loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیسی در جلسه هیئت دولت : دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار هماهنگ باشند    ۱۴۰۲/۰۲/۲۰   آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز چه

طاهر مهدوی بازدید : 30 پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

.

رئیسی در جلسه هیئت دولت :

دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار هماهنگ باشند

   ۱۴۰۲/۰۲/۲۰

 Magiran | روزنامه کیهان (1402/02/21): رئیسی در جلسه هیئت دولت مطرح کرد: دستگاه  ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار هماهنگ باشند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز چهارشنبه هیئت دولت، با ‌اشاره به لزوم هماهنگی در «قیمت‌گذاری کالاها و خدمات» تاکید کرد: دستگاه‌ها در تعیین تعرفه کالا و خدمات با ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هماهنگ باشند تا در حق تولید‌کننده و همچنین مصرف‌کننده اجحاف نشود. رئیس‌جمهور همچنین با تاکید بر ضرورت «مبارزه با فساد» و مقابله با هرگونه «تبعیض و روابط ناسالم اداری» نظارت و پیشگیری را موثرترین و مهم‌ترین عامل مقابله با مفاسد دانست و تصریح کرد: مقابله با فساد زمانی موثر است که مردم در عمل احساس کنند دولت مردمی به تمام قوانین و ضوابط پایبند بوده و اجازه نمی‌دهد هیچ مدیر یا کارمندی از قدرت و منابعی که در اختیار دارد، سوءاستفاده کند.
آیت‌الله رئیسی«صداقت» را از عناصر مهم حکمرانی دانست و با تاکید بر صادق‌الوعد بودن دولت و لزوم پیگیری به موقع کارها گفت: مردم از دولتمردان انتظار دارند علاوه‌بر صدق نیت، در گفتار و عمل هم صادق باشند و هرجا امکان انجام کاری را نداشتند، صادقانه علل آن را با مردم در میان بگذارند.
رئیس‌جمهور «حمایت از نخبگان» در همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را ضروری دانست و تصریح کرد: حمایت از نخبگان مختص و منحصر به یک دستگاه نیست و همه ارکان دولت و حاکمیت باید در راستای تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و بر اساس نیاز کشور به نخبگان توجه داشته باشند.
پیش‌نویس اصلاحات ساختار بودجه مورد بررسی  قرار گرفت
جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به منظور ادامه بررسی پیش‌نویس اصلاحات ساختار بودجه، عصر دیروز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله رئیسی و با حضور دیگر اعضا برگزار شد. این جلسات به منظور رفع چالش‌های ساختاری حاکم بر بودجه و بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
در این جلسه با تاکید بر ضرورت نگاه ملی و فرابخشی به سند بودجه، ماده یک پیش‌نویس اصلاح ساختار بودجه درخصوص بررسی شیوه بودجه‌ریزی کشور مورد بررسی و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.
اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود
رئیس‌جمهور همچنین سه شنبه شب در دیدار «فائق زیدان» رئیس‌شورای‌عالی قضایی عراق، با ‌اشاره به توضیحات وی درباره پیگیری پرونده ترور سرداران مقاومت گفت:‌ اراده دولت و نظام قضایی عراق در پیگیری پرونده جنایت هولناک آمریکایی‌ها در ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و سپردن آمران،‌ مباشران و عاملان این جنایت به دست عدالت برای ما روشن است.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه اجرای عدالت در پرونده ترور سرداران مبارزه با تروریسم نباید مشمول مرور زمان شود، اظهار داشت: پیگیری این پرونده تا حصول نتیجه نشان خواهد داد که ایران و عراق در اجرای عدالت، در قبال کسانی که به هیچ میثاق و پیمانی پایبند نیستند، هیچ ملاحظه‌ای ندارند.
رئیس‌جمهور با ‌اشاره به تداوم همکاری‌های گسترده تهران-بغداد در حوزه انرژی، بر لزوم پایبندی و تسریع دولت عراق به اجرای تعهداتش تاکید کرد.
«فائق زیدان» رئیس‌شورای‌عالی قضایی عراق نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش روابط و همکاری‌های قضایی با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مصادیق همکاری قضایی دو کشور همسایه و برادر، محاکمه همه افرادی است که در جنایت تروریستی به شهادت رساندن سرداران مبارزه با تروریسم مشارکت داشتند. رئیس‌شورای‌عالی قضایی عراق همچنین گزارشی از اقدامات این کشور برای پرداخت مطالبات ایران در زمینه فروش گاز و برق به عراق ارائه کرد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟