توسط هواپیماهای میراژ اف1، بمب‌افکن اف4 و اف5 با موفقیت انجام شد.
سرلشکر باقری: هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی ایران را ندارد
سرلشکر محمد باقری، رئیس‌ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه برگزاری یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع)، اظهار کرد: خدا را شاکرم که در روزهای ابتدایی مرداد ماه توفیق پیدا کرده و در منطقه انارک حضور یافته و از نزدیک شاهد رزمایش مقتدرانه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودم.
به گزارش فارس، وی ادامه داد: به لطف الهی رزمایش به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کرد و در آن انواع عملیات‌های پهپادی، هواپیماهای با سرنشین جنگنده و همچنین هواپیمای ترابری، پشتیبانی، سوخت‌رسان و آمبولانس هوایی توانستند مأموریت محوله را به خوبی اجرا کنند و انواع تاکتیک‌ها، توسط این هواپیماها تمرین شد.
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با ‌اشاره به مراحل انجام شده از رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش در روز یکشنبه، تصریح کرد: روز و شب یکشنبه همرزمان ما در نیروی هوایی تمرین‌هایی را انجام دادند، علاوه‌بر آن در خلیج ‌فارس، تنگه هرمز، مناطق شمال شرقی، شمال غربی و جای جای کشورمان این رزمایش با موفقیت برگزار و گزارش آن صبح دوشنبه ارائه شد که گویای انجام موفق این رزمایش بود.
وی افزود: خدا را شاکر هستیم که نیروی هوایی ارتش با تکیه بر توانمندی‌های بومی، آموزش‌های کیفی، مهارت‌های عالی که دارد، همچنین با جانفشانی و حرکت‌های جهادی، امنیت بسیار مناسب و قابل قبولی را برای فضای کشور از شمال تا تنگه هرمز و جزایر سه‌گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تأمین کرده است و با این سطح از آمادگی هیچ دشمنی توان نفوذ و تجاوز به حریم هوایی کشور جمهوری اسلامی ایران را ندارد.
سرلشکر باقری با تقدیر از برگزار کنندگان این رزمایش تصریح کرد: جا دارد که از زحمات و تلاش‌های فرمانده مقتدر نیروی هوایی ارتش و یکایک همرزمانم در تمامی رسته‌ها قدردانی کنم که چنین عملیات‌های ارزشمندی را با دقت تمام انجام دادند.بقیه در صفحه ۱۱
 
نیروی هوایی ارتش نسبت به بازآماد بهینه‌‌سازی و نو‌سازی تجهیزات مهم و راهبردی خود به خودکفایی رسیده است
رئیس ‌ستاد کل نیروهای مسلح با ‌اشاره به نقاط قوت نیروی هوایی ارتش، بیان کرد: نیروی هوایی ارتش نسبت به بازآماد، بهینه‌‌سازی و نو‌سازی تجهیزات مهم و راهبردی خود با تکیه بر تعهد و تخصص جوانان و دانشمندان در تعامل با سازمان‌های صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان به خودکفایی رسیده و توانایی امروز نیرو با سال‌ها و دهه‌های گذشته قابل مقایسه نیست.
سرلشکر باقری ابراز امیدواری کرد: توان، آمادگی و هوشیاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دائما ارتقا خواهد یافت و روزهای امیدبخش‌تری را پیش رو خواهد داشت.
فرمانده کل ارتش: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای موجب ناامنی منطقه است
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش با تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که تمام برنامه‌های روزانه و شبانه رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت در حوزه‌های مختلف با دقت و با سرعت عمل خلبانان تیز پرواز و کارکنان فنی متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش با هواپیماهای با سرنشین و پهپادها انجام شد.
وی افزود: پیام این رزمایش، پیام آمادگی و اقتدار برای پاسداری از استقلال، تمامیت ارضی و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی و صیانت قاطع از منافع ملت بزرگ ایران، تقویت و ارتقای همکاری‌های منطقه‌ای و آتش خشم برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران است.
سرلشکر موسوی گفت: به لطف خداوند و همت فرمانده و خلبانان جوان و متبحر نیروی هوایی، مراحل مختلف این رزمایشِ دوره‌ای و سالیانه منطبق با برنامه‌های آموزشی و عملیاتی در حضور داوران و ارزیابان ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) انجام شد.
وی ادامه داد: از مهم‌ترین نتایج رزمایش‌های نیروهای مسلح، ارتقای آمادگی روحی و رزمی، بازداشتن دشمنان از هرگونه تعدی به تمامیت ارضی، منافع ایران و مردم عزیز است.
فرمانده کل ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر اعلام آمریکا برای اعزام تعدادی جنگنده و یک ناو جنگی به منطقه، گفت: آمریکایی‌ها سالیان سال با خیالات واهی در منطقه حضور پیدا کرده و رفته‌اند اما سرانجامِ این منطقه برای کشورهای منطقه و امنیت منطقه نیز فقط با مشارکت کشورهای منطقه پایدار خواهد شد. وی افزود: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای به جز ایجاد ناامنی و خسارت برای مردم و کشورهای منطقه نتیجه‌ای نخواهد داشت.
پایان موفق یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت
امیر خلبان علیرضا رودباری از پایان موفق یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت خبرداد و گفت: از عملکرد خلبانان جوان نیروی هوایی و کارکنان فنی رضایت داشتیم و به اهداف از پیش تعیین شده این رزمایش دست یافتیم.
وی ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در پوشش مناسب و با کیفیت این رزمایش، گفت: پیام این رزمایش امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام دلگرمی و اطمینان برای هموطنان و پیام آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده به دشمنان است.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟