loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

در روز جهانی قدس، جهان یکپارچه مرگ بر اسرائیل شد      ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ راهپيمايي روز جهانی قدس در ده‌ها کشور دنیا از جمله یمن، عراق، سوریه، لبنان، بنگلادش، عربستان، پاکستان

طاهر مهدوی بازدید : 16 شنبه 26 فروردین 1402 نظرات (0)

در روز جهانی قدس، جهان یکپارچه مرگ بر اسرائیل شد 

    ۱۴۰۲/۰۱/۲۵

بیانیه پایانی راهپیمایی میلیونی مردم یمن در روز جهانی قدس - ایسناراهپیمایی روز جهانی قدس در عراق | خبرگزاری تقریب (TNA)راهپیمایی روز جهانی قدس در سوریه - ایسناروز جهانی قدس از سوی حزب الله در شهر صیدای لبنان برگزار شد + تصاویر -  خبرگزاری حوزه
راهپيمايي روز جهانی قدس در ده‌ها کشور دنیا از جمله یمن، عراق، سوریه، لبنان، بنگلادش، عربستان، پاکستان و بحرین به صورت گسترده‌ای برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی‌ها با شعار «مرگ بر اسرائيل» بار دیگر حمايت خود را از آرمان قدس و مسجدالاقصی اعلام كردند.
با شدت گرفتن تنش‌ها و خشونت‌ها در كرانه باختري و ساير مناطق فلسطين‌اشغالي طي چند هفته گذشته، امسال برگزاري مراسم روز قدس پررنگ‌تر به نظر مي‌رسيد و همزمان با برگزاري مراسم روزجهاني قدس در ايران، در ديگر كشورهاي جهان نيز هزاران نفر براي حمايت از آرمان قدس و مردم فلسطين به خيابان‌ها آمدند. اداره اوقاف فلسطين اعلام كرد كه در آخرین نماز جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی، بيش از 250 هزار نفر حضور يافتند و اين در حالي بود كه نظاميان صهيونيست در محوطه‌ها و كوچه‌ها و راه‌هاي منتهي به مسجدالاقصي با استقرار گشت‌هاي نظامي و بازرسي اقدام به ايجاد محدوديت براي حضور فلسطيني‌ها در مسجدالاقصي كرده بودند. براساس گزارش مركز اطلاع رساني
فلسطين، نمازگزاران فلسطینی پس از اقامه نماز جمعه در مسجدالاقصی، هم قسم شدند که از این مسجد مبارک در برابر‌اشغالگران صهیونیست دفاع کنند. همزمان تظاهرات گسترده در شهر غزه به مناسبت روز جهانی قدس برگزار شد و خيابان‌هاي غزه از جمعيت تظاهرات كنندگان فلسطيني پر شد. همچنين تجمع معترضین اسرائیلی در نقاط مختلف فلسطین‌اشغالی همزمان با روز جهانی قدس برگزار گرديد. علاوه‌بر فلسطين، راهپيمايي روز جهانی قدس در ده‌ها کشور دنیا از جمله یمن، عراق، سوریه، لبنان، بنگلادش، پاکستان و بحرین نيز به صورت گسترده‌ای برگزار شد و شرکت کنندگان در این راهپیمایی‌ها بار دیگر با قدس و مسجدالاقصی تجدید بیعت کرده و حمایت کامل خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.
نگراني صهيونيست‌ها از روز قدس
رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس، تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشت و نظاميان به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. شبکه عبری زبان کان اعلام کرد تل‌آويو حریم هوایی خود را در مرزهای شمالی و جنوبی با لبنان، سوریه و غزه تا مسافت 6 کیلومتر بست. این شبکه ‌اشاره کرد که بسته شدن حریم هوایی اراضی‌اشغالی از ترس تشدید اوضاع امنیتی و احتمال حمله راکتی به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس انجام گرفت. روزنامه عبری زبان «اسرائیل الیوم» نيز اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی در روز قدس حدود 2300 نفر از نیروهای خود را در اطراف مسجد الاقصي مستقر کرد. اين در حالي است كه  «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به‌مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: « تا زمان آزاد‌سازی سرزمین خود و پاک کردن قدس از لوث وجود ‌اشغالگران صهیونیست، به مبارزه ادامه می‌دهیم.»
راهپيمايي رو‌به‌روي سفارت آمريكا در مالزي
در خارج از مرزهاي فلسطين نيز، روز قدس با شكوه برگزار شد. در مالزي، هزاران حامي فلسطين در روز قدس مقابل مسجد «تابونگ حاجی» تجمع کردند و سپس اقدام به برگزاري راهپيمايي اعتراضي به سمت سفارت آمریکا در کوالالامپور کردند. وب سايت «ماليزيا كيني» گزارش داده است كه این راهپیمایی در اعتراض به درگیری نیروهای امنیتی صهيونيست با نمازگزاران فلسطینی در داخل مسجد مقدس‌الاقصی در بیت المقدس برگزار شد و امسال پلاكاردهاي آزادي قدس بيش از گذشته ديده مي‌شد.
روز قدس باشكوه در كشمير
خبرگزاري «فري پرس كشمير» نيز گزارش داد كه راهپيمايي اعتراضي روز قدس در مرکز کشمیر برای ابراز همبستگی با فلسطینیان برگزار شد. اين خبرگزاري گزارش داده است كه هزاران نفر پس از اقامه نماز جمعه اعتراضی گسترده‌ای را در بودگام واقع در مرکز کشمیر برگزار کردند و سپس هزاران نفر دیگر به جمعيت معترضان پیوستند. نكته جالب در اين راهپيمايي آن بود كه هم شیعيان و هم اهل سنت در كنار هم دیده می‌شدند. همچنين بزرگ‌ترین تجمع در شهر ماگام منطقه بودگام كشمير برگزار شد که هزاران زن معترض نيز در آن شرکت داشتند. گروهی از زنان معترض گفتند: «روز قدس نه تنها روز فلسطین است، بلکه روز هر مظلومی است.» منابع محلی به خبرگزاری «کشمیرنیوزتراست» گفتند که این تجمع توسط سازمان «تنظیم المکاتب» و «انجمن شیعیان جامو کشمیر» سازماندهی شده بود. معترضان كشميري بنرها و پلاکاردهایی حمل می‌کردند که روی آنها نوشته شده بود: «فلسطین به دست‌های بیشتری برای کمک نیاز دارد- برای آنها دعا کنیم- برای بچه‌های غزه- مرگ بر اسرائیل و آمریکا» یکی از سخنرانان روز قدس در كشمير گفت: «ما این روز را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین جشن می‌گیریم و از ملت‌های مسلمان مي‌خواهيم كه از اختلافات دوری کنند و برای آزادی فلسطین گام بردارند. روز قدس نماد رشادت، مقاومت، انقلاب و صدای ملت‌های ستمدیده جهان است.» در پاكستان نيز مراسم روز قدس در شهرهاي مختلف اين كشور برگزار شد. از جمله در شهرهاي پنجاب راهپيمايي روز قدس با شكوه بيشتر برگزار شد. در شهر چینیوت پنجاب، راهپیمایی روز قدس برای ابراز همبستگی با فلسطین از جاده مسجد صاحب الزمان تا ختمای نابوت چوک به رهبری رئیس‌جامعه اسلامي «راجویا سادات مولانا عمران نواز» و دیگر علمای شیعه برگزار شد. در شهر دمشق، پايتخت سوريه نيز راهپيمايي روز قدس با مشارکت گسترده مردمی برگزار شد. اين راهپيمايي همچنين در اردوگاه یرموک دمشق برگزار شد. خبرگزاري دولتي سوريه، سانا گزارش داده است كه راهپيمايي روز قدس در سوريه توسط کمیته دائمی روز جهانی قدس برگزار شد و با سخنرانی و حضور شخصیت‌های دولتي سوریه، رهبران احزاب، جناح‌ها، نیروهای فلسطینی، روحانیون و تعدادی از ديپلمات‌هاي خارجي حاضر در دمشق برگزار شد. همچنين در لبنان نيز سازمان حزب‌الله روز جهانی قدس را در منطقه صیدا در جنوب لبنان گرامی داشت و در ديگر مناطق نيز اين راهپيمايي جهاني پس از نمازجمعه برگزار گرديد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟