loading...

تـــو لَـــــی ( دوست شــنـاســی )

. اسلامی: یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولیدشده سازمان انرژی اتمی استفاده کنند    ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم

طاهر مهدوی بازدید : 18 دوشنبه 05 دی 1401 نظرات (0)

.

اسلامی: یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولیدشده

سازمان انرژی اتمی استفاده کنند 

  ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

تبدیل به قطب تولید دارو‌هایی بر مبنای دوتره خواهیم شد

محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم بهره‌برداری از مرکز گمانایاف که با حضور عین‌اللهی وزیر بهداشت در مجتمع بیمارستانی یاس طی اظهاراتی عنوان کرد: در سازمان انرژی اتمی سعی کرده‌ایم در پیشرفت علوم و فنون هسته‌ای به‌صورت شتاب‌دهنده حرکت کنیم و با اقدامات راهبردی به نتایج مهم دست یابیم.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی، وی با بیان اینکه ایرانی‌ها همواره مولد علم بوده‌اند و در زمینه علوم و دانش پیشرو و پیشتاز هستند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سعی کردند که پیشتازی ایرانیان در زمینه علوم و دانش را تحت تاثیر قرار دهند و خودباختگی را جایگزین آن کنند و با از بین بردن باورها، زمینه‌ای فراهم سازند تا احساس کنیم که باید پیرو باشیم.
اسلامی افزود: به لطف انقلاب اسلامی این باور دوباره در میان آحاد جامعه زنده شد که از سلطه‌پذیری فاصله بگیریم و اکنون تمام دعواها و جنجال‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران به همین دلیل است. ما خود را باور کرده‌ایم و براساس اهداف ملی حرکت می‌کنیم، سازمان انرژی اتمی ایران افتخار دارد که تاثیرگذار بوده و توانایی قابلیت‌‌سازی را در اختیار دارد و در راه پیشرفت کشور و اقدامات نتیجه‌بخش حرکت می‌کند.
وی ادامه داد: اکنون شرایطی فراهم کرده‌ایم که یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولید شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران استفاده کنند. تنها یک شرکت در زمینه تولید رادیودارو وجود دارد که آن را تحریم‌ کرده‌اند که اگر این فناوری را در اختیار نداشتیم برای درمان بیماران با مشکلات فراوان مواجه می‌شدیم؛ خوشبختانه اکنون قابلیت تولید رادیوداروها، سامانه‌های پرتودهی و... را داریم.
معاون رئیس‌جمهور گفت: تا پیش از دستیابی به چنین قابلیت‌هایی در حوزه پزشکی بخشی از بیماران ناچار بودند برای درمان به خارج از کشور سفر کنند، اما اکنون توانسته‌ایم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم. در سازمان انرژی اتمی سعی کرده‌ایم در زمینه پیشرفت علوم و فنون هسته‌ای به‌صورت شتاب‌دهنده حرکت کنیم و با اقدامات راهبردی به نتایج مهم دست یابیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: در آینده‌ای نه‌چندان دور تبدیل به قطب تولید داروهایی بر مبنای دوتره خواهیم شد که این داروها جایگزین بسیار مناسبی برای داروهای شیمیایی محسوب می‌شود و نسبت به آنها کمترین عوارض را داراست.
وی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران در فرآیند قابلیت‌‌سازی برای بخش پزشکی کشور، تمرکز خود را بر روی تولید رادیو داروهای تشخیصی گذاشته و در مسیر تولید داروهای ویژه تشخیص‌های دقیق‌تر حرکت می‌کنیم و توجه ویژه‌ای به بخش درمانی در این حوزه داشته‌ایم. امیدواریم با روش‌های جدید و فناوری هسته‌ای بتوانیم فقط سلول‌های آسیب‌دیده را تحت تاثیر قرار دهیم و در این میان اقدامات خود را بر نداشتن اثرات جانبی بر سایر سلول‌ها متمرکز کرده‌ایم؛ بحمدالله اکنون شاهد هستیم این دستاوردها توسط جامعه و بیماران قابل بهره‌برداری است.
ایران؛ جزو پیشرفته‌‌ترین کشورهای منطقه در حوزه سلامت
به گزارش فارس، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم اظهار داشت: خوشبختانه با حضور مهندس اسلامی، فعالیت‌های بسیار خوبی در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شده و اکنون شاهد تولید رادیو داروهای مختلف هستیم و امید است در آینده نزدیک نیز شاهد موفقیت‌ها فراوان این سازمان در عرصه‌های مختلف به‌ویژه حوزه پزشکی باشیم.
وی تصریح کرد: گام‌های اساسی در زمینه بهداشت و درمان برداشته‌ایم و جمهوری اسلامی ایران اکنون جزو موفق‌‌ترین و پیشرفته‌‌ترین کشورهای منطقه در حوزه سلامت محسوب می‌‌شود.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟