loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. آیت‌الله لطف‌الله دژکام خطيب جمعه شيراز: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطب

طاهر مهدوی بازدید : 9 دوشنبه 03 بهمن 1401 نظرات (0)
.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام خطيب جمعه شيراز:
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد
۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر مسئله حاکمیت خدا در مباحث توحیدی گفت: عموم انبیا برسر حاکمیت فرمان خداوند در جامعه بشری با دشمنان خداوند دعوا داشته‌اند و امروز هم این دعوا ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حاکمیت الهی در زمان غیبت از طریق فقیه جامع الشرایط در جامعه ثابت می‌شود و مجتهد نیابت از امام زمان (عج) دارد، افزود: امام زمان (عج) از جانب خدا حاکم است و در زمان غیبت آن بزرگوار فقیه و مجتهد به نیابت از ایشان حکومت می‌کند. اگر کسی در بحث توحید در حاکمیت متزلزل شد و مستکبرین مجال را برای حکومت الهی تنگ کردند باید فردای قیامت پاسخگو باشد.
امام‌ جمعه شیراز در ادامه با اشاره به آغاز ماه رجب و ویژگی‌های این ماه عنوان کرد: یکی از اعمال این ماه اعتکاف است که چندسالی از انجام این عمل محروم بودیم اما امسال که بیماری کرونا کنترل شده شرایط برای برگزاری اعتکاف فراهم است و امیدواریم که همه خیرین گرانقدر برای برگزاری اعتکاف کمک کنند. دژکام با بیان اینکه مومن نباید از مسائلی که اطراف خود می‌بیند و می‌شنود، غافل باشد؛ افزود: یکی از مسائل مهمی که همیشه مومنین باید توجه داشته باشند موضوع جهان اسلام؛ به ویژه غرب آسیا است که ما در آن قرار داریم و کانون تحولات جهان اسلام نیز همین منطقه است.
خطيب امام جمعه شیراز تاکید کرد: ما باید حواسمان باشد که در این‌جا چه می‌گذرد؛ در هفته‌های گذشته برخی سران کشورهای غیر اسلامی آمدند در منطقه حرف‌هایی زدند و شعارهایی به نفع یک جریان خاص دادند که مسلما در بین مسلمانان جایی ندارد و اینها قدرت‌های دست نشانده آمریکا و اروپا هستند.
وی افزود: اینها چند شعار می‌دهند و خیال می‌کنند مسئله درست می‌شود. بعد در این میان اسرائیل دوباره حرف‌های نامربوط زد و برای ایران هم خط و نشان می‌کشند. این مسائل را باید توجه داشته باشیم. آمریکا تلاش کرد تا کشورهای اسلامی رابطه با اسرائیل را عادی کنند و برخی هم به صورت علنی این کار را کردند. اما آیا مردم این کشورها قبول دارند؟ مسلما قبول ندارند.
امام جمعه شيراز با بیان اینکه مطابق نظرسنجی موسسات آمریکایی بیش از ۸۰ تا بیش از ۹۰ درصد مردم اینها مخالف با این عادی‌‌سازی بودند گفت: اینها با چهار نفر دست‌نشانده خیال می‌کنند می‌توانند منطقه را تغییر بدهند اما مردم از این دولت‌هایی که با اسرائیل عادی ‌سازی روابط کرده‌اند متنفرند و دل‌های آنها نیز با شماست که مرگ بر اسرائیل می‌گویید.
دژکام گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ریشه در قلوب مسلمانان عالم دارد و اینکه شما بخواهید برچسب به سپاهی بزنید که کارش دفاع از اسلام است و کارش پیشبرد اهداف دین است مسلما نتیجه‌ای جز کوچک شدن خودتان در چشم مسلمانان نخواهد داشت.
امام جمعه شیراز خطاب به این افراد با بیان اینکه شما با مشت‌های پولادین امت اسلامی مواجه هستید، گفت: ما به شما نصیحت می‌کنیم که خودتان را بیش از این کوچک نکنید. امت اسلامی حق خودش را مسلما استیفاء خواهد کرد اما شما خیلی اشتباه می‌کنید که خیال می‌کنید با این برچسب زدن‌ها به یک نیروی مقدس نظامی که در بین همه کشورهای اسلامی مورد احترام است به نتیجه می‌رسید. دژکام با بیان اینکه یکی از فرماندهان سپاه شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، عنوان کرد: قطعا هر حرکتی که اسرائیل علیه جمهوری اسلامی بخواهد بکند مسلما تعجیل در نابودی خودشان است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟