loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. متفکر بحرینی: عبدالحمید از تفکرات همه علما و فقهای جهان اسلام منحرف شده است    ۱۴۰۱/۱۰/۲۴   دکتر «راشد الراشد» متفکر اسلامی و رهبر معارضان بحرینی در گفت‌وگ

طاهر مهدوی بازدید : 17 یکشنبه 25 دی 1401 نظرات (0)

.

متفکر بحرینی:

عبدالحمید از تفکرات همه علما و فقهای جهان اسلام منحرف شده است

   ۱۴۰۱/۱۰/۲۴

اختصاصی| متفکر بحرینی: عبدالحمید از تفکرات همه علما و فقهای جهان اسلام  منحرف شده است | خبرگزاری فارس

 
دکتر «راشد الراشد» متفکر اسلامی و رهبر معارضان بحرینی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره درآمدی بر فرقه بهائیت و مهم‌ترین عقاید ردشده آن توسط اسلام، به تحلیل مواضع «مولوی عبدالحمید» امام جماعت مسجد مکی در زاهدان پرداخت و آنها را اظهاراتی در خدمت صهیونیسم جهانی توصیف کرد؛ اظهاراتی که نشان‌دهنده انحراف او از تفکرات همه علما و فقهای جهان اسلام است.
الراشد در واکنش به این‌که «مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی در زاهدان ایران اظهارات متناقضی درباره بهائیت داشت و گفت که بهایی‌ها مرتد نیستند» اظهار داشت: کاملاً واضح است که موضع اصلی و مورد اجماع مذاهب مسلمین نسبت به بهائیت همین ارتداد است و بهائیان در زمره کفار به حساب می‌آیند؛ زیرا آنان به دین مبین اسلام و جاودانگی شریعت حضرت محمد صلوات‌الله‌علیه و آله کافر بودند. آنان قائل به نبوت بهاء هستند، از نظر دین اسلام حتی بعضی از آنها که قبلاً از دین اسلام پیروی می‌کردند و سپس به بهائیت گرویدند، مرتد هستند. و مانند او هر که بر صحت دو دین شهادت و گواهی دهد و بااین‌حال بهائیت را بپذیرد او نیز مرتد است و مراتب ارتداد نیز بر او صادق می‌شود.
وی افزود: جای تأسف است که با شعارهایی چون «نظر و عقیده دیگر» یا آزادی عقیده، خطرناک‌ترین موضوع مربوط به تمامیت اسلام به‌عنوان یک عقیده، پیام و روش مطرح می‌شود. درواقع این شعارها، تنها انتخاب عنوان و نام‌گذاری برای موضوعات بی‌نشان است؛ بنابراین «کفر و ارتداد» را با نام «آزادی عقیده» بیان می‌کنند. این افراد به گوش و عقل مردم توهین می‌کنند و همه را نادان فرض می‌کنند؛ احکام اسلام و تشریع آن را صرفاً به‌عنوان نظر و دیدگاهی بیان می‌کنند که همه اسلام را به‌عنوان یک دین و عقیده در معرض بحث‌وجدل و چالش و پاسخ قرار می‌دهد.
رهبر معارضان بحرینی اظهار داشت: بنابراین موضع‌گیری درباره بهائیت و دیگر فرقه‌هایی که در دین بدعت ایجاد می‌کنند بدون آنچه وحی ثقه بر قلب پیامبر اعظم ما نازل شده است، عبثی خطرناک در دین خداوند متعال است که باید به‌طورجدی و قاطعانه با آن مقابله کرد؛ چراکه هدف از این اظهارات و مواضع، فرصت دادن به کسانی است که در کمین دین و تمام ارزش‌ها و اصول اسلامی نشسته‌اند. او در بخش دیگری از این گفت‌وگو، اظهار داشت: «بهائیت» از فرقه‌هایی است که همه می‌دانند اولین فرض حامیانش این است که از آن با هدف ایجاد شبهه و آشفتگی در صفوف امت اسلامی استفاده شود. مشخص است که جنبش بین‌المللی صهیونیسم از این فرصت‌ها استفاده می‌کند؛ این جنبش یا با ایجاد چنین فرصت‌هایی و یا با بهره‌گیری از وجود آنها و با هرگونه حمایتی که ممکن است تحت لوای آزادی عقیده و عنوان آزادی مذهب سعی در سوءاستفاده دارد. بنابراین جای تعجب نیست که فرقه بهائیت برخلاف واقعیت کل امت اسلامی از صهیونیست‌ها حمایت کند و چهره حمایتی خود از آنها را در این زمینه آشکار کند.
الراشد در پاسخ به اینکه «موضع الازهر در قبال این اظهارات آقای مولوی عبدالحمید چیست؟» گفت: موضع همه فقها و علمای مسلمان اعم از سُنی و شیعه در قبال همه فرقه‌های گمراه و انحرافی ازجمله مدعیان نبوت بعد از پیامبر صلی‌الله علیه و آله و سلم روشن و قاطع است؛ به‌گونه‌ای که نمی‌توان تردیدی در آن راه داد. با این دیدگاه که این‌گونه فرقه‌ها، فرقه‌های کافر و دشمن دین واقعی اسلام هستند و همگی خواهان مبارزه با بهائیت و جلوگیری از گسترش آن به‌عنوان فرقه‌ای برای دعوت به کفر، تحریف دین آسمانی و نابودی اسلام، با تمام ابزارهای موجود و مشروع بودند.
وی ادامه داد: الازهر نیز مواضع روشن و قاطع خود در قبال «بهائیت» را به‌عنوان گروهی خارج از دین اسلام اعلام داشته است. این موضع سال‌ها از سوی الازهر بیان شده و با توجه به برخی مواضع غیرعادی مانند موضع عبدالحمید که اخیراً مطرح شده، یک موضع اضطراری و جدید نیست؛ فردی که از بستر کلی و مواضع همه علما و فقهای امت اسلامی منحرف شد. به دلیل اهمیتی که در این‌جا وجود دارد، برخی از فتاوای شیوخ و علمای الازهر درباره بهائیت را برمی‌شماریم تا تصویر روشن شود و امکان جعل آگاهی و مصادره بصیرت امت وجود نداشته باشد.
متفکر بحرینی گفت: نباید در این‌جا از ذکر این نکته غافل شد که چنین صداهایی در جهان اسلام ما ناهماهنگی ایجاد می‌کند؛ صداهایی که برای ادغام چنین دعوت‌هایی که مواضع همه علما و فقهای امت اسلامی حول آنها متحد شده است، به گوش می‌رسند. ما نمی‌توانیم این مواضع را بی‌گناهی یا لغزش یا خطای ناخواسته افراد فرض کنیم؛ آنها مصداق استثمار و سرمایه‌گذاری بد محافل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی روی برخی شرایط امت اسلامی که در حال مبارزه با تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها هستند.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟