loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. قالیباف:‌  تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات ایران و روسیه اتخاذ شده است  ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی، درباره سفر اخیر رئیس‌دومای روسیه ب

طاهر مهدوی بازدید : 14 پنجشنبه 06 بهمن 1401 نظرات (0)

.

قالیباف:‌ 

تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات ایران و روسیه اتخاذ شده است 

۱۴۰۱/۱۱/۰۵

قالیباف:‌ تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات ایران و روسیه اتخاذ شده است

محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی، درباره سفر اخیر رئیس‌دومای روسیه به تهران در حساب کاربری خود در فضای مجازی، نوشت: در روزهای گذشته مجلس شورای اسلامی با هدف برگزاری سومین نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی، میزبان آقای ویاچسلاو والودین رئیس ‌دومای روسیه و هیئت همراه بود.
پارلمان‌های دو کشور در تلاشند با برگزاری نشست‌های عملیاتی مستمر و با تسهیل‌گری از بُعد تدوین قوانین و نظارت برای حرکت بهتر دولت‌ها و برای کمک به بهبود کیفیت زندگی مردم اقدام کنند.
در مذاکرات دوجانبه اخیر، با تمرکز بر مسائل اصلی توسعه همکاری‌های دو کشور، هیئت‌های ایرانی و روسی پیشنهادات اجرایی و عملیاتی خود را برای افزایش همکاری‌های فیمابین مطرح کردند و تصمیماتی برای تسریع در اجرای توافقات دو طرف اتخاذ شد.
از اولویت‌های مهم مورد بحث در نشست کمیسیون عالی مشترک پارلمانی ایران و روسیه در حوزه نفت و گاز، مذاکره پیرامون سرمایه‌گذاری‌ها برای عملیات مبادله‌ای با رویکرد قطب گازی بود.
از دیگر موضوعات، موضوع راه ارتباطی شمال - جنوب بود که نه تنها فدراسیون روسیه بلکه همه کشورهای اوراسیا و آسیای میانه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند که با اولویت اتصال آستارا به رشت و توسعه آن تا بنادر از جمله بندرعباس و با سرمایه‌گذاری مشترک هر دو کشور به نتیجه خواهد رسید.
علاوه‌بر گفت‌وگو پیرامون تجارت غلات و استفاده از فناوری‌های جدید، در موضوعات حمل‌ونقل نیز بحث‌های مهمی صورت گرفت.
موضوع دیگر مورد بحث که در رأس همه مباحث قرار دارد همکاری‌های پولی و بانکی بین دو کشور است تا بتوانیم در تبادل بین روبل و ریال و همچنین مسائل ارتباطی بین دو بانک مرکزی، اقداماتی انجام دهیم.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟