loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی دو مستشار نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند   ۱۴۰۲/۰۱/۱۳ روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از شهادت پاسدا

طاهر مهدوی بازدید : 19 دوشنبه 14 فروردین 1402 نظرات (0)
.
در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی
دو مستشار نظامی ایران در سوریه به شهادت رسیدند  
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

جزییات مراسم تشییع پیکر شهید «میلاد حیدری» در قرچک | خبرگزاری فارسشهادت «مقداد مهقانی» پاسدار مدافع حرم در سوریه/زمان برگزاری آیین‌های وداع،  تشییع

روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از شهادت پاسداران سرافراز اسلام، مقداد مهقانی جعفرآبادی و میلاد حیدری در پی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر داد. 
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار رشید اسلام سروان مقداد مهقانی جعفر آبادی که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق مجروح شده بود‌، خبر داد.
سروان مقداد مهقانی جعفرآبادی همرزم شهید والامقام میلاد حیدری بود که ایشان نیز در حمله رژیم صهیونیستی در سحرگاه جمعه 11 فروردین مصادف با نهم ماه مبارک رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای که برای شهادت این دو پاسدار رشید اسلام منتشر کرده است، بر پاسخ قاطع به جنایت‌های رژيم جعلی صهیونیستی تاکید کرده است.
حمله پهپادی به پایگاه‌های غیرقانونی نظامیان آمریکا در سوریه 
منابع آمریکایی روز پنجشنبه 3 فروردین گزارش دادند در پی حمله یک پهپاد انتحاری به یک تأسیسات ائتلاف آمریکا در شمال شرق سوریه یک پیمانکار آمریکایی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند. پس از این حمله پنتاگون مدعی شد تحلیل‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد این پهپاد ساخت ایران بوده است. همچنین به گزارش منابع خبری شامگاه جمعه 4 فروردین حملات دیگری به دو پایگاه غیرقانونی نظامیان تروریست آمریکایی در سوریه انجام گرفت. در این حملات راکتی که به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر و همچنین پایگاه کونیکو صورت گرفت، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شد و به گزارش منابع محلی چندین نفر نیز زخمی شدند. 
 به گزارش رسانه‌های آمریکایی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پس از حمله پهپادی مذکور، مجوز حمله به تاسیساتی در شرق سوریه که گفته می‌شود مورد استفاده نیروهای مقاومت است را صادر کرد.
بایدن: به دنبال درگیری با ایران نیستیم
رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه 5 فروردین در اظهارنظری درباره درگیری‌های اخیر در سوریه تأکید کرد دنبال درگیری با ایران نیست.
 وی اظهار داشت که روز گذشته حمله‌ای به نیروهای آمریکا در سوریه انجام شده و او دستور داده سریعا به آن پاسخ داده شود.  جو بایدن همچنین تصریح کرد: « دنبال درگیری با ایران نیستیم اما آماده‌ایم برای محافظت از نیروهایمان به زور متوسل شویم.»
قانونگذار ارشد آمریکایی: بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است
یک قانونگذار ارشد آمریکایی در بیانیه‌ای درخصوص حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه ضمن متهم کردن ایران به نقش داشتن در این حمله گفت که بازدارندگی آمریکا علیه ایران از بین رفته است
مایکل مک‌کاول، رئیس‌کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «من به شدت حمله پهپادی به آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و با کسانی که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند ابراز همدردی می‌کنم.»
وی افزود:«بازدارندگی ما علیه ایران از بین رفته است، آن هم در شرایطی که ایران تنها چند ماه با دسترسی به سلاح هسته‌ای فاصله دارد. لازم است بازدارندگی‌مان علیه ایران را احیا کنیم یا منتظر تبعات ویرانگر بیشتری باشیم.»
مارک میلی: ایران به دنبال اخراج آمریکا از عراق و سوریه است
مارک میلی رئیس ‌ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز روز چهارشنبه 9 فروردین در اظهاراتی بیان کرد ارتش آمریکا در صورت درگیری همزمان با روسیه و چین یا با یک قدرت بزرگ با سختی‌هایی مواجه خواهد شد 
 وی در ادامه سخنانش گفت:«ارزیابی اطلاعاتی ما این است که هدف ایران اخراج آمریکا از عراق و سوریه بوده تا به قدرت مسلط در منطقه تبدیل شود.» به گزارش فارس، مارک میلی پیش از این نیز در سخنانی مدعی شده بود: «ایران گام‌هایی برای توسعه توانایی‌های خود برای تولید سلاح هسته‌ای برداشته است و منطقه را به عدم ثبات تهدید می‌کند.» گفتنی است اظهارات مکرر مقامات آمریکایی درخصوص دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی است که ایالات متحده آمریکا تنها کشوری است که از سلاح اتمی علیه مردم غیرنظامی استفاده کرده است و هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین زرادخانه‌های هسته‌ای جهان را در اختیار دارد.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟