loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران: قوه قضائیه در برخورد و محاکمه عوامل جنایات اخیر قاطعیت لازم را نشان دهد  ۱۴۰۲/۰۲/۱۵ آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌ها

طاهر مهدوی بازدید : 14 شنبه 16 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران:
قوه قضائیه در برخورد و محاکمه عوامل جنایات اخیر قاطعیت لازم را نشان دهد 
۱۴۰۲/۰۲/۱۵

احمد خاتمی: مشکلات اقتصادی از قبل انقلاب شروع شده

آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: باید در تمامی عرصه‌های زندگی محور عملکرد ما دفاع از دین خدا باشد، چراکه به فرموده قرآن اگر مدافعان دین نباشند، دشمنان خداوند حتی نمی‌گذارند که نام خداوند بماند و هر جا که نامی از خدا باشد، با آن مقابله می‌کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران یادآور شد: یادمان نرفته است که آمریکا می‌خواست کشورهای همسایه‌مان را علیه ما متحد کند، اما دیدیم که ورق ۱۸۰ درجه برگشته است و همسایگان ما برای برقراری روابط با ما مسابقه دارند، این همان نصرت الهی است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و همچنین گرامیداشت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به شهادت آیت‌الله سلیمانی ‌اشاره کرد و گفت: صحنه شهادت ایشان را همگی دیدید که چگونه جنایتکار ضارب با آرامش خاطر این شهید بزرگوار را به گلوله بست.
آیت‌الله خاتمی افزود: این شهید عزیز حداقل ۱۴ سال از عمر خود را در سنگر امامت جمعه و سایر عرصه‌ها در خدمت مردم بود و دیدیم که چه تجلیلی در شهرهای مختلف از وی شد و این نشان می‌دهد که روحانیت به پاس خدمتش به مردم، علی‌رغم تمام تخریب‌ها در قلوب تمام مردم جا دارد.
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: روحانیت در سه عرصه خدمات شایان عرضه کرده است؛ در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی؛ گرچه شیاطین نهاد روحانیت را تخریب می‌کنند و می‌بینیم که چگونه در فضای مجازی و بیرون از آن، برخی در تخریب این نهاد خدمتگزار کار می‌کنند، دلیل این تخریب‌ها این است که روحانیت خار در چشم و استخوان در گلوی استکبار بوده است و خواهد بود.
وی افزود: این تخریب‌ها یک هدف عمده را دنبال می‌کند و آن هدف این است که روحانیت از موضع حق خود عقب‌نشینی کند که البته این آرزو را به گور خواهند برد.
آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت شهید «الداغی» در سبزوار‌ اشاره کرد و گفت: شهید حمیدرضا الداغی کسی بود که در برابر افرادی که می‌خواستند به ناموس مردم بی‌حرمتی کنند، ایستاد؛ این غیرت ستودنی است و خداوند این غیرت را در هر کس که باشد دوست دارد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: مردم نیز به خوبی این غیرتمندی را ارج نهادند، چرا که در تاریخ سبزوار بی‌سابقه است که در تشییع یک نفر بیش از ۱۰۰ هزار نفر حضور داشته باشند و همین پدیده، نشان‌دهنده این است که ایران اسلامی غیرت را ارج می‌نهد و غیرتمندان را بزرگ می‌شمارد.
آیت‌الله خاتمی متذکر شد: به رئیس‌قوه‌قضائیه می‌گویم، همان‌گونه که در زمان عفو و رحمت اسلامی با تدبیر شما و البته با تایید مقام معظم رهبری، ۹۰ هزار نفر آزاد شدند، امروز از قوه‌قضائیه انتظار این است که در عرصه مقابله با این جانیان، قاطعیت لازم را طبق مواضع اسلامی نشان دهند تا دیگر جرأت چنین جنایاتی را نداشته باشند و ببینند تیغ این نظام قاطعانه، جنایتکاران آدمکش را هدف قرار داده است.
وی همچنین با‌اشاره به سفر رئیس‌جمهور به سوریه، عنوان کرد: نفسِ سفر رئیس‌جمهور به دمشق، تأیید و تقویت محور مقاومت است، به ویژه اینکه سوریه در خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ نکته دوم اینکه تجلیل فوق‌العاده مردم سوریه از رئیس‌جمهور در حقیقت تجلیل از ملت ایران و نشان‌دهنده پیوند عمیق و ناگسستنی بین دو ملت و تشکر آنها از حمایت‌های ملت ایران در دوران مظلومیت‌ ملت سوریه بود. نکته سوم نیز تعمیق و گسترش روابط ایران و سوریه در تمام ابعاد بود که نشان داد سیاست مقاومت مقام معظم رهبری به بار نشسته است.
جذب دانش‌آموزان ممتاز فرهنگی، هنری و علمی در دانشگاه فرهنگیان
رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه ان‌شاءالله در سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم برگزار خواهیم کرد، گفت: دانش‌آموزان ممتاز فرهنگی، هنری، تربیتی و علمی و آموزشی را در یک فرآیند جداگانه‌ای به دانشگاه فرهنگیان می‌بریم و معتقدیم اگر در دانشگاه فرهنگیان، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم حتما کارمان را بهتر پیش خواهیم برد.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: معلمان، سرمایه‌های اصلی ما هستند ولی سال‌هاست دوره‌های آموزشی حین خدمت خوب برای معلمان نمی‌گذاریم؛ برنامه‌ریزی شده است که ان‌شاءالله از امسال با یک مرکز ملی توانمند‌سازی سرمایه نیروی انسانی آموزش و پرورش، معلمان را ارتقا دهیم و نظامات تشویقی‌مان را به میزان شایستگی‌های معلمان گره بزنیم.
50 هزار مدرسه مربی پرورشی ندارند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که نزدیک به 50 هزار مدرسه، معاون پرورشی ندارند و باید در اولویت کارهایمان به آن توجه کنیم؛ چطور می‌توانیم مدرسه‌ای با 500 دانش‌آموز داشته باشیم اما مربی و معاون پرورشی برای آن نداشته باشیم؟
350 مدرسه را در شهر تهران
با 350 مسجد پیوند می‌زنیم
وی با تأکید بر اینکه امر تربیت یک امر پیچیده و چند وجهی است، گفت: در سند تحول بنیادین، مثلت مدرسه، مسجد و خانواده تضمین‌کننده تربیت اصلی و اصیل است. خوشحالم که به شما اطلاع دهم که با کمک شهردار تهران تفاهم کردیم 350 مدرسه در شهر تهران را با 350 مسجد پیوند بزنیم. ان‌شاءالله از تهران این کار را شروع کنیم و در شهرهای دیگر هم دنبال خواهیم کرد.
صحرایی با بیان اینکه ان‌شاءالله شاهد این باشیم که در مدرسه و آموزش و پرورش تحول جدی ایجاد شود، افزود: ان‌شاءالله نگاشت نهادی، حقوقی، رسانه‌ای و مدرسه‌ای برای سند تحول با سرعت آماده خواهد شد و سند تحول در برنامه هفتم توسعه خواهد نشست.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به موضوع مربی پرورشی ‌اشاره کرد و گفت: واقعا توقع‌مان این است که کمک شود چرا که در تمام مدارس‌مان به مربی پرورشی نیاز داریم. «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ» این آیه باید سرلوحه و شعار آموزش و پرورش باشد. آن‌قدر که روی آموزش ایستادیم، روی پرورش نایستادیم.
چرا باید مدارس و دبیرستان‌های ما
به دالان دانشگاه تبدیل شوند؟
وی اظهار داشت: هنوز هم نمی‌توانیم پاسخ مطالبه رهبر معظم انقلاب را بدهیم که چرا 12 سال، بهترین دوران عمر فرزندان این کشور در اختیار ما هست ولی وقتی می‌خواهد خارج شود، هیچ مهارتی ندارد. چرا باید این‌طور باشد؟ چرا باید مدارس و دبیرستان‌های ما به دالان دانشگاه تبدیل شوند به جای اینکه به دالان بازار و مهارت تبدیل شوند؟
صحرایی بیان داشت: تقویت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در صدر فعالیت‌های ما خواهد بود ولی ما در این موضوع به کمک نیاز داریم؛ امروز در تنگنای شدید معلم و نیروی انسانی هستیم. حجم وسیعی از بازنشستگی در وزارت آموزش و پرورش پیش‌بینی می‌شود و باید همه کمک کنند تا از آن عبور کنیم و درگیر مسائل جزئی نشویم و به اصل مطلب که تعلیم و تربیت است، بپردازیم.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم می‌دانم به عنوان یک معلم، خدا را به خاطر نعمت ولایت شکر کنم که هر وقت رخوت و سستی در کار ما می‌آید، نفس مسیحایی او، همه چیز را زنده می‌کند؛ در این تریبون و از این‌جا، صمیمانه از رهبر معظم انقلاب به خاطر فرمایشات گهربار و حکیمانه الهی‌شان تشکر می‌کنم و به ایشان قول می‌دهم و تعهد می‌کنم که در مقام رئیس‌دانشگاه فرهنگیان فعلا هر چه می‌توانیم در تربیت معلم خوب بکوشیم و در تربیت نسل خوب کوتاهی نکنیم.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:
۵۰۰ هزار دانش‌آموز عضو هلال احمر هستند
حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی‌فقیه در هلال احمر نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: هلال احمر با داشتن سازمان امداد و نجات و داوطلبان در خدمت مردم و نیازمندان است و در رساندن دارو و آب آشامیدنی در مناطق کمتر برخوردار اقدامات جدی انجام می‌دهد که از جمله آن می‌توان به اجرای طرح نذر آب ‌اشاره کرد.
به گزارش ایرنا، وی با‌اشاره به روز ۱۸ اردیبهشت به عنوان روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار داشت: هلال احمر با اهداف بلند انسانی که دارد، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری که منطبق با تعالیم اسلام است، اهدافی را دنبال می‌کند که این اهداف چهارگانه شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان‌ها، حمایت از زندگی و سلامت آن و برقراری صلح و دوستی میان کشورها است.
حجت‌الاسلام معزی بیان داشت: هلال احمر در ایران که یکصدمین سال خود را در سال گذشته پشت سر گذاشته است، تاکنون در هنگام وقوع انواع حادثه طبیعی و غیرطبیعی اقدامات بسیار موثری را انجام داده است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر به زلزله رودبار، بم، ورزقان، کرمانشاه و زلزله اخیر خوی و سیل سه استان‌ لرستان، خوزستان و گلستان‌اشاره کرد و گفت: در تمام این حوادث هلال احمر پرچمدار اول در رسیدگی به مردم آسیب‌دیده در کشور بوده است.
وی بیان داشت: در زلزله خوی ۱۳۰ هزار نفر از مردم را اسکان دادند و معیشت برای آنها در نظر گرفتند و در سیلاب‌ها به هزاران نفر کمک کردند.
حجت‌الاسلام معزی اقدامات امدادرسانی جمعیت هلال احمر را تنها مختص کشور ایران ندانست و گفت: در زلزله ترکیه و سوریه و در گذشته در پاکستان و سومالی نیز خدمات هلال‌احمر چشمگیر بوده است که به عنوان نمونه در زلزله ترکیه از سوی رئیس‌جمهور ترکیه این جمعیت مورد تقدیر قرار گرفت.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر از صلیب سرخ جهانی خواست که در برابر ظلم و استکبار جهانی نسبت به فلسطینیان مقاومت کنند و آنها را فراموش نکنند.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟