loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد    ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان که دیروز شنبه برای دیدار و رایزنی با مقامات سوریه وارد دمشق شده بود، با بشار اسد، رئیس&z

طاهر مهدوی بازدید : 15 یکشنبه 25 دی 1401 نظرات (0)

.

امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد

   ۱۴۰۱/۱۰/۲۴

امیرعبداللهیان با بشار اسد دیدار کرد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان |  Mehr News Agency
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان که دیروز شنبه برای دیدار و رایزنی با مقامات سوریه وارد دمشق شده بود، با بشار اسد، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه، سبحانی سفیر ایران در دمشق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه حضور
داشتند.
امیرعبداللهیان همچنین روز شنبه با «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک و هماهنگی میان دو کشور در همه زمینه‌ها را مورد رایزنی قرار داد.
وزیر خارجه کشورمان پیش‌تر تلفنی با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه گفت‌وگو کرد و در جریان این گفت‌وگوی تلفنی، دو طرف بر توسعه مستمر در روابط دوجانبه تأکید کردند. امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو بر اهمیت ادامه هماهنگی و رایزنی میان دو کشور در موضوعات و پرونده‌های مختلف تأکید کرد.
رئیس‌دستگاه دیپلماسی پیش‌ازاین درباره سفرش به دمشق گفته بود: در این سفر با آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه درباره آخرین تحولات منطقه و گفت‌وگوهای دوجانبه به رایزنی خواهیم پرداخت و علاوه‌بر آن با وزیر خارجه سوریه و مشاور امنیت ملی این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد. این پنجمین سفر امیرعبداللهیان به سوریه است. وی شهریورماه و همچنین مهرماه سال 1400 به سوریه سفر کرد. سومین سفر امیرعبداللهیان به دمشق فروردین سال جاری و پس از سفرش به بیروت انجام شد. وی برای بار چهارم 11 تیرماه سال جاری به دمشق سفر کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟