loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با مهدی المشاط: ایران مثل گذشته از حقوق مردم یمن حمایت می‌کند     ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه

طاهر مهدوی بازدید : 12 دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 نظرات (0)
.
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با مهدی المشاط:
ایران مثل گذشته از حقوق مردم یمن حمایت می‌کند 
   ۱۴۰۲/۰۲/۰۳

رئیسی در تماس تلفنی «مهدی المشاط»: ایران از حقوق مردم یمن حمایت می‌کندتمجید «مهدی المشاط» از نیروی دریایی یمن

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در پاسخ به تماس تلفنی «مهدی المشاط» رئیس ‌شورای‌عالی سیاسی یمن، با تبریک عید سعید فطر به اعضای این شورا و ملت مقاوم و بزرگ یمن، از آزادی جمعی از اسرای یمنی، که در واقع آزاده هستند و نه اسیر، استقبال کرد و آن را نتیجه مقاومت مردم عزیز این کشور دانست.
رئیس‌جمهور با ابراز خرسندی از نتایج گفت‌وگوهای اخیر درخصوص حل مسائل یمن گفت: نگران وضعیت انسانی در یمن هستیم، اما امیدواریم با تداوم گفت‌وگوهای سیاسی شاهد آزادی کامل اسرا، رفع محاصره مردم و برقراری آتش‌بس دائمی در این کشور باشیم.
رئیسی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مثل گذشته از حقوق مردم عزیز یمن و گفت‌وگو برای تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان حمایت می‌کند و امیدواریم با برقراری صلح و ثبات، شاهد همکاری‌های بیشتر بین دو کشور باشیم.
مهدی المشاط رئیس ‌شورای‌عالی سیاسی یمن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابلاغ سلام اعضای مجلس سیاسی یمن به رهبر معظم انقلاب، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن قدردانی و ابراز امیدواری کرد در سایه همدلی جهان اسلام، خداوند بهترین‌ها را برای امت اسلامی رقم بزند.
به گزارش مهر، مهدی المشاط همچنین با تبریک موفقیت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون در یک‌سال و نیم اخیر، خواستار تداوم نقش‌آفرینی فعال جمهوری اسلامی در حل مسئله یمن شد.
ضوابط بخشودگی محکومان اغتشاشات 1401 ابلاغ شد
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، ضوابط بخشودگی یا تخفیف در محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اداری، انتظامی و صنفی مرتکبان اعمال خلاف قانون در اغتشاشات سال گذشته را ابلاغ کرد.
متعاقب عفو تعداد زیادی از محکومان و متهمان اغتشاشات سال گذشته با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه فجر، رئیس‌جمهور و رئیس ‌شورای عالی امنیت ملی به دبیرخانه این شورا مأموریت داد که با تعیین چارچوب‌های مشخص، زمینه بخشودگی و یا اعمال تخفیف در قبال کسانی که در حوادث سال گذشته دچار تخلفات اداری و انضباطی شده‌اند و اکنون از اقدامات خود ابراز ندامت دارند و حاضر هستند به موازین قانونی متعهد شوند را فراهم کند.
پس از بررسی ابعاد گوناگون این موضوع و اخذ نظر دستگاه‌های مختلف در جلسات متعدد، ضوابط بخشودگی،‌ تدوین شد و به تأیید شورای‌عالی امنیت ملی رسید و در نهایت رئیس‌جمهور روز پنجشنبه این ضوابط را به دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.
به موجب این ابلاغیه، آن دسته از دانشگاهیان، معلمان، هنرمندان، فعالان اجتماعی و ایرانیان مقیم خارج از کشور که در حوادث پاییز سال گذشته مرتکب تخلفات اداری یا اقدامات خلاف قانون شده‌اند،‌ با لحاظ شرایطی، مشمول تداوم عنایت رهبری معظم انقلاب اسلامی در تعلیق، تخفیف و بخشودگی برخی از محدودیت‌ها و تنبیهات قانونی می‌شوند. موارد استثنا از بخشودگی نیز در این ابلاغیه مشخص شده است.
به گزارش فارس، پیش از این رئیس‌جمهور در مصاحبه‌ای در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن با‌اشاره به رویکرد حکیمانه و پدرانه رهبر انقلاب اسلامی در عفو محکومان و متهمان اغتشاشات، از برنامه دولت برای امتداد این رویکرد به حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و اعمال تخفیف‌هایی برای مرتکبان اعمال خلاف قانون در این بخش‌ها و همچنین ایرانیان خارج از کشور خبر داده بود.
تماس تلفنی السودانی با آیت‌الله رئیسی
«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه 2 اردیبهشت در تماسی تلفنی، ضمن تبریک عید سعید فطر به رئیس‌جمهور کشورمان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و مردم ایران، بر ضرورت تلاش برای ارتقای هر چه بیشتر سطح روابط دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود و نزدیکی‌ها و ‌اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو ملت تاکید کرد.
رئیس‌جمهور نیز در این مکالمه تلفنی ضمن تبریک متقابل عید سعید فطر به نخست‌وزیر، اعضای دولت و ملت عراق گفت: اجرای کامل توافقات تهران و بغداد روابط و همکاری‌های دو کشور را به سطحی جدید ارتقا می‌دهد.
شرکت‌های دانش‌بنیان را به شبکه نیازهای کشور متصل می‌کنیم
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی،‌ فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در مورد نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در خنثی‌‌سازی تحریم‌ها گفت: تقریبا هیچ تجهیزاتی وجود ندارد که کشور در تامین آن دچار مشکل باشد و شرکت‌ دانش‌بنیانی که بتواند آن را تامین کند پیدا نکنیم. ولی باید بتوانیم میان کسانی که در این زمینه دچار مشکل شده‌اند با شرکت‌های دانش‌بنیان اتصال ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: سال گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است البته سامانه‌های به‌هم‌رسانی در معاونت علمی وجود دارد و کارگزاران به‌هم‌رسانی این کار را انجام می‌دهند.
به گزارش فارس، معاون علمی رئیس‌جمهور در مورد سامانه به‌هم‌رسانی تصریح کرد: در معاونت علمی از کارگزاران بهم‌رسانی بهره می‌بریم؛ آنها در استان‌ها مستقر هستند، نیازها را شناسایی می‌کنند و با توجه به اینکه شبکه دانش‌بنیان‌ها را می‌شناسند، شرکت‌های دانش‌بنیان را به شبکه نیازهای کشور متصل می‌کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟